Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 16:56
  #1
Medlem
Jag har skrivit ett arrangemang i notprogrammet Sibelius som jag har exporterat till en midifil, som jag i sin tur har importerat till Logic. Ljuduppspelningen fungerar bra tills jag byter plugg på brasset till "Kick ass Brass". Trycker jag ner tangenter på min keyboard så hör jag ljud, och när jag spelar upp midifilen i programmet, så visar programmet att den har signal när brazzet spelar. Dock så kommer inget ljud :S Vad kan detta bero på??
Citera
2015-06-16, 10:09
  #2
Medlem
Kolla vilken kanal midi-data skickas på. Jag hade liknande problem och då var det inställt att skickas på en annan midi-kanal. Tror att det ska vara kanal 1 när man byter till ett annan plugin än vad som blir när man importerar.
Citera
2015-06-16, 16:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffe87
Kolla vilken kanal midi-data skickas på. Jag hade liknande problem och då var det inställt att skickas på en annan midi-kanal. Tror att det ska vara kanal 1 när man byter till ett annan plugin än vad som blir när man importerar.

STORT TACK!! Jag bytte till kanal 1 och det löste problemet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback