Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 14:57
  #1
Medlem
Tjo! Så jag har en Netgear router WNDR3700v5 och fiberkabel o allting fungerar skitbra förutom en grej. När jag spelar (kvittar vilket spel) så om vi jämför med ett csgo game som varar cirka 40 min så får jag typ en sån bugg som gör att hela spelet och skype freezar i typ 5 sekunder (detta händer ca 2 ggr per game) och sedan blir allting som vanligt igen.
Ni kanske inte tycker att det är en big deal men det gör jag för det är riktigt jobbigt ifall hela deras lag kommer och just då ska jag lagga fast.
Jag har pratat med netgears support och dem sa att dem inte kan göra något åt saken, jag har testat och uppdaterat min routers mjukvara och det hjälpte inte.
Vore tacksam för all hjälp jag kan få!
kan tillägga att när jag menar att spelet freezar så snackar jag om att internet dör typ i 5 sekunder, så det är inte datorlagg :P
__________________
Senast redigerad av Tkosj 2015-06-14 kl. 15:03.
Citera
2015-06-14, 15:24
  #2
Avstängd
kStreets avatar
har du kollat så din router i in kopplad i strömmen
Citera
2015-06-14, 15:26
  #3
Medlem
eeeh ja xD läs tråden igen tack :P
Citera
2015-06-14, 20:46
  #4
Medlem
Kabeltattarens avatar
Felsökningen är ju relativt enkel för att konstatera vad felet är: testa först utan router - fungerar det då, testa med annan router - fungerar det då också = det är något knas med din router.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback