Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 14:45
  #1
Medlem
Hej

Min cd/dvd rom strular. Samsung SH-224DB Ver.DB F/W=S801.

När jag försöker köra en skiva så vill den att jag ska sätta in en skiva att bränna. Den vill inte läsa av den. Valde den när jag köpte min monterade från Inet. Har moderkortet ASUS Sabertooth Z97 Mark 1.

Nån som kan ge mig ett råd?
Citera
2015-06-14, 14:51
  #2
Medlem
Testa stoppa in den i en annan dator och se om det funkar.
Citera
2015-06-14, 15:03
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En CD/DVD-enhet är en förbrukningsprodukt. Det kan tänkas att enheten har blivit defekt. Hur länge har du haft den?
Citera
2015-06-14, 15:16
  #4
Medlem
ev testa https://registerhack.se/fix7.html#upperlowerfilters

Med vänlig hälsning
t
Citera
2015-06-14, 23:16
  #5
Medlem
Den känner alltså inte av att du har en skiva monterad ?
Eller vill den inte läsa av den skiva du brännt ?

Har själv rätt så dåliga erfarenheter av såkallade märkesskivor ex, Kodak, TDK och dyrare märken, däremot kan jag rekommendera Verbatim som finns på spindel på tex classe, dem har fungerat ypperligt

Sedan,,har du kollat att brännaren har stöd för den typen av skiva du vill använda ?, kör du på +r/rw eller -r/rw skivor?
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2015-06-14 kl. 23:38.
Citera
2015-06-15, 01:26
  #6
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Den känner alltså inte av att du har en skiva monterad ?
Eller vill den inte läsa av den skiva du brännt ?

Har själv rätt så dåliga erfarenheter av såkallade märkesskivor ex, Kodak, TDK och dyrare märken, däremot kan jag rekommendera Verbatim som finns på spindel på tex classe, dem har fungerat ypperligt

Sedan,,har du kollat att brännaren har stöd för den typen av skiva du vill använda ?, kör du på +r/rw eller -r/rw skivor?
Spelar mindre roll vad det är för tryck på skivan.

Det som spelar roll på riktigt är vad för skiva det är.

Verbatim 16x skivor exempelvis var väl ofta MCC 004 som är bra media. Förekom även Taiyo-Yuden som också är bra media. Kan tänkas Verbatim hade några skitskivor också.

Men om det inte står något alls på en Taiyo-Yudenskiva eller om den säljs av någon annan så är det ju ändå en bra skiva.

Verbatim var väl rimligtvis ett större märke på skivor än Kodak med? Iaf senare?

Jag brukade hända på cdfreaks eller vad det hette när det fanns (cdr forum.) Inte tokaktiv men ja.. Allting är relativt. Jag har hängt på många forum. Här med . Och egenligen hänger jag väl i större utsträckning än vad folk vet om.
__________________
Senast redigerad av annanmedlem 2015-06-15 kl. 01:33.
Citera
2015-06-15, 08:35
  #7
Medlem
Sedan har jag upplevt en sak till.
Märkesbrännarna har sällan fungerat bra för mig genom åren, Asus, LG ,Pioneer, samt någon fler.
Testade Lite-On för en massa år sedan och har aldrig haft problem med någon av dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback