• 1
  • 2
2015-06-12, 04:19
Medlem
Den här tråden handlar om oss 1% som av egen vilja inte kan eller vill bli skuldfria då vi insett fördelarna. Vänligen respektera det och håll dina moralkakor borta från tråden! Jag uppmanar ingen till brott, utan vill mer diskutera vad det finns för alternativ.

Efter några årtionden som hederlig och skuldfri medborgare med ett bra betalande jobb och hela det köret valde jag av egen fri vilja att skuldsätta mig och leva utanför samhällets normer och spelregler. Jag kallar det för ett konstprojekt

* Äga en skrotbil, behöver ej skatta, försäkra eller något annat. Blir man stannad? Tacka och ta emot böterna.

* Parkera hur man vill (undviker dock handikapp av naturliga skäl)

* Åka gratis i kollektivtrafiken (bedrägligt beteende?)

* Tandläkaren/sjukhuset och låt dom fakturera =

Vad har du som befinner dig i en liknande situation för tips och tankar?
Citera
2015-06-12, 05:13
Medlem
alienfins avatar
Moralkakor? Det blir ju jag som får betala för ditt jävla parasiterande i slutändan..
Fyfan vilket folk,flytta till nått land utan socialt skyddsnät så får du se hur du klarar
av ditt konstnärliga liv haha!!
Citera
2015-06-12, 06:07
Medlem
storm72s avatar
Nu har du inte kommit så långt i ditt projekt vad jag förstår men skulle vara intressant att höra hur du tänkt dig ta dig runt problemen som kommer dyka upp på vägen.

(FB) Kan KFM ta skatteåterbäringen? (har ej skrivit på något)
Citera
2015-06-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Moralkakor? Det blir ju jag som får betala för ditt jävla parasiterande i slutändan..
Fyfan vilket folk,flytta till nått land utan socialt skyddsnät så får du se hur du klarar
av ditt konstnärliga liv haha!!

Samtidigt är ditt inlägg helt jävla onödigt, vem bryr sig?

Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Nu har du inte kommit så långt i ditt projekt vad jag förstår men skulle vara intressant att höra hur du tänkt dig ta dig runt problemen som kommer dyka upp på vägen.

(FB) Kan KFM ta skatteåterbäringen? (har ej skrivit på något)

Helt rätt, vilka problem tänker du på? Jag lever mer eller mindre likadant just nu som tidigare, med enda stora skillnad att jag tycker mig ha fått mer frihet och där ingenting är i mitt eget namn.
Citera
2015-06-12, 11:39
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Skuldsatt

Helt rätt, vilka problem tänker du på? Jag lever mer eller mindre likadant just nu som tidigare, med enda stora skillnad att jag tycker mig ha fått mer frihet och där ingenting är i mitt eget namn.

Jag bland många andra som inte har lust att bidra lata parasiter.. Min enda glädje kommer att vara att du kommer att få ett skitliv utan dess like. Uteliggare bland annat.
Citera
2015-06-12, 12:02
Medlem
Citat:
Jag bland många andra som inte har lust att bidra lata parasiter.. Min enda glädje kommer att vara att du kommer att få ett skitliv utan dess like. Uteliggare bland annat.

Jupp uteliggare blir han förr eller senare, stackare vilket skitliv, att han inte tar tjuren i hornen och rättar sitt liv innan det har gått ännu mer år helvete kan man undra, men ligger säkert någon psykisk sjukdom bakom, en del klarar helt inte av "pressen" att leva i ett civiliserat samhälle.
Citera
2015-06-12, 12:10
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jupp uteliggare blir han förr eller senare, stackare vilket skitliv, att han inte tar tjuren i hornen och rättar sitt liv innan det har gått ännu mer år helvete kan man undra, men ligger säkert någon psykisk sjukdom bakom, en del klarar helt inte av "pressen" att leva i ett civiliserat samhälle.

Du har nog rätt,finns nog inte några andr förklaringar till detta destruktiva beteende. En anledning till att jag satsar en del på läkemedelsforskning så att vi kan få slut på detta.
Citera
2015-06-12, 12:24
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Skuldsatt

Vet inte om du har undanstoppade pengar. Tänkte mig om du vill flytta hur du gör då, kan inte hyra lägenhet. Oskattad och oförsäkrad bil, tar de inte bilen till sist.

Ditt liv blir väll inte bättre än en som lever på socialbidrag. Känns bara trist.
Citera
2015-06-12, 12:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Vet inte om du har undanstoppade pengar. Tänkte mig om du vill flytta hur du gör då, kan inte hyra lägenhet. Oskattad och oförsäkrad bil, tar de inte bilen till sist.

Ditt liv blir väll inte bättre än en som lever på socialbidrag. Känns bara trist.

Oskattad bil, Polisen kan tvinga föraren att lämna bilen på platsen och Polisen kan ta med sig registreringsskyltarna, att hämtas på polisstationen efter att skatten blivit betald.
Citera
2015-06-12, 19:03
Medlem
Citat:

Din moral är inte någon vägvisare för vad alla andra måste följa. Samma sak gäller väl rökare, folk som skaffar barn, hamnar på akuten... Var drar man linjen?

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen sägs det, ska meddela dig personligen om den dagen kommer. Just nu har jag ett betydligt bättre liv än innan.
Citera
2015-06-12, 19:06
Medlem
Citat:

Har en del pengar undanstoppade för regniga dagar. Men jag jobbar precis som förut bara att jag tar lönen kontant.

Har hittils inte blivit stoppad av polisen, men jag är medveten om att det blir att ringa en polare eller ta en taxi i värsta fall, vilket inte gör mig så mycket då jag bara köper en ny (ja eller gammal då..) bil.

Ser inte hur det skulle bli problem att flytta? Köper jag en lägenhet kan jag göra det i någon annans namn, detsamma gäller hyresätt. Jag har tur att jag känner bra folk, kommer nog underlätta mycket.
Citera
2015-06-14, 13:02
Medlem
Kan inget annat än att hålla med dig ts. Det är riktigt skönt, känns som man är skuldfri.
Jag har gjort en bra deal min arbetsgivare att ge mig tjänstebil i halvmiljon klassen. Gratis bensin samt mobil, träning etc.
Mindre lön så kan kfm inte dra nått.

Mina vänner som som inte har betalningsanmärkningar har typ 30 i lön. De betalar CSN , skatt på bil, försäkringar, räntor mm.
De har kvar lika mkt som mig i slutändan.
Finns egentligen inget negativt alls i att vara i en sådan situation så länge man hittar rätt arbetsgivare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in