Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-15, 14:05
  #1
Medlem
Hej,

Jag redirectas då och då när jag klickar på länkar. Det kan vara gmail, facebook, chrome, wordokument...allt som har länkar... Det kommer upp reklamsajt istället...bestbet coupon etc etc. Andra gången jag klickar på länken så funkar det.

Jag började att köra adwarekoll och hittade några men problemet fortsatte så jag körde rkill, aswMBR och Hitmanpro i felsäkert läge utan att hitta något....börja bli less på detta.
Några tips till info om hur jag ska gå vidare? Hijacktråden är väldigt lång och jag vet inte vad åkomman jag ha heter riktigt. Det är väl inte chrome redirect eftersom det uppträder överallt där jag har länkar. Det är ett par 5-10 ggr per dag som det händer...kanske ett av 100 länkklick.

Citera
2015-06-15, 15:22
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katsching
Hej,

Jag redirectas då och då när jag klickar på länkar. Det kan vara gmail, facebook, chrome, wordokument...allt som har länkar... Det kommer upp reklamsajt istället...bestbet coupon etc etc. Andra gången jag klickar på länken så funkar det.

Jag började att köra adwarekoll och hittade några men problemet fortsatte så jag körde rkill, aswMBR och Hitmanpro i felsäkert läge utan att hitta något....börja bli less på detta.
Några tips till info om hur jag ska gå vidare? Hijacktråden är väldigt lång och jag vet inte vad åkomman jag ha heter riktigt. Det är väl inte chrome redirect eftersom det uppträder överallt där jag har länkar. Det är ett par 5-10 ggr per dag som det händer...kanske ett av 100 länkklick.


Har du provat - Adwcleaner - Junkware removal tool samt MBAM i nämnd ordning samt uteslutit webläsartilläggs problem .
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-06-15 kl. 15:30.
Citera
2015-06-15, 16:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har du provat - Adwcleaner - Junkware removal tool samt MBAM i nämnd ordning samt uteslutit webläsartilläggs problem .

Japp. Ser rent och snyggt ut...
Citera
2015-06-15, 16:38
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katsching
Japp. Ser rent och snyggt ut...

Är problemet löst eller vad menar du ?
Citera
2015-06-15, 16:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Är problemet löst eller vad menar du ?

Haha...nej...loggarna är rena och fina men de har de alltid varit. Jag postar när jag får nästa redirect.
Tur i oturen att det är rumsrena sidor man länkas till...
Citera
2015-06-15, 17:18
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katsching
Haha...nej...loggarna är rena och fina men de har de alltid varit. Jag postar när jag får nästa redirect.
Tur i oturen att det är rumsrena sidor man länkas till...

Jasså .
Citera
2015-06-16, 11:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Jasså .

Rumsrena såtillvida att det inte är porr...typ malware couponjunksidor...

Nu har jag kört femtielva program som inte hittat något men till sist hittade SpyHunter 4 följande:
1 Adtech
328 jävla multiplug epicscan
1 ultra coupon
1 gogotools
3 tradedoubler

Inte ett enda av de andra scannrarna har hittat något???
Jag har letat guider för hur jag ska får bort skiten men...:
- jag hittar inga elaka program att avinstallera via kontrollpanelen
- jag har inga extensions i vare sig explorer eller chrome (använder chrome till 99,9%)

Jag kanske köper SpyHunter...kostar bara trehundra och den pengen har jag förlorat gånger 20 redan pga tiden jag lagt ner.
Jag undrar dock varför bara SpyHunter hittar skiten?
Citera
2015-06-16, 13:35
  #8
Medlem
1FFs avatar
Spyhunter är ett kontroversiellt program - milt sagt - https://www.google.se/search?q=spyhu...4CQ&gws_rd=ssl . Det är möjligt att det hittat något men det är också möjligt att det är rena ofarligheter som det kallar farligt och att problemet kommer att vara kvar - efteråt .

Du kan testa detta nya program först då det är lika enkelt som de förra och ska vara riktigt bra - http://www.zemana.com/product/zemana-antimalware/

Annars - Rougekiller - http://www.adlice.com/softwares/rogu...documentation/ vilket kommer högst sannolikt - högst - ta bort det och är gratis men kräver lite mer engagemang . Läs dokumentationen och titta på "tutorialen" - eller tvärtom - sen kör du - givetvis efter att ha gjort en backup . Det är enklare än man kan få intryck av . Vid frågor - fråga .
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-06-16 kl. 13:42.
Citera
2015-06-17, 10:23
  #9
Medlem
Kör detta istället... och få bort skiten en gång för alla.

http://www.surfright.nl/en/hitmanpro/intro


Den där EpisScan har den en grön symbol? isåfall kommer den med nyaste uTorrent eller något felklick på någon "vanlig" hemsida med reklam. Har nämligen en bekant som fick samma sak och jag installerade personligen datorn och diverse program och en dag senare hade hen fått in det där och det enda som var installerat var utorrent.. plus lite sökningar på vanliga forum
Citera
2015-06-18, 08:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CartoonVHS
Kör detta istället... och få bort skiten en gång för alla.

http://www.surfright.nl/en/hitmanpro/intro


Den där EpisScan har den en grön symbol? isåfall kommer den med nyaste uTorrent eller något felklick på någon "vanlig" hemsida med reklam. Har nämligen en bekant som fick samma sak och jag installerade personligen datorn och diverse program och en dag senare hade hen fått in det där och det enda som var installerat var utorrent.. plus lite sökningar på vanliga forum

Tack för tips. Jag ska göra en körning direkt (har kört Hitman tidaigare). Nu har jag en ny kul grej i form av ads by titan coupon överst på google söksida. Jag fattar inte vad f_n som händer. Det verka vara fritt blås in i datorn för allt jävla mög. Jag har AVG. Windows defender är inaktiverad och jag kan inte få igång den...antar att det är pga att jag kör andra AV.

Om jag inte får bort skiten under helgen så måste jag blåsa datorn.
Citera
2015-06-18, 08:35
  #11
Medlem
1FFs avatar
Kör Rougekiller för det kommer att lösa det !!!
Citera
2015-06-18, 08:53
  #12
Medlem
Xeliouss avatar
Kaspersky var bra förut, nu sägs rysk maffia äga delar eller hela företaget så jag vet inte...
har du provat mc-affe, gratis grej som tar några sekunder.
http://www.mcafee.com/us/downloads/f...itremover.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback