Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-14, 09:18
  #1
Medlem
Tja..

har märkt att min dator på sista tiden börjar överhetta lätt , trodde det var processorn men det visar sig att det var grafikkortet.

* Bild på vanlig temp: http://s27.postimg.org/weyh9y5gj/vanlig.jpg


* Bild med temp efter jag spelat i ca 5min: http://s3.postimg.org/ixlhkoqnn/efter_5_10min.jpg



Hade tänkt köpa kylpasta och applicera på processorn och lägga till 2 st fläktar där bak..
men tror ni att det hjälper? hur kan jag kyla grafikkortet, ska jag applicera kylpasta på den med?


eller finns det något mer man kan göra?

TACK i FÖRHAND
__________________
Senast redigerad av DunnoXD 2015-06-14 kl. 09:24.
Citera
2015-06-14, 09:24
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Börjar med att blåsa bort all damm från fläkthusen samt nätagget med ren tryckluft.
Citera
2015-06-14, 09:24
  #3
Medlem
crillecrilles avatar
Temperaturerna är inte höga alls. Du behöver inte göra något för att sänka dem.
Citera
2015-06-14, 09:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Börjar med att blåsa bort all damm från fläkthusen samt nätagget med ren tryckluft.

okej sen då? grafikkortet kommer väl fortfarande överhetta?
Citera
2015-06-14, 09:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Temperaturerna är inte höga alls. Du behöver inte göra något för att sänka dem.


men det är efter 5 min spelande som den stiger nästan 20 gradera i grafikkort. men om man spelar i ca 20 min så blir rummet varmt så överhettad den blir
Citera
2015-06-14, 09:28
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
men det är efter 5 min spelande som den stiger nästan 20 gradera i grafikkort. men om man spelar i ca 20 min så blir rummet varmt så överhettad den blir

Har du dammråttor under chassit?
Citera
2015-06-14, 09:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du dammråttor under chassit?

ska försöka ta bort allt damm, från nätagg, och fläktar, något mer jag ska kika på när jag ändå kopplar ur den?
Citera
2015-06-14, 09:33
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
ska försöka ta bort allt damm, från nätagg, och fläktar, något mer jag ska kika på när jag ändå kopplar ur den?

Du behöver inte koppla bort något för att blåsa rent med tryckluft. Var försiktigt bara och rikta inte munstycket direkt på fläktdelarna samt kondensatorerna bara.
Citera
2015-06-14, 09:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du behöver inte koppla bort något för att blåsa rent med tryckluft. Var försiktigt bara och rikta inte munstycket direkt på fläktdelarna samt kondensatorerna bara.
måste koppla ut då jag inte har har tryckluft på burk men har en kompressor i garaget och den är tung för att ta in. men ska inte ta munstycket för nära
Citera
2015-06-14, 09:41
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
måste koppla ut då jag inte har har tryckluft på burk men har en kompressor i garaget och den är tung för att ta in. men ska inte ta munstycket för nära

Aha, jag trodde du skulle montarerar av vissa komponenter, men jag missuppfattade dig.
Citera
2015-06-14, 10:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Aha, jag trodde du skulle montarerar av vissa komponenter, men jag missuppfattade dig.

till börja med att tacka dig som fan. tog bort dammen, kunde knappt andas så mkt damm de flög ut ur nätagget.

Vanlig temp nu: http://s28.postimg.org/pd0kzdq99/ny_vanlig.jpg

men grafikkortet blir fortfarande varmt

OCH när jag bara s urfar så hoppar processorn från 6-20 grader hela tiden? är det vanligt?
Citera
2015-06-14, 10:18
  #12
Medlem
Moderkortet gick från 46 till 32.

cpu/processorn gick från 35-ca 8 grader

minne från 32 till 29

Men grafikkortet ligger på samma, elr 2 grader skillnad men ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback