Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 18:29
  #1
Avstängd
undrar om jag skulle plugga en på mitt hem, våning 5, och sedan en nere i källaren.


Skulle jag få nät ner dit genom byggnadens ledningar ?
Citera
2015-06-10, 18:32
  #2
Medlem
Om det inte är på samma elmätare så fungerar det troligen inte. Elmätare har filter so, tar bort störningar inklusive homeplugsignal.
Citera
2015-06-10, 20:19
  #3
Avstängd
men all el går till central lådan nere i källarn så det borde va kopplat?
Citera
2015-06-10, 21:29
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
men all el går till central lådan nere i källarn så det borde va kopplat?

Detta är alltså en lägenhet i en hyresfastighet utan enskilda mätare? Du har väl eget proppskåp i lägenherten iallafall? Undrar om inte filtret sitter där. Skulle också vilja veta detta för jag har likadan elanläggning. Prova och rapportera. Öppet köp på AV500 enheter.
Citera
2015-06-10, 21:43
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Detta är alltså en lägenhet i en hyresfastighet utan enskilda mätare? Du har väl eget proppskåp i lägenherten iallafall? Undrar om inte filtret sitter där. Skulle också vilja veta detta för jag har likadan elanläggning. Prova och rapportera. Öppet köp på AV500 enheter.


jo precis, fast vi har inga proppar utan det är nya skåp.

Jag får testa, vore hyffsat med 100mbits i källarn
Citera
2015-06-11, 19:55
  #6
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Detta är alltså en lägenhet i en hyresfastighet utan enskilda mätare? Du har väl eget proppskåp i lägenherten iallafall? Undrar om inte filtret sitter där. Skulle också vilja veta detta för jag har likadan elanläggning. Prova och rapportera. Öppet köp på AV500 enheter.

Jag har testat med devolo dlan 200av plus mellan mig och grannen, under just dessa förutsättningar utan enskilda mätare. Fastigheten är byggd i början på 70-talet och inget är gjort åt ledningarna sedan dess.

Resultat, 4-8 Mbit och lite packet loss.
Citera
2015-06-13, 13:37
  #7
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Jag har testat med devolo dlan 200av plus mellan mig och grannen, under just dessa förutsättningar utan enskilda mätare. Fastigheten är byggd i början på 70-talet och inget är gjort åt ledningarna sedan dess.

Resultat, 4-8 Mbit och lite packet loss.

Vilken hastighet i din lägenhet vore ju bra att veta då för att avgöra om det finns ett filter eller inte.
Citera
2015-06-14, 12:19
  #8
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vilken hastighet i din lägenhet vore ju bra att veta då för att avgöra om det finns ett filter eller inte.

Sorry. glömde det. Topphastighet 110 Mbit.

Men som sagt fastigheten har gemensam elmätare sedan den tiden vi hade direktverkande el som uppvärmning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback