Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 16:17
  #1
Medlem
precis som rubriken lyder,hörde att adrian som ägde hemulen kunde på en bra dag dra in två miljoner kroner pga alla sina beställningar,jag tänkte om det är inom dem lagliga gränserna att öppna en butik i stan och sälja RC för "forskningssyfte" och att man säger detta är inte för "mänsklig konsumption"

skulle det vara lagligt? varför han ingen annan gjort det?
isånnafall är det mycket möjligt att jag startar ett företag och börjar sälja,
tänka dig alla människor som letar efter den där rökan när helgen närmar sig
och kranen strular, vart går man då? jo till mig på mitt nya företag som säljer för
"forsknings syfte"

alla stockholms pundare lär komma till mig om deras benzo kran torskat etc.
eller om någon letar efter ladd liknande

ALLA SORTERS RC TÄNKER JAG MIG, inte bara rökmixar
Citera
2015-06-10, 16:19
  #2
Medlem
alla dem RC som är lagliga såklart
Citera
2015-06-10, 16:22
  #3
Medlem
förstörande lagen, gäller det även ett företag som säljer professionellt? och inte säger till sina kunder att man skall bruka dem olika substanserna
Citera
2015-06-17, 21:49
  #4
Medlem
123qazs avatar
Det går väl. Låter som en totalkorkad ide men fan kör på om du har en massa pengar du inte vet vad du ska göra med.
Citera
2015-06-17, 21:55
  #5
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Polisen kommer att bli stamgäster på stället.
Citera
2015-06-17, 22:19
  #6
Medlem
Förstörande lagen förhindrar detta och det spelar ingen roll om du är företag eller inte dom kommer att beslagta dina produkter i alla fall. vet inte hur många gånger vi har läst att någon av dom legitima shop ägarna fått hembesök och blivit anhållna 72timmar och alla produkter beslagtagna.

Och om du dessutom äger ett företag och således skattar på dom sålda RC drogerna så kommer myndigheterna med all säkerhet att total granska företaget non stop för att vid den första gnuttan av fel i bokföring eller annat komma och göra hembesök igen och runt snurrar ekorrhjulet
Citera
2015-06-27, 22:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Förstörande lagen förhindrar detta och det spelar ingen roll om du är företag eller inte dom kommer att beslagta dina produkter i alla fall. vet inte hur många gånger vi har läst att någon av dom legitima shop ägarna fått hembesök och blivit anhållna 72timmar och alla produkter beslagtagna.

Och om du dessutom äger ett företag och således skattar på dom sålda RC drogerna så kommer myndigheterna med all säkerhet att total granska företaget non stop för att vid den första gnuttan av fel i bokföring eller annat komma och göra hembesök igen och runt snurrar ekorrhjulet


Är jag ute o cyklar nu eller har jag rätt i att enligt förstörelselagen så får snuten när som helst storma varje systembolag och krossa varje flaska med alkohol i. För enligt lagen så får man förstöra produkten (olaglig som laglig) så länge det är ett berusningsmedel som är hälsofarligt... kanske ska bli snut ändå och fucka ur en dag på jobbet utan att få sparken
Citera
2015-06-28, 03:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maketo
Är jag ute o cyklar nu eller har jag rätt i att enligt förstörelselagen så får snuten när som helst storma varje systembolag och krossa varje flaska med alkohol i. För enligt lagen så får man förstöra produkten (olaglig som laglig) så länge det är ett berusningsmedel som är hälsofarligt... kanske ska bli snut ändå och fucka ur en dag på jobbet utan att få sparken

Alkohol taxeras ju för sig och påverkas därmed inte av förstörelse lagen. Mr lustig
Citera
2015-06-28, 18:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Alkohol taxeras ju för sig och påverkas därmed inte av förstörelse lagen. Mr lustig

Men allt taxeras genom försäljning, även rc droger i butik. Moms som sagt. Om du nu inte menar att det taxeras när butiken köper in det, men det måste det ju för att kunna existera som ett bolag/butik. Jag försökte väl vara Liite lustig men jag var också fullt seriös
skulle aldrig nånsin i hela vilda västern kunna tänka mig agera som snut..
__________________
Senast redigerad av Maketo 2015-06-28 kl. 18:49.
Citera
2015-06-28, 19:19
  #10
Medlem
Oddsen för att någon kriminell organisation skulle utpressa dig, eller för den delen random desperat pundare råna stället känns som ganska låga.

Bara en sak att ha med i beräkningen sådär tänker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback