Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-01, 22:29
  #433
Medlem
Du får ha hur gammal telefon du vill, men jag tycker inte det är "idiotiskt" (som du säger) att ett företag inte uppdaterar en app för en 6 år gammal telefon.
Citera
2016-06-02, 09:40
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Har verkligen försökt älska Apple Music nu i 3 veckor men likförbannad har jag svårt för det. Finner det rörigt...

Hur är det om du jämför med Spotify på mobil och dator? Jag har själv inte testat AM men tycker att Spotify är rätt rörigt, när man söker kommer samma låt upp flera gånger (från olika album), den låt man främst vill höra (originalet) kommer inte högst upp utan massa covers, sen blir det rätt jobbigt om man har många listor i Spotify.
Citera
2016-06-02, 13:56
  #435
Medlem
Har testat Apple music i lite över en månad och ger nu upp, det är en rörig skittjänst som jag hoppas byggs om helt och hållet, utbudet och streamingen är kass.
Går tillbaks till Spotify.

Summering: FLOPP!
Citera
2016-06-02, 20:52
  #436
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaf69
Har testat Apple music i lite över en månad och ger nu upp, det är en rörig skittjänst som jag hoppas byggs om helt och hållet, utbudet och streamingen är kass.
Går tillbaks till Spotify.

Summering: FLOPP!

Vilken typ av musik lyssnar du på? Jag som till 99% lyssnar på Metal, Death Metal och en del rock, typ, hittar det mesta jag letar efter. Det är ju synd att inte precis alllt finns där, men det har väl med avtal med skivbolag och artister att göra.

Streamingen funkar bra för mig, vad är det som strular för din del?

Att Apple Music finns på Apple TV är ett rätt stort plus, slipper ha Appen igång på Paddan eller telefonen när jag är hemma, behöver inte tänka på att det drar batteri. Undrar varför Spotify inte har släppt en App för AppleTV?

Man kan ha igång Apple Music på flera enheter utan problem, Spotify gnällde så fort man startade appen på datorn om den råkade vara igång på telefonen. Kanske har ändrats, har inte använt Spotify på ett tag.

Det jag inte gillar med Apple Music är hur man skapar egna playlists. Jag vill kunna söka fram ett album, högerklicka på det och välja att lägga till det i en ny playlist, men jag måste först skapa en playlist och namnge den för att sedan välja ut låtarna från albumet och lägga till dom. Eller har jag missat nåt?
Citera
2016-06-02, 21:02
  #437
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det jag inte gillar med Apple Music är hur man skapar egna playlists. Jag vill kunna söka fram ett album, högerklicka på det och välja att lägga till det i en ny playlist, men jag måste först skapa en playlist och namnge den för att sedan välja ut låtarna från albumet och lägga till dom. Eller har jag missat nåt?
Det låter inte som att du gör detta i appen? I appen funkar det nämligen som du vill.
Citera
2016-06-02, 21:33
  #438
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det låter inte som att du gör detta i appen? I appen funkar det nämligen som du vill.

Ok. Gör nästan alla listor på datorn, vänta lite ... Nä men, i appen söker jag upp Judas Priests album Painkiller, klickar på de tre små prickarna och väljer lägg till i ny spellista. Men jag måste fortfarande skriva in namnet. Jag skulle vilja att den automatiskt döpte sig själv till "Judas Priest - Painkiller."

Jag kan förstå om man vill döpa den till nåt annat men då är det väl bara att sudda? Jag vill att den ska heta som artisten och skivan.

Och en grej som jag verkligen stör mig på i Appen är de pluttiga kontrollerna. Jag dockar min telefon och kan byta låt med knappar på ratten, inte mer. Vad jag önskar är ett "Car Interface" med större reglage för att byta spellistor, ändra shuffle och repeat och spola fram och tillbaka i låtar. Nu är det så jävla plottrigt så att man blir en trafikfara när man ska byta låt eller spellista. Det bör inte vara så svårt ordna eftersom det är mjukvarustyrt. Då spelar det dessutom ingen roll vilken bil man kör, alla bilar har ju inte stöd för alla funktioner via rattknappar, tex.
Citera
2016-06-02, 21:36
  #439
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Ok. Gör nästan alla listor på datorn, vänta lite ... Nä men, i appen söker jag upp Judas Priests album Painkiller, klickar på de tre små prickarna och väljer lägg till i ny spellista. Men jag måste fortfarande skriva in namnet. Jag skulle vilja att den automatiskt döpte sig själv till "Judas Priest - Painkiller."
Ah, jag trodde att det var själva skapandet som inte funkade som du ville. Jag håller med om att det är dumt. Spotify gör det bättre, tyvärr. Det ryktas ju om att de ska se över så gott som allt, så förhoppningsvis blir det bättre snart.
Citera
2016-06-02, 21:51
  #440
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ah, jag trodde att det var själva skapandet som inte funkade som du ville. Jag håller med om att det är dumt. Spotify gör det bättre, tyvärr. Det ryktas ju om att de ska se över så gott som allt, så förhoppningsvis blir det bättre snart.

Jaha ja, nä, det funkar ju fint att skapa spellistor, det är bara själva förfarandet som jag tycker är yxigt. Där är Spotify bättre.

Tycker ändå att fördelarna överväger nackdelarna, och nu när Apple har haft nåt år på sig att utvärdera det hela så lär dom presentera en hel del fixar och uppdateringar enlig önskemål från användarna.

Det jobbigaste med att hoppa in på Apple Music var att få över min Favoritlista med sådär 2000 låtar från Spotify. Vissa låtar fanns inte, men vad fan, jag la några dagar av semestern på att organisera upp det hela, en hel del låtar kunde importeras med hjälp av STAMP: https://freeyourmusic.com/

Sen ändras listan hela tiden och nu har jag vant mig vid att jobba med den i Apple Music.
Citera
2017-05-11, 13:05
  #441
Medlem
GormDenGamles avatar
Hur fungerar Apple Music nuförtiden?
Fungerar Stamp bättre nu?
Citera
2018-07-02, 01:36
  #442
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hur fungerar Apple Music nuförtiden?
Fungerar Stamp bättre nu?

Någon som kan svara på detta så här ett år efter..?
Citera
2018-07-02, 13:56
  #443
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Någon som kan svara på detta så här ett år efter..?

Tja, STAMP har jag inte använt på flera år (sen Apple Music startade, typ) och i övrigt har jag inga problem med tjänsten. Det tog ett tag att lära sig hitta runt ordentligt i gränssnitten på datorn och telefonen och hitta alla funktioner, men inga andra problem för min del.
Citera
2018-07-19, 19:16
  #444
Medlem
Tycker Apple Musik har blivit helt OK med tiden. I början var det dock en katastrof, med till exempel att det alltid var en fördröjning på 1-5 sekunder mellan varje låt, men det ska ju vara fixat sedan länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback