Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 04:37
  #1
Medlem
HighHitlers avatar
Min dator är några år gammal och fungerade alltid bra men för ungefär ett halvår sen slutade den fungera och jag har ingen aning om vad jag kan göra.
När jag startar den så kommer jag in till Windows men efter nån minut fryser den. Då försvinner mer och mer grejer som fönster och ikoner och till slut kommer det några felmeddelanden om platser i minnet som det är fel på eller som den inte finner.
Går det göra nåt åt det här?
Citera
2015-06-13, 04:42
  #2
Medlem
anonymnoss avatar
googla följande:

"starta windows i felsäkert läge" - detta kommer utesluta hårdvarufel.

alternativt googla: "fabriksåterställ x", där x = din datormodell

annars googla: "ominstallera windows"...

lycka till..
Citera
2015-06-13, 06:27
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighHitler
Min dator är några år gammal och fungerade alltid bra men för ungefär ett halvår sen slutade den fungera och jag har ingen aning om vad jag kan göra.
När jag startar den så kommer jag in till Windows men efter nån minut fryser den. Då försvinner mer och mer grejer som fönster och ikoner och till slut kommer det några felmeddelanden om platser i minnet som det är fel på eller som den inte finner.
Går det göra nåt åt det här?

Datormodell och märke?
Citera
2015-06-13, 10:12
  #4
Medlem
Vem0ths avatar
Om det finns någon officiell bios uppdatering till ditt moderkort så kolla upp det.
Citera
2015-06-13, 10:49
  #5
Medlem
HighHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Datormodell och märke?
Komplett crazy Christmas gamer från 2010.
Nu försökte jag starta den igen men och den verkade vara på men skärmen var helt svart.
Jag testade att ha skärmen både i grafikkortet och i vgauttaget på moderkortet. Jag testade också en annan skärm i hdmiuttaget på grafikkortet men det var ingen signal var jag än försökte.
Citera
2015-06-13, 13:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighHitler
Komplett crazy Christmas gamer från 2010.
Nu försökte jag starta den igen men och den verkade vara på men skärmen var helt svart.
Jag testade att ha skärmen både i grafikkortet och i vgauttaget på moderkortet. Jag testade också en annan skärm i hdmiuttaget på grafikkortet men det var ingen signal var jag än försökte.
Moderkortets skärm portar stängas av när man satt i separata grafikkort. Ofta går det att ändra i bios.

Ta bort grafikkort, tangentbord, mus, kringutrustning, kablar (USB, SATA osv), ALLA diskar, DVD och annat som inte behövs för att få bild via moderkortet. JA allt sånt och portarna de kopplats till är ökända för att orsaka allvarliga fel. Dessutom är det lättare att hitta fel med färre delar/kablar i vägen.

Vad är nätaggets märke, modell (serie) ålder och vilket grafikkort används med nätagget?
__________________
Senast redigerad av panpo98 2015-06-13 kl. 13:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback