Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-06-17, 17:16
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Nej där är bara bevis på att någon i efterhand påstår sig ha hjälpt till. Ett riktigt bevis hade väll varit att dom INNAN kunnat lämna ut info och detaljer? Och dessutom kunnat visa vem/vilka gärningsmännen är så dom knyst ordentligt till brottet.

Hur vet du att så inte var fallet då? Det visar väl att personer som tror sig ha mediala förmågor försöker att hjälpa till i alla fall. Sedan hur pass pricksäker man är, är ju en annan femma.
Citera
2015-06-18, 09:25
  #86
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Hur vet du att så inte var fallet då? Det visar väl att personer som tror sig ha mediala förmågor försöker att hjälpa till i alla fall. Sedan hur pass pricksäker man är, är ju en annan femma.

Att i efterhand säga att man försökt visar bara att man sagt något efteråt.

Vem som helst kan ju påstå att man är synsk genom att efter varje katastrof påstå att man visste den skulle infalla. Det visar i te att man är synsk, bara att man i efterhand påstår det.

Och är man inte träffsäker har man inga mediala krafter. Vem som helst kan gissa med varierande resultat. Eller hur?
Citera
2015-06-20, 16:46
  #87
Medlem
Muertosans avatar
Så om jag förstår det rätt så är det inte så enkelt att kontakta andra sidan och få svar när det gäller brott och det tar väldigt mycket tid (enligt nåt medium som skrev tidigare).

Detta är dock INGET SOM HELST problem när Anna-Stina vill prata med sin morfar om hur han har det på andra sidan (förutsatt att hon betalt för det). Vardagsgrejer är enkla att finna, de ger rejäla avtryck. Traumatiska livsavgörande saker är spårlöst borta när man gått över till andra sidan.

Jojo...
Citera
2015-06-21, 13:02
  #88
Medlem
Lustigt att så många "icke" troende hittar till denna sida. Vet nog varför 😉
Citera
2015-06-21, 14:29
  #89
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Lustigt att så många "icke" troende hittar till denna sida. Vet nog varför 😉
Vad är det som du nog vet?
Citera
2015-06-22, 17:00
  #90
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Lustigt att så många "icke" troende hittar till denna sida. Vet nog varför 😉

Jag är här för jag finner denna del av forumet underhållande. Och ni får mer än gärna överbevisa mig att jag som icke troende har fel. Men hittills har jag inte sett något som ändrat min uppfattning.
Citera
2015-06-24, 12:29
  #91
Medlem
Okej. Jag går ut på en limp här. Vill inte påkosta någon skada eller så i fallet. Jag kommer inte heller att rabbla upp några grejor jag har känt på mig. Men jag har väl en meritlista på ungefär 10 saker under mitt liv. Saken är den att det inte alltid är direkta tankar. Och absolut inget... Jag talar med döda skit.

Det kan var associationer. Och tankar som leder till tankar. Och sedan bara.... nej. Så är det inte. Och sedan 3 veckor senare typ läser man i nyheterna att det var precis som jag tänkte.

Så nu. Här är vad jag fick i mitt huvud för några nätter sedan. Den där Linda Holm kom in som en bild i huvudet på mig. När jag tänkte på henne. Och som kom Något med SANI, SAMNI eller SAMI.

Jag kommer inte ihåg riktigt namnet. För jag har inte så himla stort intresse av att göra en big deal av vad jag känner. I vanliga fall har livets sin gång. Men jag tänkte göra det här nu. Har jag fel så kryper jag in i min grotta och kommer aldrig mera ut.

Det kan vara ett namn på en av förövarna eller det kan vara någon som har utfört mordet eller vad det nu kan vara. Har inte följt med så bra. Om jag ska vara ärlig.

Och säg nu inte för fan att jag har någon insider information. Om det nu skulle vara något med fallet. För det har jag verkligen inte. Har knappt följt fallet.

Och ja. Det finns många skojare. Saken är den att många människor har bra intution. Och det är den man kan få information av. Men det är inget avancerat skit.

Och visst. Jag kan ha helt fel också. Men man måste ju våga lite. Kanske kan jag bli lite halvkänd som Nostradamus.

Det var allt.
__________________
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-06-24 kl. 13:14.
Citera
2015-06-24, 14:00
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Den där Linda Holm
Lisa Holm. Kan någon mod ändra tack? Skulle vara snällt.
Citera
2015-06-25, 12:53
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Så om jag förstår det rätt så är det inte så enkelt att kontakta andra sidan och få svar när det gäller brott och det tar väldigt mycket tid (enligt nåt medium som skrev tidigare).

Ja men nu har ju MaxJohan här erbjudit en ledtråd i detta fall och alldeles gratis. Tänk att personer som är medium lagda ställer upp alldeles gratis
Citera
2015-08-01, 16:28
  #94
Medlem
Bastanizs avatar
Var är alla medium nu då????
Ingen kommer med ledtrådar om vem som kan ha mördat Lisa.
Hade medium haft stark intuition så hade de skrivit av sig här på forumet.
Citera
2016-05-29, 14:05
  #95
Medlem
Nihilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Om en person blir allvarligt skadad bredvid en läkare som är ledig. Tror du läkaren hjälper till frivilligt eller säger " nej jag har ingen lön för detta så det är bättre den skadade dör"??

Han hjälper till. Vad är din poäng?
Citera
2016-07-03, 22:29
  #96
Medlem
Skälet till att inget har hänt eller så kan vara att hennes 'ande' kanske inte existerar på just den platsen. Jag bor inte långt ifrån den händelsen.. kanske en ynka kilometer? Har ärvt från min mors sida en slags förmåga att känna av överflöd av energi (aka andar men kan inte kommunicera eller dylikt med dem )
I alla fall, då jag åkt förbi osv känner man obehag av händelsen men inte samma sak som att känna av en andre. Tror det är enbart att jag själv känner så är eftersom det hände så nära ens hem! Men man kan inte alltid kontakta folk efter döden... Och många medium är som sagt fejk, bara för pengar..
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback