2015-06-14, 00:29
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bilderberghotellet ligger för tusan i Holland!!
De (s.k. Journalistetna) är i Tyskland i filmen och gör sig lustiga över att andra journalister inte vet att Bilderbergmötet ska ske på samma hotell.. Vilket det inte gjorde... Så de är i Tyskland och pratar om ett möte i Österrike, och du försöker försvara dem med ett hotell i Holland?.

Ok, uttryckte mig klumpigt. Bilderberghotellet ligger i holland men jag menade det hotellet som bilderbergmötet är på nu, i Telfs-Buchen i Österike. Och det är det som personerna i videon även säger. Hade du tittat mer än 2.5 minut hade du kanske hängt med.
Citera
2015-06-14, 08:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m1ndCTRL
Ok, uttryckte mig klumpigt. Bilderberghotellet ligger i holland men jag menade det hotellet som bilderbergmötet är på nu, i Telfs-Buchen i Österike. Och det är det som personerna i videon även säger. Hade du tittat mer än 2.5 minut hade du kanske hängt med.

Jag försökte titta men de svamlar ju nåt helt otroligt, de verkar ju knappt själva veta var de är.
Deras svammel om var de är, var andra journalister är, hur de kom in och bytte rum och jönsade runt med receptionen är ju helt olidligt. Hur de fick byta rum för att det var för dyrt och hur inga andra journalister får vara där, men påstår att amerikansk massmedia är där och senare påstår att endast vita husets presskår är där... På slutet av filmen blandar de t.o.m ihop vilket land de är i och påstår att det är "german taxpayers" som betalar för tofflorna och prylarna de snott från hotellet i Österrike
Dessutom kallar de hela tiden hotellet för bilderberg...

Edit: tittade på deras hemsida där de lagt upp en till video från Telfs-Buchenhotellet, i den videon säger de att de är på hotellet där Bilderbergmötet ska hållas om några dagar, vidare står det att de var på hotellet i 2 dagar - de var alltså på hotellet några dagar innan mötet ens hölls ojojoj vilken sensation....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-06-14 kl. 09:23.
Citera
2015-06-14, 11:07
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Jag försökte titta men de svamlar ju nåt helt otroligt, de verkar ju knappt själva veta var de är.
Deras svammel om var de är, var andra journalister är, hur de kom in och bytte rum och jönsade runt med receptionen är ju helt olidligt. Hur de fick byta rum för att det var för dyrt och hur inga andra journalister får vara där, men påstår att amerikansk massmedia är där och senare påstår att endast vita husets presskår är där... På slutet av filmen blandar de t.o.m ihop vilket land de är i och påstår att det är "german taxpayers" som betalar för tofflorna och prylarna de snott från hotellet i Österrike
Dessutom kallar de hela tiden hotellet för bilderberg...

Edit: tittade på deras hemsida där de lagt upp en till video från Telfs-Buchenhotellet, i den videon säger de att de är på hotellet där Bilderbergmötet ska hållas om några dagar, vidare står det att de var på hotellet i 2 dagar - de var alltså på hotellet några dagar innan mötet ens hölls ojojoj vilken sensation....

Haha, ja. Rätt rörigt måste jag säga, och dom verkar ha rätt dålig koll geografiskt i området vilket såklart gör "reportaget" oseriösare. Ibland säger dom rätt och ibland fel. Blandar också in München i det hela som inte ens är relevant i sammanhanget. Men eftersom dom klart och tydligt säger i alla fall ett par gånger att dom var i ÖsterikeTelfs-Buchenhotellet så får man väl bortse från att dom säger german taxpayers t.ex i slutet.

Att dom var där några dagar innan Bilderberg är väl rätt självklart. Hade nog blivit halshuggning på personalen om två anti-bilderbergaktivister blivit insläppta under mötet.
Det är fascinerande att ens ha kommit i närheten av ett uppbokat och nästan tomt hotell några dagar innan mötet. Förstår du vilken säkerhet det brukar vara?

Även om snubbarna är fåntrattar som är dom i princip ensamma med att försöka dokumentera Bilderberg-events. Deras största konkurrent är väl horungen Alex "Fear mongering" Jones. Varför det inte existerar grävande journalism av riktiga journalister längre är för mig helt ofattbart. Foliehattar har tagit deras position...,

SnakePlisssken, vad tror du om teorin om skypade samtal under mötena. Är den trolig eller osannolik?
Citera
2015-06-14, 11:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

SnakePlisssken, vad tror du om teorin om skypade samtal under mötena. Är den trolig eller osannolik?
Menar du ryktet om att man stört ut alla trådlös kommunikation i området runt hotellet, eller vad syftar du på? Det skulle i sådant fall inte förvåna mig alls - man vill nog vara så säkra som möjligt på att kunna prata obevakat, och intresset är ju minst sagt upphaussat.
Citera
2015-06-14, 11:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
.....
Varför det inte existerar grävande journalism av riktiga journalister längre är för mig helt ofattbart. Foliehattar har tagit deras position...,

Det finns nog flera anledningar som jag ser det.
Dels har tyvärr efterfrågan på riktig journalistik sjunkit drastiskt - allt ska vara omedelbart tillgängligt på nätet och gratis - då finns det inga resurser till undersökande reportage och journalistik...
Vi går mot att det mesta av journalistik sköts av automatiserade robotar och redan nu skriver "robotar" matchreportage utifrån målstatistik om alla fotbollsmatcher ned till division 7... http://robosport.se/
Vi får mer skräp och mindre kontemplation och nyfikenhet.

Sen kan det ju även vara så att det helt enkelt är straffbart att befinna sig på området som obehörig, och den information som finns tillgänglig är väl hyffsat ointressant och ofullständig för att bygga ett spännande reportage på. Det finns helt enkelt inte så mycket ny information att ta del av på laglig väg.
Men vem vet, det skulle inte förvåna mig om det trots allt dyker upp nåt inom ett par år, problemet är väl att det antagligen blir ganska ointressant om inte journalisten har foliehatt och tycker det är helt ok att frisera reportaget för spännings skull..
Det sker ju egentligen liknande möten världen över så gott som dagligen, det är bara det att Bilderberg samlar alla på en gång istället för att ta det mer mano a mano..
Citera
2015-06-14, 13:02
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Menar du ryktet om att man stört ut alla trådlös kommunikation i området runt hotellet, eller vad syftar du på? Det skulle i sådant fall inte förvåna mig alls - man vill nog vara så säkra som möjligt på att kunna prata obevakat, och intresset är ju minst sagt upphaussat.

Nej, har inte hört talas om wifi-ryktena. Det jag menar är ifall det är fler deltagare än vad som officiellt tillkännages. Dessa kan vara med på länk genom internet eller genom annat säkrare medium.
Varför jag tar upp det och tycker det är en intressant tanke är att tidigare i tråden så skrev du att det knappt deltar några mäktiga finanspampar.

Citat:
Det är alltså 2 stycken av dessa de 85 rikaste som deltar - och den ena är lite osäker eftersom jag inte är100% på att Ken Griffin och Kenneth Griffin är samma person...
Det känns som om den ekonomiska eliten har ganska lite intresse i Bilderbergmötet, eller vice versa..

Men eftersom det är fullt möjligt och även troligt (enligt min uppfattning, inga källor) så spelar det inte så stor roll vilka som är med på deltagarlistorna. Det KAN medverka fler. Sedan om det gör det eller inte är ju extremt svårt att svara på. Men möjligheten finns och är även hög för det.
Citera
2015-06-14, 13:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, har inte hört talas om wifi-ryktena. Det jag menar är ifall det är fler deltagare än vad som officiellt tillkännages. Dessa kan vara med på länk genom internet eller genom annat säkrare medium.
Varför jag tar upp det och tycker det är en intressant tanke är att tidigare i tråden så skrev du att det knappt deltar några mäktiga finanspampar.
Det deltar förstås massor av mäktiga pampar, såväl politiska pampar som finanspampar - dock inte så många (endast 2 st) av de 85 på forbes rikastelista som diskuterades tidigare i tråden. Dvs, det jag försökte visa var att av de 85 som äger mer än hälften av jordens tillgångar, var det inte många som deltog i år.

Citat:
Men eftersom det är fullt möjligt och även troligt (enligt min uppfattning, inga källor) så spelar det inte så stor roll vilka som är med på deltagarlistorna. Det KAN medverka fler. Sedan om det gör det eller inte är ju extremt svårt att svara på. Men möjligheten finns och är även hög för det.
Möjligheten finns förstås men jag kan inte se något som talar för det.
Mötena har hållits årligen sedan 1954, när och varför skulle man ha övergått till att låta vissa deltaga på distans - och hålla detta hemligt? Jag kan varken se något tecken på att så skulle skett, eller någon orsak till det, dessutom kommer ju nya deltagare varje år och förr eller senare borde sådan information läcka ut.
Det som är hemligt är vad som sägs, inte ämnena som diskuteras eller formerna runt hur mötet genomförs.
Citera
2015-06-14, 20:18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Bland annat Sovjetunionens upphörande, invasion av Irak och inbördeskrig i Syrien, enligt
en lagom trovärdig källa.
Har för mig att von Mises redan på 20-talet sade att Sovjetunionen inte skulle hålla för att prismekanismerna var satta ur spel. Så det är ju ganska dumt då att 30 år senare börja bestämma något som redan har sagts.
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Om det nu skulle råka vara korrekt så är väl troligen årets huvudämnen, utöver chemtrails, att planlägga nedläggning av Ryssland och fortsatta aktiviteter i Syrien och Irak.

Skämt åsido så är det nog väldigt naivt att tro att sådana ämnen inte diskuteras (med undantag för chemtrails). Huruvida detta sedan har ett minimalt inflytande eller ett totalt inflytande över framtida händelser lär vi knappast få några bevis på.
Inte större inflytande än att vi sitter här och diskuterar saker. Stora organisationer är fantastiskt trögrodda osv.
Citera
2015-06-14, 20:28
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag gissar att Damberg blir ny partiordförande för S antingen innan extravalet 2015/2016, hur som helst i god tid innan 2018.

Det är anmärkningsvärt att media inte gräver mer i Bilderberg och allt och alla som hänger samman med det.

Undrar ur många betongsossar som vet att Micke Damberg är nere i Österrike o hänger m elitslemmen...
Citera
2015-06-14, 21:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Undrar ur många betongsossar som vet att Micke Damberg är nere i Österrike o hänger m elitslemmen...

Antagligen alla eftersom man gått ut ned ett pressmeddelande om det på Regeringskansliets hemsida och det även har slagits upp stort i Aftonbladet etc...
Citera
2015-06-14, 21:49
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Hoppas att det blev en trevlig fikastund på Bilderberg. Det är ju förståeligt att Damberg, Wallenberg m.fl svenskar åker dit och snackar med polarna en stund. Skönt att komma bort från fattigdom och elände hemma på soptippen i Sverige ett tag. Varför slösa tid på livsuppehållande åtgärder här hemma när det går att hitta en bättre framtid utanför landets gränser. Fiins väl inga makthavare kvar här i Sverige som håller på med inrikespolitik och sånt längre.
Citera
2015-06-15, 22:01
Medlem
thesecondmessiahs avatar
Någon svensk politiker som kanske snart kan bli hög uppsatt? Löfven har ju varit på ett av mötena vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in