2023-02-02, 08:07
Medlem
fikasugens avatar
Men om det kan vara min ISP så borde jag väl få 502 på andra sajter och det får jag inte.
Citera
2023-02-02, 08:15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Men om det kan vara min ISP så borde jag väl få 502 på andra sajter och det får jag inte.
Testa att öppna sidan i inkognitoläge. Konstigt nog fungerar det ofta när man fått en 502. Kanske en ren slump, men jag får det till att det inte är så.

Kanske långsökt, men jag har funderat på om det kan ha något att göra med hur många prenumerationer man har. Ibland är det andra felmeddelanden jag får upp.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-02-02 kl. 08:18.
Citera
2023-02-02, 09:22
Moderator
Carlboms avatar
Tråd infogad.

/mod
Citera
2023-02-02, 17:46
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Får många 502 sidor per dag. Sedan är sajten seg och svarar dåligt. Visserligen är sajten stor men det är även Aftonbladet och deras sajt svara snabbare.

Tror Aftonbladet har lite mer resurser att lägga på att hålla sidan stabil än vad flashback har...
Citera
2023-02-11, 22:16
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Har sedan igår tampats med samma problem som trådskaparen, det vill säga att jag möts av detta när jag besöker Flashback:

Trodde till en början att Flashback var nere innan jag insåg att det gick utmärkt att surfa från andra enheter. Problemet närvarar endast när jag använder Chrome vilket jag annars också gjort felfritt de senaste två åren? Vad kan felet bero på? Använder en annan webbläsare nu när jag skriver detta.

Läste ovanstående inlägg om att det kan uppstå när man uppdaterar en sida för snabbt men det är knappast något jag gör medvetet. Har förvisso rätt bra internet, men hann bara gå in på aktuella ämnen idag och öppna en ny flik innan jag blev utkastad. Irriterande om Chrome inte längre är accepterat som webbläsare.

Har precis samma problem sedan några veckor tillbaka. Windows 10 + Google Chrome = felkod. Sitter med Edge nu, och det suger. Jag ska boota om till Linux och testa om Linux + Chromium funkar.
Citera
2023-02-12, 19:21
Medlem
Sleepysuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Har precis samma problem sedan några veckor tillbaka. Windows 10 + Google Chrome = felkod. Sitter med Edge nu, och det suger. Jag ska boota om till Linux och testa om Linux + Chromium funkar.
Mitt problem löste sig efter att ha rensat cookies och cache i Chrome, testa det!
Citera
2023-02-13, 11:11
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Mitt problem löste sig efter att ha rensat cookies och cache i Chrome, testa det!

Dra mig baklänges, det funkade! Tack!
Citera
2023-02-22, 23:39
Medlem
Rebali179s avatar
Idag är det segt som sirap igen. Det tar för långt tid på sig att svara å lite till.
Får hoppas att det blir bättre
Citera
2023-02-25, 21:09
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Idag är det segt som sirap igen. Det tar för långt tid på sig att svara å lite till.
Får hoppas att det blir bättre

Det är likadant nu med 70 000 användare. Jag hann sätta på kaffet innan sidan svarade vid det här inlägget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback