Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:32
  #1
Medlem
Hallå.

Jag har ett jävla problem. Det låter dumt vad jag gjort, men det är så att jag försökte forcera in en USB i uttaget i bärbara datorn, usb uttaget var lite ojämn, och jag försökte rätta till den , sen när jag försökte lägga in den, så dog datorn, jag gissar på kortslutning, eller vad har ni för ideer?


Vad i helskotta ska jag göra nu? Ska jag låta den stå och försöka sätta på den imorgon? Är det kört eller finns det hopp?
Citera
2015-06-11, 23:41
  #2
Medlem
internetpolisens avatar
Ja det är kört. Gå och lägg dig nu.
Citera
2015-06-12, 07:43
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoCents
Hallå.

Jag har ett jävla problem. Det låter dumt vad jag gjort, men det är så att jag försökte forcera in en USB i uttaget i bärbara datorn, usb uttaget var lite ojämn, och jag försökte rätta till den , sen när jag försökte lägga in den, så dog datorn, jag gissar på kortslutning, eller vad har ni för ideer?


Vad i helskotta ska jag göra nu? Ska jag låta den stå och försöka sätta på den imorgon? Är det kört eller finns det hopp?

En vettig dator har polyfuses som återställer sig själva. Dra ur laddaren, oh plocka bort batteriet i nån halvtimme eller så.

Icke vettiga datorer har inte återställningsbara säkringar, och då är det ingedu kan fixa själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback