Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-10, 17:34
  #1
Medlem
Feminister brukar hävda att kvinnor skall få gå nakna överallt. Man skall inte få dra slutsatser av hur kvinnor klär sig. Topless på badhus har varit ett tema, amma barn överallt, osv.

Här har vi en man som förlorar lägenheten för att vara naken där han bor.

I Magaluf skärper man reglerna för att få bättre ordning.

Hur är det med klädsel eller inte klädsel egentligen? Skall man inte bry sig det minsta oavsett situation? Vore det bättre?
Varför i så fall? Skall bara kvinnor ha det här privilegiet?
__________________
Senast redigerad av ManManne 2015-06-10 kl. 17:36.
Citera
2015-06-10, 17:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Feminister brukar hävda att kvinnor skall få gå nakna överallt. Man skall inte få dra slutsatser av hur kvinnor klär sig. Topless på badhus har varit ett tema, amma barn överallt, osv.

Här har vi en man som förlorar lägenheten för att vara naken där han bor.

I Magaluf skärper man reglerna för att få bättre ordning.

Hur är det med klädsel eller inte klädsel egentligen? Skall man inte bry sig det minsta oavsett situation? Vore det bättre?
Varför i så fall? Skall bara kvinnor ha det här privilegiet?

Samtidigt som feminister säger att kvinnor ska få gå avklädda när de vill, så vill de förbjuda bilder på vackra och smäckra nakna eller avklädda kvinnor. Uppenbarligen är det bara feta och fula flator som ska få visa sig nakna. Snacka om att tala i eget intresse... Allt som män gillar ska förbjudas. Så ser feministernas Orwellsamhälle ut. Dubbeltänk och dubbelmoral.
Citera
2015-06-10, 17:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Samtidigt som feminister säger att kvinnor ska få gå avklädda när de vill, så vill de förbjuda bilder på vackra och smäckra nakna eller avklädda kvinnor. Uppenbarligen är det bara feta och fula flator som ska få visa sig nakna. Snacka om att tala i eget intresse... Allt som män gillar ska förbjudas. Så ser feministernas Orwellsamhälle ut. Dubbeltänk och dubbelmoral.

Ja, det kanske bara är fula och gärna tjocka kvinnor som skall ha det här privilegiet? Allt för att reta heterosexuella män?
Citera
2015-06-10, 17:52
  #4
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Feminister brukar hävda att kvinnor skall få gå nakna överallt.
Jag skulle gärna vilja se några exempel på detta. Alltså påståendet som brukar göras.
Citera
2015-06-10, 17:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
Jag skulle gärna vilja se några exempel på detta. Alltså påståendet som brukar göras.
Jag har ju redan försökt ge exempel... I våldtäktsdebatten hörs det också, men du missförstår mig nog. Jag vill inte anklaga feminister (njaooo, kanske lite grann då ... ). Är du feminist och menar att kvinnor INTE skall få gå nakna överallt, så skriv det gärna.
Citera
2015-06-10, 18:01
  #6
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Samtidigt som feminister säger att kvinnor ska få gå avklädda när de vill, så vill de förbjuda bilder på vackra och smäckra nakna eller avklädda kvinnor. Uppenbarligen är det bara feta och fula flator som ska få visa sig nakna. Snacka om att tala i eget intresse... Allt som män gillar ska förbjudas. Så ser feministernas Orwellsamhälle ut. Dubbeltänk och dubbelmoral.

Det handlar om att de själva vill vara snygga, inte att det är ett problem med skönhetsideal i sig.
Citera
2015-06-10, 18:06
  #7
Medlem
Xeonas avatar
Man är ju redan nu tillåten att gå "naken" överallt.

Jag tror ju att ingen skulle bry sig specielt om en modell med microkini skulle vandra runt i nästan vilken huvudstad som helst i Europa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bikini_variants

Det är ju mer en fråga att man inte får vara obscen överallt.
En orakad feminist skulle inte klara många minuter i mikrokini innan polisen kom.

Obscen kan man vara fullt påklädd; (hittade ett gammalt exempel)
Till exempel Juckaren

Naken eller inte är nog mer en fråga om sociala konventioner.
... och att vi är snabba på att dömma varandra, om vi inte uppträder som den egna babian gruppen gör.
Citera
2015-06-10, 18:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det handlar om att de själva vill vara snygga, inte att det är ett problem med skönhetsideal i sig.

Exakt. Typiskt för vänsterideologier som feminism är att vad folk gillar och uppskattar inte ska komma från folklagren, utan detta ska komma uppifrån genom statliga dekret och diktat.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2015-06-10 kl. 18:10.
Citera
2015-06-10, 18:17
  #9
Medlem
Xeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Exakt. Typiskt för vänsterideologier som feminism är att vad folk gillar och uppskattar inte ska komma från folklagren, utan detta ska komma uppifrån genom statliga dekret och diktat.

Jag har inte så mycket till övers för feminister (som förstör så mycket för kvinnor) eller vänster men, sorry i detta fall tror jag inte det har så mycket med feminister eller vänster att göra om man kan gå runt naken eller ej.
Citera
2015-06-10, 18:19
  #10
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag har ju redan försökt ge exempel... I våldtäktsdebatten hörs det också, men du missförstår mig nog. Jag vill inte anklaga feminister (njaooo, kanske lite grann då ... ). Är du feminist och menar att kvinnor INTE skall få gå nakna överallt, så skriv det gärna.
Jag skulle bara vilja se exempel. Du hävdar att påståendet ofta görs, då borde det ju inte vara svårt att ge exempel på det.
Citera
2015-06-10, 18:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeona
Det är ju mer en fråga att man inte får vara obscen överallt.

Ja, så kanske det är.
Citera
2015-06-10, 18:29
  #12
Medlem
Xeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Hur är det med klädsel eller inte klädsel egentligen? Skall man inte bry sig det minsta oavsett situation? Vore det bättre?
Varför i så fall? Skall bara kvinnor ha det här privilegiet?

Ett exempel på nästan naken men inte obscen kille.
Så killar kan oxo gå runt lika nakna som tjejer bara de sätter en rosett på kuken eller något liknande

Det har inte med previlegie att göra utan med omgivningens grupptryck och förutfattade meningar.

Mer påklädd men mer obscen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback