• 1
  • 2
2015-06-09, 23:22
Medlem
Altered-Beasts avatar
Seppuku media och Bisnode (Researchgruppen) har tagit kreditupplysningar och begärt ut uppgifter på 400 personer som skriver kommentarer på eXponerat.
Citat:
Det har kommit till vår kännedom att Seppuku media/Researchgruppen tagit kreditupplysningar och begärt ut uppgifter på personer som skriver kommentarer på bland annat eXponerat.

http://www.exponerat.net/arschberg-o...kommentatorer/
Robert Aschberg är spindeln i nätet som är inblandad i alla dessa småbolag Seppuku media, Bisnode Kredit AB, Piscatus AB, String AB, Researchgruppen samt Expo.
Citat:
Olof Mathias Wåg, född den 1 april 1971 i Solna, Stockholms län. En av grundarna av Antifascistisk Aktion tillsammans med bland andra Magnus Hörnqvist och Anders Carlqvist. Verksam inom webbplatsen Motkraft tillsammans med bland andra Martin Fredriksson och Alfred Eriksson. Nära vän till Martin Fredriksson och Ayman Taki med vilka han även driver Seppuku Media vilket är en ekonomisk förening. Är även en av personerna bakom Researchgruppen.

http://sv.metapedia.org/wiki/Mathias_W%C3%A5g
Vet någon hur de gick för de 400 kommentatorer som Robert Aschberg m.fl. kartlade? Hittade bara trådar om kommentatorerna de kartlade på Avpixlat så kan vara bra ta detta i separat tråd.
Citera
2015-06-09, 23:49
Medlem
Svenskares avatar
Varför tar de kreditupplysning på folk? Finns det något samband mellan dålig ekonomi och svinaktig rasism som man kan lösa genom kreditupplysning? Eller är det bara ett hot för att tysta ner folk med uselt vokabulär?

Någon som vet mer ingående vad denna grupp ska göra med dessa upplysningar? Är det för att jävlas med idioterna eller finns det något konstruktivt att hämta ur detta beteende?

Inte ens jag som med glädje pissar på rasism tycker att det finns någon anledning till detta? Låt kukhuvudena säga vad de vill och om de går över styr så är det polisens jobb att bestraffa.
Citera
2015-06-10, 00:11
Medlem
Snapcounts avatar
Nog är det väl fan vad Aschberg & co intresserar sig för andras åsikter..

(kartlägg al-shabaab, is eller för den delen andra grovt kriminella grupperingar i sverige.., finns ju så att det understa ruttnar : arresteringarna efter mordförsöket i malmö är ju det senaste. Men det vågar du inte "trolljägare")

Du har blivit ett billigt skämt, utav vad du en gång var Aschberg..

Lättare att gå på enskilda människor för deras åsikter..
Citera
2015-06-10, 00:39
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Varför tar de kreditupplysning på folk? Finns det något samband mellan dålig ekonomi och svinaktig rasism som man kan lösa genom kreditupplysning? Eller är det bara ett hot för att tysta ner folk med uselt vokabulär?

Någon som vet mer ingående vad denna grupp ska göra med dessa upplysningar? Är det för att jävlas med idioterna eller finns det något konstruktivt att hämta ur detta beteende?

Inte ens jag som med glädje pissar på rasism tycker att det finns någon anledning till detta? Låt kukhuvudena säga vad de vill och om de går över styr så är det polisens jobb att bestraffa.
De vill ta reda på vad man tjänar och var personen jobbar. Ser de personen är Polis och denna skrivit något "rasistisk" så hänger de givetvis ut denne så h*n förlorar jobbet. Eller så kontakter de personens chef eller liknande och berättar så hemska åsikter denne har. Det blir ju extra smaskigt för dem om personen har ett känsligt jobb typ "Läkare skrev rasistiskt på internet".

De använder upplysningarna på olika sätt, de kan ge dem till Aftonbladet, Expressen eller nån annan tidning som då hänger ut "näthataren" eller så ger de infon till RF som slår sönder deras bilar eller krossar fönsterrutor, i värsta fall misshandlar eller försöker döda personen.

Man kan säga att de arbetar som en underrättelsetjänst i att registrera "rasister" sedan för de vidare underrättelseinformationen vidare till de som använder den. Kolla nedan dokumentär där de visar attacker på de som tidigare Robert Aschberg m.fl. kartlagt åt dem:

https://www.youtube.com/watch?v=c0LZ7cvwCUg
Citera
2015-06-10, 00:43
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altered-Beast
De vill ta reda på vad man tjänar och var personen jobbar. Ser de personen är Polis och denna skrivit något "rasistisk" så hänger de givetvis ut denne så h*n förlorar jobbet. Eller så kontakter de personens chef eller liknande och berättar så hemska åsikter denne har. Det blir ju extra smaskigt för dem om personen har ett känsligt jobb typ "Läkare skrev rasistiskt på internet".

De använder upplysningarna på olika sätt, de kan ge dem till Aftonbladet, Expressen eller nån annan tidning som då hänger ut "näthataren" eller så ger de infon till RF som slår sönder deras bilar eller krossar fönsterrutor, i värsta fall misshandlar eller försöker döda personen.

Man kan säga att de arbetar som en underrättelsetjänst i att registrera "rasister" sedan för de vidare underrättelseinformationen vidare till de som använder den. Kolla nedan dokumentär där de visar attacker på de som tidigare Robert Aschberg m.fl. kartlagt åt dem:

Så länge de ger informationen till polisen så har jag ingenting emot det. Men om det säljer skiten till tidningar och ska göra smaskiga nyheter. Det är bara ett äckligt agerande. Så jag kan väl ansluta mig till de som tycker lite både och om detta insamlande av information.
Citera
2015-06-10, 00:56
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Men dom kartlade väl såväl Avpixlat- som Exponerat-kommentatorer samtidigt? Vissa var ju aktiva i båda sidorna samt Fria Tider. Jag känner själv en av dom 400.
Citera
2015-06-10, 01:05
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Så länge de ger informationen till polisen så har jag ingenting emot det. Men om det säljer skiten till tidningar och ska göra smaskiga nyheter. Det är bara ett äckligt agerande. Så jag kan väl ansluta mig till de som tycker lite både och om detta insamlande av information.
Dessa personer är själva kriminella och de vill inte ha med Polisen att göra. Har du inte sett på demonstrationer när AFA/RF kastar gatstenar och slangbomber på Poliser? De ser också Polisen som "rassar". Det är inte olagligt att ha vissa åsikter om att minska invandring och sånt så Polisen skulle knappast bry sig, vi har liksom yttrandefrihet i Sverige.
Citera
2015-06-10, 01:15
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nog är det väl fan vad Aschberg & co intresserar sig för andras åsikter..

(kartlägg al-shabaab, is eller för den delen andra grovt kriminella grupperingar i sverige.., finns ju så att det understa ruttnar : arresteringarna efter mordförsöket i malmö är ju det senaste. Men det vågar du inte "trolljägare")

Du har blivit ett billigt skämt, utav vad du en gång var Aschberg..

Lättare att gå på enskilda människor för deras åsikter..
Du har helt rätt, det är alltför skrämmande för Aschberg att försöka kartlägga kriminella gäng och islamistiska grupper, därtill säkerligen också alldeles för svårt för hans lilla gruppering. Aschberg lär heller inte intressera sig för dessa grupper politiskt, tvärtom ska islamister få hållas får man förmoda.

I stället ger sig Aschberg, tillsammans med Pojkarnas Detektivbyrå, i kast med att spåra upp författarna till olämpliga kommentarer på internet, skrivna av engagerade medborgare i full affekt. För senare publicering i någon själlös kvällsblaska eller för att visas upp i det ruttnande kadavret TV3.
Senast redigerad av Floragatan 2015-06-10 kl. 01:57.
Citera
2015-06-10, 06:33
Medlem
Enligt datainspektionen måste man ha legitima skäl att begära ut kreditupplysningar.

Citat:
Enligt kreditupplysningslagen ska den som begär en kreditupplysning om en privatperson ha ett legitimt behov. Detta innebär att frågeställaren ska ha ingått eller vara på väg att ingå ett kreditavtal med den person kreditupplysningen handlar om eller att man i övrigt har anledning att göra en ekonomisk riskbedömning. Om så inte är fallet ska kreditupplysningen inte lämnas ut.
http://www.datainspektionen.se/frago...egitimt-behov/
Citera
2015-06-10, 07:18
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altered-Beast

Det är inte den enda anledningen. När någon gör en kreditupplysning så får man ett brev hem om att så har skett. Troligtvis är detta alltså också en skrämselteknik. Personligen hade jag nog skitit i byxorna om jag får veta att Aschberg och hans mördarvänner vet var jag bor och arbetar, ÄVEN om jag inte hyser några rasistiska åsikter. Precis utav samma anledning som jag inte vill att Hells Angels eller dylika grupperingar ska veta var jag bor.
Citera
2015-06-10, 07:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fruktansvärt obehagligt, vad fan allt de för gör är tokgrejer som för en vilja skrika om 1.06 och rätten att få vara anonym på nätet..
Och man undrar givetvis vad de håller på med., tysta folk såklart men..äsch de vidrigt
Citera
2015-06-10, 16:40
Medlem
El Capitanos avatar
Offentlighetsprincipen får tas bort helt enkelt, när den missbrukas på det här viset. Seppuku media borde i alla normala fall inte få verka längre, när man uppenbarligen bedriver ren åsiktsregistrering.

Det skulle inte förvåna mig om någon trycker till Aschberg rejält snart med mer våldsamma metoder om inte staten kan garantera grundläggande rättigheter för sin befolkning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in