Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 16:34
  #349
Medlem
Att SD var ett nazistparti är löjligt.

Däremot hade man en del medlemmar som hade de åsikterna då, och man var inte speciellt noga med att hålla ordning så de fick stanna kvar i partiet.

Men visst, SD 95 var mer radikala än nu, men de var aldrig nazistiska som parti.
Citera
2015-06-14, 09:12
  #350
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Bra frågor, tyvärr tror jag inte det hen du citerade har kuk nog att besvara dem.
Ha, ha varför skulle jag inte det? Jimmie befinner sig mycket långt in i en djup garderob och är nog lite osäker på sin identitet, Han befinner sig i samma förnekelsefas som hela partiet. Spela inte dum!
Citera
2015-06-14, 11:02
  #351
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ha, ha varför skulle jag inte det? Jimmie befinner sig mycket långt in i en djup garderob och är nog lite osäker på sin identitet, Han befinner sig i samma förnekelsefas som hela partiet. Spela inte dum!

Det säger du? Tycker egentligen SD är för långt till vänster för min smak men Jimmy och gråtkommunisten Jonas var de som enligt mig var mest självsäkra när det gällde att stå för sin politik. Har säkert mycket att göra med att de representerar den enda egentliga oppositionen, om än från olika håll.
Nej, förnekelse är helt fel epitet på både Jimmy och SD. Epitetet kan däremot med fördel placeras på den sjuklöver som målat in sig så djupt i hörnet, eller garderoben om du vill, att de omöjligen kan ta sig ut ur den.
Snart står en femtedel av väljarkåren bakom den enda oppositionen som finns i riksdagen. Män, kvinnor borgare, bönder, råsvennar och invandrare vallfärdar i princip över till det enda parti som har mod nog att ta upp frågor som övriga partier har beröringsskräck inför. Så jag spelar alls inte dum, möjligen eftersom man inte behöver spela något man redan är.
Trevlig söndag på dig förresten, solen skiner, ungarna gör sina första trevande badförsök i år, köttet ligger framme, ölen i kylen, grillen skall snart tändas och överhuvudtaget är det en alldeles för fantastisk dag för att ägna sig åt hårklyverier.
Citera
2015-06-14, 11:24
  #352
Medlem
AttCzas avatar
Som vanligt lovar Stefan Löfven mycket utan att berätta hur han tänker gå tillväga för att uppnå sina ambitiösa mål. Bland annat sa han "vi ska ha EU-s lägsta arbetslöshet". Ok Stefan. Det låter bra, men hur ska vi uppnå det, tycker du? Som vanligt lyser konkreta förslag med sitt frånvaro. Det är inte konstigt, eller oväntat egentligen. Sossarna är experter på att säga vackra ord utan substans. De är experter på att inte uppnå sina uppsatta mål.
__________________
Senast redigerad av AttCza 2015-06-14 kl. 11:27.
Citera
2015-06-14, 11:59
  #353
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ha, ha varför skulle jag inte det? Jimmie befinner sig mycket långt in i en djup garderob och är nog lite osäker på sin identitet, Han befinner sig i samma förnekelsefas som hela partiet. Spela inte dum!

Förnekelsefas? Jimmie var den som uppträdde klokast och mest övertygande på hela tillställningen.

Idag kom en ny SIFO. Där fick SD en toppnotering och MP fick bottennapp. Och då hade respondenterna väl ännu inte tagit ställning till de grova oskicken med personangrepp och vägran att skaka hand.
Citera
2015-06-20, 09:09
  #354
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Förnekelsefas? Jimmie var den som uppträdde klokast och mest övertygande på hela tillställningen.

Idag kom en ny SIFO. Där fick SD en toppnotering och MP fick bottennapp. Och då hade respondenterna väl ännu inte tagit ställning till de grova oskicken med personangrepp och vägran att skaka hand.
Oskick? Jag skulle inte heller ta den där simulanten i hand.
Citera
2016-04-16, 02:29
  #355
Medlem
BaraSkitidags avatar
DieselÅsa är ju go...Hur fan kan man bli så naiv. .....Jag mår illa över kvaliten på vår riksdag och framförallt regering

https://www.youtube.com/watch?v=uIj9mgH_aG0
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback