Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-17, 12:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Cachen det rapporteras om är väl den i SSDen. Man skriver i ett SRAM-minne på SSDen som sen förs över till SSD-minnet.

Diskfresh på Samsung EVO diskar är ett måste pga läckande minneshantering
Citera
2015-06-17, 22:07
  #14
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Töm cacheminnet i den webläsare du använder alternativt öka på utrymmet.
Är det det cacheminnet?

Det har jag inte tänkt på. Chrome säger det som sagt när det är tungt belastat och jag kan väl iofs tycka att det är lite flummigt att Chrome skriver om det om det är Windows som sköter minneshanteringen men jag vet ju att datorn swappar mer då. Men det är ju sant att man brukar ha en cache för webläsaren med.
Citera
2015-06-17, 22:08
  #15
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Cachen det rapporteras om är väl den i SSDen. Man skriver i ett SRAM-minne på SSDen som sen förs över till SSD-minnet.
Jag har ingen SSD och jag får samma meddelande i Chrome när jag har kört tillräckligt mycket tabbar för att det skall gå långsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Ccleaner har jag använt i flera år, skitbra verktyg!
Jag ser inte vad som är bra med det men för all del.

Tror jag lät .. Vet heter det.. Disk utilities eller något kanske? Är det ett gammalt Nortonprogram kanske? ta bort lite smäck vid något tillfälle men senare kom jag att tänka på att jag ju ibland klickar på filer som Chrome drar ner och rimligtvis sparar just i något cachedir och att de blir liggandes där och jag har ändå 3 TB disk och skiter i om de ligger där så jag ångrade lite att jag nog eventuellt har låtit dem raderas bort någon gång. Tog kanske tillbaka ett fåtal GB data men det skiter jag i egentligen. Har hellre kvar filerna =P
Citera
2015-06-19, 13:46
  #16
Medlem
Jag märker att ni är väldigt kunniga, långt mer kunnig än mig.

Men kan någon skriva ned några konkreta tips på vad jag ska kolla upp och hur för att utesluta vissa fel?

Lyckades iaf köra windows' ramminneskoll som ska testa så att det inte är något hårdvarufel. Inga fel enligt testet, så man kanske kan utesluta att det är hårdvarufel på ramminnena?

Det är 2 st 2gb och 2 st 4gb av samma märke.

Jag bytte till en ny SSD för den gamla hdd'n slutade fungera. Började knäppa i den och datorn låste sig, ungefär som den gör nu. Minns inte om det stod "väntar på cacheminne". Har testat firefox nu och den låser sig likadant med samma meddelande om cacheminnet.

Blir galen....

Ja, Windows 7 64
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback