Citat:
Ursprungligen postat av
m1ndCTRL
.....
Varför det inte existerar grävande journalism av riktiga journalister längre är för mig helt ofattbart. Foliehattar har tagit deras position...,
Det finns nog flera anledningar som jag ser det.
Dels har tyvärr efterfrågan på riktig journalistik sjunkit drastiskt - allt ska vara omedelbart tillgängligt på nätet och gratis - då finns det inga resurser till undersökande reportage och journalistik...
Vi går mot att det mesta av journalistik sköts av automatiserade robotar och redan nu skriver "robotar" matchreportage utifrån målstatistik om alla fotbollsmatcher ned till division 7...
http://robosport.se/
Vi får mer skräp och mindre kontemplation och nyfikenhet.
Sen kan det ju även vara så att det helt enkelt är straffbart att befinna sig på området som obehörig, och den information som finns tillgänglig är väl hyffsat ointressant och ofullständig för att bygga ett spännande reportage på. Det finns helt enkelt inte så mycket ny information att ta del av på laglig väg.
Men vem vet, det skulle inte förvåna mig om det trots allt dyker upp nåt inom ett par år, problemet är väl att det antagligen blir ganska ointressant om inte journalisten har foliehatt och tycker det är helt ok att frisera reportaget för spännings skull..
Det sker ju egentligen liknande möten världen över så gott som dagligen, det är bara det att Bilderberg samlar alla på en gång istället för att ta det mer mano a mano..