Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-14, 10:29
  #13
Medlem
CheapAlerts avatar
70c är normal temp.
Citera
2015-06-14, 10:31
  #14
Medlem
Hoppas det är okej att jag frågar i den här tråden. Vad använder du för program för att se komponenterna och dess temperatur?
Citera
2015-06-14, 10:39
  #15
Medlem
rabbyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Hoppas det är okej att jag frågar i den här tråden. Vad använder du för program för att se komponenterna och dess temperatur?


http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

hwmonitor är grymt
Citera
2015-06-14, 10:45
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Hoppas det är okej att jag frågar i den här tråden. Vad använder du för program för att se komponenterna och dess temperatur?

lungt, Speccy heter programmet
Citera
2015-06-14, 10:46
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheapAlert
70c är normal temp.

Jasså?
märkte efter att jag rensat den på damm, blåser det inte varm luft ur fläktarna mer.
Citera
2015-06-14, 10:47
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
Tja..

har märkt att min dator på sista tiden börjar överhetta lätt , trodde det var processorn men det visar sig att det var grafikkortet.

* Bild på vanlig temp: http://s27.postimg.org/weyh9y5gj/vanlig.jpg


* Bild med temp efter jag spelat i ca 5min: http://s3.postimg.org/ixlhkoqnn/efter_5_10min.jpg



Hade tänkt köpa kylpasta och applicera på processorn och lägga till 2 st fläktar där bak..
men tror ni att det hjälper? hur kan jag kyla grafikkortet, ska jag applicera kylpasta på den med?


eller finns det något mer man kan göra?

TACK i FÖRHAND

var hittade du temperaturerna? min laptop blir så överhettad att den stänger av sig ibland..
Citera
2015-06-14, 10:55
  #19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juliai
var hittade du temperaturerna? min laptop blir så överhettad att den stänger av sig ibland..

Klicka på bilderna -> https://www.piriform.com/speccy/screenshots
Citera
2015-06-14, 11:01
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheapAlert
70c är normal temp.

Jasså?
märkte efter att jag rensat den på damm, blåser det inte varm luft ur fläktarna mer.
Citera
2015-06-14, 11:02
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juliai
var hittade du temperaturerna? min laptop blir så överhettad att den stänger av sig ibland..

programmet heter "speccy"

men tror du har något fel med processorn om den stängs av ba sådär
Citera
2015-06-14, 11:03
  #22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
Jasså?
märkte efter att jag rensat den på damm, blåser det inte varm luft ur fläktarna mer.

Damm är datorns fiende nummer ett. Håll gärna ett regelbundet schema där du underhåller datorn med bl.a lite tryckluft. Har du dessutom kanske en dammig miljö så är detta extra viktigt.
Citera
2015-06-14, 11:28
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Damm är datorns fiende nummer ett. Håll gärna ett regelbundet schema där du underhåller datorn med bl.a lite tryckluft. Har du dessutom kanske en dammig miljö så är detta extra viktigt.

så varje 2-3 månad eller?

tycker du jag borde sätta kylpasta på processor och grafikkort (3 år gammal dator som jag köpte ny)

i dagsläget har jag bara 1 fläkt på chassit(sidan), finns plats för 4 till (2bak och 2 fram), tycker du jag borde köpa?
__________________
Senast redigerad av DunnoXD 2015-06-14 kl. 11:31.
Citera
2015-06-14, 16:29
  #24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
så varje 2-3 månad eller?

tycker du jag borde sätta kylpasta på processor och grafikkort (3 år gammal dator som jag köpte ny)

i dagsläget har jag bara 1 fläkt på chassit(sidan), finns plats för 4 till (2bak och 2 fram), tycker du jag borde köpa?

Det beror på hur mycket dammig miljö du är i. Men utför en städning var tredje månad eller något i denna stil.

Avvakta med kylpastan. Köp istället 2-3 bra fläktar och monterar dessa. Om värmen ökar och speciellt nu under sommartid så kan du alltid kyla ner med en bordsfläkt som riktar lite snett mot chassit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback