Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 07:33
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag störde mig mest på Google+ och hur de hanterade youtube-nick.

Men aldrig riktigt köpt de där om "Google Can Be Evil"
Eller finns de nån anledning till oro? Företaget påstår och jag saknar tyvärr källa nu men att Google ska känna dig bättre/lika bra som din bästa vän nån gång på 20-talet.

De sitter på mycket data om en. Mail, sökningar, eventuell Google Drive och högst troligen Chrome, första browsen som gick om Internet Explorer som den största och även populärast här på Flashback.

Dessutom mobilen, Android
När man kollar hur Google sett ens rörelsemönster så i detalj att se syns var och tid även om jag såg typ Champions League finalen med grannen.

Hur Google sammanför sin data och ekosystem känns inte som Apple.
Bör man ha nån så såndär "googleskräck" som en del har, vad kan de vara man behöver oro sig isåfall?

(Eller finns de ingen "Google-fobi" eller vad man ska kalla de, bara lösa åsikter jag snappat upp..sorry if so)
Citera
2015-06-10, 07:44
  #2
Avstängd
NopeNopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag störde mig mest på Google+ och hur de hanterade youtube-nick.

Men aldrig riktigt köpt de där om "Google Can Be Evil"
Eller finns de nån anledning till oro? Företaget påstår och jag saknar tyvärr källa nu men att Google ska känna dig bättre/lika bra som din bästa vän nån gång på 20-talet.

De sitter på mycket data om en. Mail, sökningar, eventuell Google Drive och högst troligen Chrome, första browsen som gick om Internet Explorer som den största och även populärast här på Flashback.

Dessutom mobilen, Android
När man kollar hur Google sett ens rörelsemönster så i detalj att se syns var och tid även om jag såg typ Champions League finalen med grannen.

Hur Google sammanför sin data och ekosystem känns inte som Apple.
Bör man ha nån så såndär "googleskräck" som en del har, vad kan de vara man behöver oro sig isåfall?

(Eller finns de ingen "Google-fobi" eller vad man ska kalla de, bara lösa åsikter jag snappat upp..sorry if so)

Det är lite läskigt men samtidigt är det bra om man tappar mobilen så finns alla ens bilder uppladdade och sina kontakter finns kvar om du har ett gmail-konto till den nya Androidmobilen.
Det är värre om man är kriminell, då bör allt vad google+ innebär direkt undvikas.

Lite ot: men det som oroar mig är mer FaceBook (alla bilder på sina barn folk slänger upp utan att tveka och berättar frikostigt frivilligt allt som händer i deras liv och var de befinner sig.)

Syftar du på att ens riktiga namn står på youtube med google+? Det är ditt val.
__________________
Senast redigerad av NopeNope 2015-06-10 kl. 07:52.
Citera
2015-06-10, 08:02
  #3
Medlem
Senapstjuvens avatar
Skulle snarare påstå att Google är det internationella företag som jag litar mest på.

Kan man logga in med Google på någon webbsida så gör jag det, men om Facebook är ända alternativet så reggar jag mig hellre med mail.

Missförstå mig inte. Jag är inte naiv nog att tro att Google är ute efter mitt bästa. Det är fortfarande ett företag med aktieägare som bara bryr sig om siffror, men de har många gånger handlat på sätt jag överensstämmer med och det är väl därför jag "litar" på dem.

Att vi sen byter personlig integritet mot bekvämlighet är ju inget nytt heller.
Citera
2015-06-10, 15:12
  #4
Medlem
Loggar du inte in på datorn så vet Google inte vad du söker på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback