2015-06-13, 16:49
Medlem
Eftersom jag kör långa sträckor letar jag efter en bränslesnål problemfri bil.
toyota aygo ska vara den mest problemfria småbilen enligt en undersökning något år.
samtidigt har jag läst att en mindre dieselbil slår alla bilar vid långkörning, som tex volkswagen golf.

volkswagen känns väl lite mer rolig att köra dock. lite mer rejäl bil.
synpunkter?
Citera
2015-06-13, 16:58
Medlem
Fistkramps avatar
Honda jazz är den mest problemfria bilen
http://m.whatcar.com/car-news/honda-...r-2015/1342848

Om jag skulle välja mellan toyan eller golfen, skulle det bli golfen.. Toyota är så otroligt tråkiga att köra, den enda fördelen med den gentemot golfen är att toyota har kamkedja medans golfen kör med kamrem
Citera
2015-06-13, 17:07
Medlem
despondencys avatar
Om det är långa sträckor är golfen att rekommendera utan någon som helst tvekan. Aygo är en bra, liten bil med både betoning på bra och på liten. Aygon är smidig i stan men annars slår Golfen den alla dagar i veckan. Bättre komfort på motor- och landsvägskörning, bättre köregenskaper och en, enligt mig trevligare miljö. Ljudnivån är givetvis väldigt mycket bättre i Golfen vilket bidrar till den överlägsna komforten om det är längre sträckor du kör. En no-brainer i detta fall och då gillar jag ändå Aygo / Citroën C1 / Peugeot 107 som småbilar även om de är på tok för små bilar för att jag någonsin skulle kunna tänka mig att äga en. Utrymme i en bil är något jag personligen uppskattar; inte bara lastmässigt utan även det personliga utrymmet. Även här är ju Golfen klart bättre då den har större funktionalitet.
Citera
2015-06-13, 17:08
Medlem
Vi har en Golf 2.0 TDI. Det är en robust och säker bil. Finns inbyggda Air bags på flera ställen i bilen. Den är skön att köra. Det känns verkligen som en kvalitetsbil.
Citera
2015-06-13, 17:18
Medlem
Är inte Yaris vs Golf en bättre jämförelse? Yaris med hybrid verkar rätt trevlig ändå.
Citera
2015-06-13, 17:19
Medlem
despondencys avatar
Golf är kvalité. De tar betalt därefter men det är ett beprövat namn och de har all rätt att ligga högt i prislistan.
Citera
2015-06-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX3L
Är inte Yaris vs Golf en bättre jämförelse? Yaris med hybrid verkar rätt trevlig ändå.

Nej, Corolla/Auris är jämförbar med Golf.
Yaris med Polo.
Aygo med Lupo/Up
Citera
2015-06-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Nej, Corolla/Auris är jämförbar med Golf.
Yaris med Polo.
Aygo med Lupo/Up

Okej, så är det säkert! Är dålig på Toyota, men vet att Yaris är större än Aygo och därmed mer jämförbar med golf. Men det stämmer, Corolla/Auris är ännu bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in