Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 04:49
  #1
Medlem
Hallå,

Jag har sen igår haft problem men min externa hårddisk som slutar att responda och får programmen som använder sig av den att kollapsa.
Jag använder den för att lagra media och när jag laddar ner till den eller kollar på film som ligger på den så kraschar allt.
Jag har haft den inkopplad i datorn i ett år och det har aldrig varit problem tidigare.

Vad kan ha gått snett?

Jag har en HP Envy 15-j119so 15.6"
Hårddisken är en gammal Seagate portabel hårddisk 1TB, USB 2.0

Jag tänkte själv att det var för att datorn bara har USB 3.0 ingångar, men det har ju gått förut så det kan väl inte ha påverkat?
Citera
2015-06-10, 05:01
  #2
Medlem
Säger den någonting? Pröva en annan usb ingång, eller kan det vara sladden om du har en till så pröva det.
Citera
2015-06-10, 05:11
  #3
Medlem
Bruka du bara rycka ur kabeln din din externa utan att först använda "säker borttagning av hårdvara" (eller glömma höger klicka på den / mata ut)?
Citera
2015-06-10, 09:54
  #4
Medlem
Senapstjuvens avatar
Kan va så att den håller på att ge upp. Om du har lagrat något på den som du är rädd om föreslår jag att du back-upar det snarast.
Citera
2015-06-11, 07:54
  #5
Medlem
Får inte upp några felmeddelanden. Har testat olika portar och olika sladdar.

Använder alltid säker borttagning. Dock så kopplar jag nästan aldrig ur den.

Hur vet jag om den håller på att ge upp? Backup låter klokt, det gör jag direkt, tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback