Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 16:04
  #1
Medlem
Hej, har en Lenovo Thinkpad w510, den har ett par år på nacken, typ 4-5 men flyter på sisådär, den har ssd, nvidia quadro fx880m, i7 Q 820, spelar cs go och euro truck simulator 2, på cs:go har jag cirka 60 fps på lägsta, och på Euro truck har jag cira 15-20 fps.

Kan man få datorn att prestera bättre genom att byta nåt, vet att man inte kan byta grafikkortet men processorn eller nåt kanske, som är bättre.
Tack på förhand.
Citera
2015-06-09, 16:43
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Hej, har en Lenovo Thinkpad w510, den har ett par år på nacken, typ 4-5 men flyter på sisådär, den har ssd, nvidia quadro fx880m, i7 Q 820, spelar cs go och euro truck simulator 2, på cs:go har jag cirka 60 fps på lägsta, och på Euro truck har jag cira 15-20 fps.

Kan man få datorn att prestera bättre genom att byta nåt, vet att man inte kan byta grafikkortet men processorn eller nåt kanske, som är bättre.
Tack på förhand.

Nej. Även processorn är fastlödd och det är inget man fixar med hemmaverktyg.

Mer minne/ ny disk är allt du kan trixa med.
Citera
2015-06-09, 21:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. Även processorn är fastlödd och det är inget man fixar med hemmaverktyg.

Mer minne/ ny disk är allt du kan trixa med.

Har 6gb ram och ssd...
Citera
2015-06-09, 23:40
  #4
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Har 6gb ram och ssd...
Om du har klonat originalhårddisken till SSDn så kan du tjäna en hel del prestanda genom att formatera SSDn och nyinstallera ditt Windows.
Annars så går det att serva och optimera en del också.
Citera
2015-06-10, 08:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Om du har klonat originalhårddisken till SSDn så kan du tjäna en hel del prestanda genom att formatera SSDn och nyinstallera ditt Windows.
Annars så går det att serva och optimera en del också.

Har inte klonat, har installerat om Windows 2, ggr. Har haft Windows 7 ultimate och nu har jag 8.1.
Citera
2015-06-10, 11:43
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Hej, har en Lenovo Thinkpad w510, den har ett par år på nacken, typ 4-5 men flyter på sisådär, den har ssd, nvidia quadro fx880m, i7 Q 820, spelar cs go och euro truck simulator 2, på cs:go har jag cirka 60 fps på lägsta, och på Euro truck har jag cira 15-20 fps.

Kan man få datorn att prestera bättre genom att byta nåt, vet att man inte kan byta grafikkortet men processorn eller nåt kanske, som är bättre.
Tack på förhand.


Skapa 2st systemavbildningar som du kan hoppa emellan . Den ena skapad precis efter nyinstallation - enbart - och med spel installerat och den andra med det fullt utvecklade Os`et .

I övrigt gäller bara minnes förändring d.o disk och Os underhåll .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback