Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 00:15
  #133
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
SMS:et är inte att trakassera även om det är direkt omdömeslöst. Däremot kan nog detta räknas som trakasserier.










Jag har svårt att tro att en flashback tomte som du beskriver det, står med en kamera i högsta hugg för att fotografera. Vad tjänar man på detta tilltag? Däremot har journalister all anledning att göra detta då det generar intäkter till deras tidningar.

Flashbacktomte kan det nog vara men även någon frilansare som lyckas sälja någon kolumn då och då gällande något som i någon annan tid och värld skulle kunna ha blivit ett scoop...
Citera
2015-06-19, 23:37
  #134
Medlem
goderian2s avatar
https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...sa-holms-minne

"En annan insamling har dragits igång av en polis i Göteborg. Pengarna som kommer in på kontot ska gå till Lisa Holms familj för valfritt ändmål."

Var finns denna insamling?

Har sökt på facebook med där finns bara byfånar som pladdrar om ljus, tysta minuter, köp av änglar vars pengar ska gå till brottsofferjouren och annat meningslöst skit!
Jag vill ge en slant till Lisa Holms familj, jag vill göra något som faktiskt har ett reelt värde för hennes familj, inte någon blödig tyst minut, vad har hennes familj för nytta av det??!!
__________________
Senast redigerad av goderian2 2015-06-20 kl. 00:06.
Citera
2015-06-20, 04:20
  #135
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...sa-holms-minne

"En annan insamling har dragits igång av en polis i Göteborg. Pengarna som kommer in på kontot ska gå till Lisa Holms familj för valfritt ändmål."

Var finns denna insamling?

Har sökt på facebook med där finns bara byfånar som pladdrar om ljus, tysta minuter, köp av änglar vars pengar ska gå till brottsofferjouren och annat meningslöst skit!
Jag vill ge en slant till Lisa Holms familj, jag vill göra något som faktiskt har ett reelt värde för hennes familj, inte någon blödig tyst minut, vad har hennes familj för nytta av det??!!

Men ge en slant till Lisas familj då. Många vill nog göra något för att minnas (eller snarare vägra eller förvägra glömska och likgiltighet inför en ung tjej som fick sitt liv avslutat till följd av någon annans orättmätiga beslut just som livet borde börjat). Det är väsentlig skillnad mot för att ge hennes familj något som om frågan vore om ett slags substitut syftande till att trösta när det är helt ok att sörja.

Själv kan jag tycka att redan tanken "vad har hennes familj för nytta av..." är absurd gränsande till osmaklig. Detsamma kan jag tänka att det är rätt så påträngande att samla in medel som hennes familj ska välja och ansvara för vad som man bestämmer ska göras...ska de välja något ändamål som Lisa skulle tänkas valt eller skulle man förslagsvi hellre välja något som skulle symbolisera Lisa?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-06-20 kl. 04:41.
Citera
2015-06-20, 10:19
  #136
Medlem
goderian2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men ge en slant till Lisas familj då. Många vill nog göra något för att minnas (eller snarare vägra eller förvägra glömska och likgiltighet inför en ung tjej som fick sitt liv avslutat till följd av någon annans orättmätiga beslut just som livet borde börjat). Det är väsentlig skillnad mot för att ge hennes familj något som om frågan vore om ett slags substitut syftande till att trösta när det är helt ok att sörja.

Själv kan jag tycka att redan tanken "vad har hennes familj för nytta av..." är absurd gränsande till osmaklig. Detsamma kan jag tänka att det är rätt så påträngande att samla in medel som hennes familj ska välja och ansvara för vad som man bestämmer ska göras...ska de välja något ändamål som Lisa skulle tänkas valt eller skulle man förslagsvi hellre välja något som skulle symbolisera Lisa?

Du skriver att många berördes av Lisa Holms död, och att de vill minnas, sörja, på sitt sätt. Många berördes, så även jag, men ärligt talat vem fan är du att sörja? Om jag hade varit del av Lisa Holms familj hade jag sett det som en skymf om idiot i idiotstad sörjde henne! Du har rätt att bli berörd, du har rätt att bli upprörd, men du har fan ingen rätt att sörja!! Det är förbehållet hennes nära och kära, inte någon pretentiös idiotsvenne på facebook!

"ska de välja något ändamål som Lisa skulle tänkas valt eller skulle man förslagsvi hellre välja något som skulle symbolisera Lisa?" Fan vad du är naiv spring tillbaka till facebook!
Citera
2015-11-13, 15:57
  #137
Avstängd
Det är fan skamlöst med medias exploatering och svenska folket som sörjer någon dem inte känner! Det luktar ju falskhet. WHITE WOMAN SYNDROM!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback