Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-15, 14:45
  #13
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceAlienWorld
Knappast, han fick 21år och möjligheten till förvaring hur länge som helst. Han kommer inte ut, någonsin.
Ok, bra. Jag pallar inte undersöka i det just nu så jag väljer att köpa ditt inlägg
Citera
2015-06-15, 15:09
  #14
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Man dödar olika terrorister, även osama bin laden blev dödad, men Anders Behring Breivik är vid liv, hur kommer detta sig?

Glöm Usama bin Laden utan titta på omständigheterna kring Breivik istället:

1. Vid tillfångatagandet: Breivik gav sig utan att göra motstånd.
2. Dom efter rättegång: De har inget dödsstraff i Norge.
3. Lekmanshämnd: Det är straffbart att ta lagen i egna händer men vi får se, personligen tror jag att Breivik aldrig kommer att släppas ut och att han kommer vara vid liv tills han dör en naturlig död.
Citera
2015-06-15, 15:36
  #15
Medlem
DennisOlofs avatar
Jag förstår att man inte kan utdöma dödsstraff för det finns inte i lagstiftningen, men vadå, man borde ju kunna föra honom någon stans (Schweiz, Texas) där man lagligt kan utföra dödsstraff så blir det gjort ändå. Det är ju trots allt ganska få sådana här galningar som existerar eller ens gör sådana här sjuka saker.

Jag är egentligen emot dödsstraff, men i detta fall så är det liksom bortom allt tvivel, han togs på bar gärning, många vittnen osv. Då är det ju omöjligt att det inte var han som begick dessa hemskheter. Då tycker jag man har förbrukat sitt förtroende och rätt att leva när man gör sådär mot andra människor. Hade han bara sprängt bomben så är det ju inte säkert bevisningen hade varit så stor. Även om det var hemskt men då kan man ju spärras in på extremt lång tid, och sedan sluten psykvård resten av livet.

Men varför inte, kör igång en kickstarter kampanj där man samlar in pengar som ska gå till att leja någon som kan röja honom ur vägen så får vi skiten fixat ändå, det går ju alltid

Samtidigt är det synd om dessa människor (eller liknande människor) som är så otroligt psykiskt störda eller sjuka, och dom inte fattar det själv eller hur man nu ska förklara det. Att dom har kunnat bli sådana monster och verkligen agerar ut sina fantasier på detta sätt. Tragiskt. Kanske är genetiskt fel på honom eller något annat skit som gjort honom knäpp.
__________________
Senast redigerad av DennisOlof 2015-06-15 kl. 15:39.
Citera
2015-06-15, 18:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
Osama bin Laden var en militant islamist som pysslade med terroristnätverk, Breivik var en massmördare som opererade på egen mark och efter sitt dåd inte ett direkt hot vars gripande krävde hjälp från USA..

Inte heller blir alla islamistiska terrorister avrättade, tyvärr, så jag förstår inte ditt resonemang. Men du är väl dum i huvudet, helt enkelt.
Men är det fortfarande svårt för dig att kunna tänka så som TS försöker få fram till diskussion?
Varför dödar man inte en person vars sinne är totalt rubbat, precis som bin laden och hans verklighetsuppfattning. Båda personerna har ju agerat och står båda två för massmord.
Personer vars uppfattning och tankesätt inte kommer kunna ändras oavsett!
Citera
2015-06-15, 18:59
  #17
Medlem
För att flertalet människor är väl principfasta i Skandinavien, alltså man kommer inte att "bryta" principen mot dödsstraff bara för att döda en som Breivik.

Visst, det är inte omöjligt att vara den som gör lite hur som och det sker av t.ex. USA men det är en dålig jämförelse. Hela USA som nation har inte tagit ställning mot dödsstraff.
Citera
2015-06-15, 19:01
  #18
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Barnsligt att döda någon som inte är ett hot längre, han kommer inte göra något mer
Citera
2016-07-16, 18:49
  #19
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Man dödar olika terrorister, även osama bin laden blev dödad, men Anders Behring Breivik är vid liv, hur kommer detta sig?
Därför att man dödar inte nationalhjältar.
Citera
2016-07-19, 20:06
  #20
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Ja man dödar honom långsamt istälelt för snabbt, vilket nog är mer effektivt. Låta honom leva som död man, men ibland som lite levande sedan lite sporadiskt , som det kommer sig, så han hålls kvar i labilt tillstånd och emellanåt tror att han är en fri man på väg ut i det normala.

Jösses, vad går int eden mannen igenom i denna stund, och apropå.. lille fossmomannen som väl också är glad lite då och då, för att hålla ångan uppe och få honom att iaf inte spara på sanningarna, alla deras övertygelser, som folk gick och trodde på, Breivik var betrodd, var han det?

Han måste ju ha någon som betror honom, så han inte går och dör som om han värd att få lov.

Men han har garanterat försökt pressa lifsanden ur sig mer än en gång lol.
Citera
2018-09-15, 18:26
  #21
Medlem
volvo 240s avatar
Döda den store nationalhjälten som dessutom hade helt rätt i sin analys av massinvandringen. Är ni helt från vettet? Sen förlorade ju Arbeiderpartiet valet och vi får hoppas att FRP får sitta i regering lääänge. Jag läste Åsnes bok, det var då verkligen inte några sympatiska personar han dödade.
Citera
2018-09-20, 16:36
  #22
Medlem
Varför mördar man inte craig murphy är väl den riktiga frågan?

Jag tor dom inte dödar honom för de har ingen tillåten cyanid i norge
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback