Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 09:33
  #1
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Vi har ju gang på gang sett hur de ateististiska vänstertomtarna tagit parti med muslimer och jihadister mot "den ondskefulle, imperialistiske, koloniala, vita, medelklassmannen".
Vänstern verkar allmänt på tillbakagång även om en hård kärna pajaser fortfarande finns kvar. Allt eftersom de etniska, kulturella och religiösa motsättningarna ökar kan man ifrågasätta om det kommer finnas plats för ett gang kulturmarxister som anser att Sverige och Europa tillhör alla förutom svenskarna och européerna.
Vänsterextremister är aggressive, våldsdyrkande och allmänt omogna personer, precis som den genomsnittlige IS-jihadisten. De gillar att hota, vandalisera och misshandla och frågan är om inte Islamiska staten erbjuder fler och battre möjligheter inom dessa områden än var lite demon på gatan i Sverige gör?

Vilka tecken har vi sett på att vänsterextremister försöker gå med i IS eller övrig jihadistverksamhet?

Kommer vi se fler vänsterextremister i framtiden fösöka ansluta sig till IS eller liknande?

Vad skulle de I sådana fall kunna ställa till med?

Vad tror ni om detta?
__________________
Senast redigerad av Grottmongo101 2015-06-09 kl. 09:46.
Citera
2015-06-09, 09:56
  #2
Medlem
FEL. Vänster människorna avskyr IS och ger öppet stöd till PKK och YPG. De är just de som du kallar vänsterextremister som demonstrerar, ger bistånd osv. De du ska vara orolig över är högern, bortsett från SD bryr sig inte högermänniskorna ett dugg av vad som pågår, så länge det är inget som påverkar de i de lite finare områdena så är allt under kontroll. Och kom inte till mig med att M och FP är dr som främst driver på anti-IS visionen, det är ett bara ett fult knep där de snott SDs retorik och politik (framförallt M). Jag har läst och följt Lars Adaktusson, enligt min uppfattning är detta en person som skulle kunna hantera krisen, men vart är han när det väl gäller? Istället hämtar de Hanif Bali för att vinna lite sympatiröster.

Har du verkligen missat många av vänsterns anti-IS evenemang? politiken är än lite oklar men ståndpunkten är tillräckligt tydlig.
Citera
2015-06-09, 09:57
  #3
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm-
FEL. Vänster människorna avskyr IS och ger öppet stöd till PKK och YPG. De är just de som du kallar vänsterextremister som demonstrerar, ger bistånd osv. De du ska vara orolig över är högern, bortsett från SD bryr sig inte högermänniskorna ett dugg av vad som pågår, så länge det är inget som påverkar de i de lite finare områdena så är allt under kontroll. Och kom inte till mig med att M och FP är dr som främst driver på anti-IS visionen, det är ett bara ett fult knep där de snott SDs retorik och politik (framförallt M). Jag har läst och följt Lars Adaktusson, enligt min uppfattning är detta en person som skulle kunna hantera krisen, men vart är han när det väl gäller? Istället hämtar de Hanif Bali för att vinna lite sympatiröster.

Har du verkligen missat många av vänsterns anti-IS evenemang? politiken är än lite oklar men ståndpunkten är tillräckligt tydlig.

Ja det har jag, kanske du kan upplysa mig lite?
Citera
2015-06-09, 10:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Vi har ju gang på gang sett hur de ateististiska vänstertomtarna tagit parti med muslimer och jihadister mot "den ondskefulle, imperialistiske, koloniala, vita, medelklassmannen".

Jo, vi vet tyvärr att du har en sådan störning.


Fråga: när inget av det du fantiserat om hander, kommer du tolka det som om det kanske är något problematiskt med dina tankar? Kanske överväga ett snack med psykiatrin?
Citera
2015-06-09, 10:51
  #5
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Jo, vi vet tyvärr att du har en sådan störning.


Fråga: när inget av det du fantiserat om hander, kommer du tolka det som om det kanske är något problematiskt med dina tankar? Kanske överväga ett snack med psykiatrin?

Fast helt ute och cyklar är han inte. Jag och många andra kan inte längre kännas vid vänsterrörelsen efter allt jävla gullande med Islam. Vänsterrörelsen var i sin grund antireligiös men på något sätt så blev världens näst största religion och kanske världens mest förtryckande religion fridlyst i dessa kretsar. Jag fullkomligt spyr på dagens sk vänsterrörelse som fegt tar ställning för islams varande eftersom man riskerar att få våldsamt motstånd. Ärligt talat så skäms jag över vad som skett med vänstern.
Citera
2015-06-09, 12:16
  #6
Medlem
yggdrazils avatar
De som försvarar Islam gör oftast inte det bara för att de tycker så mycket om Islam, det handlar om ett rigoröst system som kan vara intakt även om situationen skulle vara annorlunda antingen för samhället eller personligen. Alla de förkastliga saker som händer inom Islam är lika förkastliga inom vänsterns synsätt, men de behöver då inte vara kopplade via Islam. Detta för att skydda de Muslimer som inte gör förkastliga saker. Varje terrorist kan fortfarande anklagas för terrorbrott, men de Muslimer som inget gjort går fria. Detta beror på den interpretation av rättvisa som bygger på idén att staten inte bör kunna straffa (eller på andra vis missgynna) någon på grund av någon annans handlingar.

Jag ska inte argumentera för huruvida detta är ett mer korrekt tankesätt eller inte, men jag är starkt motsatt till debattörer som inte förstår de positioner som diskuteras.
Citera
2015-06-09, 12:19
  #7
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Absolut, de behöver bara intala sig att de kämpar mot de onda amerikanerna och deras moderna kolonialism. Vilket den där socialdemokratiske politikern som kallade IS en "befrielserörelse" redan har gjort.
Citera
2015-06-09, 15:48
  #8
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
De som försvarar Islam gör oftast inte det bara för att de tycker så mycket om Islam, det handlar om ett rigoröst system som kan vara intakt även om situationen skulle vara annorlunda antingen för samhället eller personligen. Alla de förkastliga saker som händer inom Islam är lika förkastliga inom vänsterns synsätt, men de behöver då inte vara kopplade via Islam. Detta för att skydda de Muslimer som inte gör förkastliga saker. Varje terrorist kan fortfarande anklagas för terrorbrott, men de Muslimer som inget gjort går fria. Detta beror på den interpretation av rättvisa som bygger på idén att staten inte bör kunna straffa (eller på andra vis missgynna) någon på grund av någon annans handlingar.

Jag ska inte argumentera för huruvida detta är ett mer korrekt tankesätt eller inte, men jag är starkt motsatt till debattörer som inte förstår de positioner som diskuteras.

Det spelar ingen roll om du kallar dig muslim men inte gör förkastliga saker. Man kan inte vara lite religiös. Man ör antingen religiös eller inte och är man till exempel muslim så ska man följa koranen och man har godkänt koranen och det som står där som den rätta vägen. Guds ord kommer alltid att väga tyngre än ett rikes lagar oavsett vad någon annan tycker. Islam och all annan form strukturell religion är skit och ska utplånas från jordens yta.
Citera
2015-06-09, 17:24
  #9
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det spelar ingen roll om du kallar dig muslim men inte gör förkastliga saker. Man kan inte vara lite religiös. Man ör antingen religiös eller inte och är man till exempel muslim så ska man följa koranen och man har godkänt koranen och det som står där som den rätta vägen. Guds ord kommer alltid att väga tyngre än ett rikes lagar oavsett vad någon annan tycker. Islam och all annan form strukturell religion är skit och ska utplånas från jordens yta.

Det finns många exempel på folk som bara är lite religiösa. Du kan säkert argumentera att det är inkonsekvent att vara det, säkert till och med så väl att jag skulle hålla med dig, men det ändrar inte det faktum att många är inkonsekventa på just det sättet. Precis som med mitt tidigare argument påstår jag inte att de har rätt, utan att de anser att de har rätt.

I ljuset av detta verkar du använda en ovanlig definition av ordet muslim. Om vi bortser från tolkningsproblemet är det fortfarande många som i allmän uppfattning skulle vara muslimer som inte uppfyller de krav du ställer. Det finns Imamer, burkaklädda kvinnor, till och med Jihadister, som inte passar in i den definitionen i praktiken. Det du gjort då är att du har fokuserat på en liten grupp (som vänstern redan identifierat på icke-religiösa grunder) samtidigt som du skapat problem relaterade till vilka ord som gäller när (helt i onödan).
__________________
Senast redigerad av yggdrazil 2015-06-09 kl. 17:29.
Citera
2015-06-09, 18:59
  #10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det spelar ingen roll om du kallar dig muslim men inte gör förkastliga saker. Man kan inte vara lite religiös. Man ör antingen religiös eller inte och är man till exempel muslim så ska man följa koranen och man har godkänt koranen och det som står där som den rätta vägen. Guds ord kommer alltid att väga tyngre än ett rikes lagar oavsett vad någon annan tycker. Islam och all annan form strukturell religion är skit och ska utplånas från jordens yta.

Du kan vara alla möjliga grader av religiös, du kan nämligen vara allt från Ateist, Agnostiker och Spiritualist till troende, väldigt troende och bokstavstroende (sen så finns det hur många grader där i mellan)

Att säga att det är svart och vitt när det kommer till religion är lika korkat som att säga att man är stenhårt kommunist eller stenhårt facist...det finns de som inte tror på allt i de religiösa texterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback