Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-28, 15:54
  #61
Medlem
Geomeisters avatar
Jag mjukstartar denna höst med ett köp av Van Morrisons It's Too Late to Stop Now.... Den vanliga versionen. Antagligen blir det köp av den expanderade Volume II, III och IV med DVD också.. Om jag känner mig själv rätt. Antagligen även den kommande "Keep Me Singing" också när man ändå håller på.

Hoppas fler "Svenssons" hittar Van Morrison nu när han kör hårt på nya releaser. Kan man hålla Bruce Springsteen som Gud kan man göra samma sak med Van the Man
Citera
2016-09-04, 18:08
  #62
Medlem
Geomeisters avatar
En liten fågel har viskat i mitt öra att självaste Ronnie Monstrose startade sin karriär med Van Morrison. Stämmer detta? På vilka skivor/låtar spelade han?
Citera
2016-09-04, 18:24
  #63
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
En liten fågel har viskat i mitt öra att självaste Ronnie Monstrose startade sin karriär med Van Morrison. Stämmer detta? På vilka skivor/låtar spelade han?

Han var en av de tongivande på skivan Tupelo Honey. Det står en del om det på wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Tupelo_Honey
Citera
2016-10-03, 17:07
  #64
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Han var en av de tongivande på skivan Tupelo Honey. Det står en del om det på wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Tupelo_Honey

Tack!

Nu är Van Morrsions nya Keep Me Singing ute i butikerna! Verkar även fått klart godkänt betyg av allmusic.com: http://www.allmusic.com/album/keep-m...g-mw0002960136
Citera
2016-10-04, 21:36
  #65
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Tack!

Nu är Van Morrsions nya Keep Me Singing ute i butikerna! Verkar även fått klart godkänt betyg av allmusic.com: http://www.allmusic.com/album/keep-m...g-mw0002960136

Jag har lyssnat på den några gånger och i mångt och mycket är det samma tämligen oinspirerade muzak han ägnat sig åt sedan början på 90-talet. Inte direkt dåligt - det är trots allt ett av de bättre album han krystat ur sig under den tiden - men oj vad man som vanligt saknar glöden, rösten, drivet, svänget och den lysande låtskrivaren han en gång var. Rätt symtomatiskt blir det när han inte ens orkar gjuta liv i Bobby Blands suveräna Share Your Love, en låt han skulle sjungit livet ur under den makalösa turnén 1973. Jag vet att man kanske inte ska förvänta sig några nya mästerverk vid hans ålder men det känns genomgående så irriterande rutinmässigt och slött.
Citera
2016-10-05, 09:07
  #66
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Jag har lyssnat på den några gånger och i mångt och mycket är det samma tämligen oinspirerade muzak han ägnat sig åt sedan början på 90-talet. Inte direkt dåligt - det är trots allt ett av de bättre album han krystat ur sig under den tiden - men oj vad man som vanligt saknar glöden, rösten, drivet, svänget och den lysande låtskrivaren han en gång var. Rätt symtomatiskt blir det när han inte ens orkar gjuta liv i Bobby Blands suveräna Share Your Love, en låt han skulle sjungit livet ur under den makalösa turnén 1973. Jag vet att man kanske inte ska förvänta sig några nya mästerverk vid hans ålder men det känns genomgående så irriterande rutinmässigt och slött.

Fan också! Skivomslaget som är så charmigt! Då blir det inget prioritetsköp för min del. Kanske längre fram i livet..

Tycker du Van Morrisons 80-tal var bättre än 90-talet och framåt?
Citera
2016-10-05, 13:04
  #67
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Fan också! Skivomslaget som är så charmigt! Då blir det inget prioritetsköp för min del. Kanske längre fram i livet..

Tycker du Van Morrisons 80-tal var bättre än 90-talet och framåt?

Ja, mycket bättre. Även om hans 80-tal är ojämnt och inget album är helgjutet så finns det många pärlor bland låtarna.
Citera
2017-04-29, 07:05
  #68
Medlem
Geomeisters avatar
Van Morrisons debut finns nu i en riktigt uppdaterad form på CD! Vanliga skivan och minst två gånger lika mycket till. Trots mannens antagligen mest kända låt, Brown Eyed Girl, verkar denna skiva kommit i skymundan. Vi får se om det blir ändring på det nu.
Citera
2017-08-21, 08:57
  #69
Medlem
Geomeisters avatar
Ny låt ifrån Van Morrsion med tillhörande video, Transformation: https://www.youtube.com/watch?v=PuXJsEXJu7A

Nytt album, Rolling With The Punches, kommer 22 September också!
Citera
2018-04-04, 07:24
  #70
Medlem
Geomeisters avatar
Van Morrison - Två album på ett år, 2017. "Roll with the Punches" och "Versatile". Inte glömma att "Keep Me Singing" släpptes året innan.

Själv njöt jag lite av gamla "Hard Nose the Highway" idag. Kanske en av hans bästa!
Citera
2019-02-27, 16:58
  #71
Medlem
Geomeisters avatar
Lyssnar ni aldrig på Van Morrison?!
Citera
2019-06-06, 16:51
  #72
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Lyssnar ni aldrig på Van Morrison?!
Jojomän, just nu på magnifika live skivan ...It's Too Late to Stop Now...Volumes II, III, and IV, och jösses vilken form han var i, man skulle varit där, i LA på Trobadour 1973

Edit; såg nu att de följande delarna var inspelade i Santa Monica och London, alla 1973 dock
__________________
Senast redigerad av gato12 2019-06-06 kl. 17:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback