Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-09, 19:54
  #13
Medlem
SD har antagligen allt att förlora på detta. Vill man ha öppna gränser och påföljder av kolonisation och anarki finns ju alltid S och M, som båda är större partier. Det finns även fem mindre tillgängliga partier i riksdagen som ingår i denna sammanslutning bestående av kosmopoliter. Vad för slags särpräglande roll ska liksom SD spela i väljarnas ögon efter det här? För många har de hittills varit det enda hoppet att möjligtvis på sikt förändra denna oroande utveckling med taktiska arbetssätt. Nu går de offentligt ut och säger att så inte är fallet. Ack, ack...
Citera
2015-06-09, 21:11
  #14
Medlem
Extasiss avatar
Nassar är sura för att SD står för vad SD säger sig stå för... allt lugnt således.
Citera
2015-06-09, 22:02
  #15
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det sker väl redan?
Det får man verkligen hoppas. Ryssland är ju för i hel**te arvfienden!
I övrigt som sagts, sd står för sin utlovade politik, och inte gör det mig något att några akterseglade och övergivna svp:are är förbittrade..
Citera
2015-06-10, 03:59
  #16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Det får man verkligen hoppas. Ryssland är ju för i hel**te arvfienden!
I övrigt som sagts, sd står för sin utlovade politik, och inte gör det mig något att några akterseglade och övergivna svp:are är förbittrade..

Tomas Brandberg har inget emot att leva i ett mångkulturellt samhälle och kallar sig kosmopolit. Han är inte vad SD lovat sina väljare, han är skadlig för partiet. Att han nu fått en framskjuten position är dock i grund och botten Mattias Karlssons ansvar, ingen annans.
Citera
2016-08-15, 08:10
  #17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här kan man läsa hans krönikor från tiden innan han blev sverigedemokrat.

http://www.captustidning.se/index_ma...ewContact&id=7

En fullständigt vidrig neokonservativ/nyliberal "USA- och Israelvän" enligt standardmall 1A. Hans favoritpolitiker är liksom det psykiskt sjuka massmördarsvinet John McCain. Men det här är ju SD av idag. Inget märkligt.
Här kritiserar aset Trump ur ett neokonservativt perspektiv:
Citat:
I samband med extremvänsterns kravaller i Göteborg 2001 drar jag mig till minnes en rörelse som hatade globalisering och frihandel, föraktade Wall Street och häcklade George Bush. Delar av denna rörelse ville också se lite större respekt för Ryssland.

Byt bara George mot Jeb så har de nu sin riddare här – i form av Donald Trump! Kanske inte riktigt vad antiglobalisterna i Göteborg hade tänkt sig, det är nog alla överens om, men beröringspunkterna är onekligen intressanta.
Citat:
Då kommer den oundvikliga frågan om Hillary Clinton skulle vara en bättre president. Svaret är att jag inte gillar henne alls och även hennes kampanj är tyngd av stora problem förknippade med hennes person. Hon har befläckats under många långa år i maktens centrum och är dessutom en politiskt korrekt klimatalarmist. Den skada hon skulle orsaka är emellertid mer överskådlig och begränsad än det man kan befara att Trump, i värsta fall, ställer till med. Jag gillar alltså inte någon av kandidaterna, men om jag var tvungen att välja skulle ta det säkra före det osäkra och rösta på Hillary Clinton.
http://samtiden.nu/26139/stora-risker-med-trump/

De är såna här. De förändras inte. Däremot förändras du och din organisation om du tillåter den här typen av människor tillträde.
Citera
2016-08-15, 08:20
  #18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här kritiserar aset Trump ur ett neokonservativt perspektiv:

http://samtiden.nu/26139/stora-risker-med-trump/

De är såna här. De förändras inte. Däremot förändras du och din organisation om du tillåter den här typen av människor tillträde.
En tidningsskribent, Samtiden vill vara ett lite bredare magasin än bara ceritifierade SD åsikter.
Vill du ha partipolitiskt korrekta artiklar läs SD kuriren.
Citera
2016-08-15, 08:30
  #19
Medlem
Returpappers avatar
Det är bra en stackare som har svårt att få jobb som skribent. Han behöver inte göra avkall på sina gamla åsikter för Sd är lika desperata som han.

Teknologiedoktor är mer intressant men i vaddå? Och har han inte andra projekt att ägna sin tid åt och kanske tjäna mycket pengar. Luktar lite misslyckad, lite nolla, en sopa som måste skryta med att han har levt med kackerlackor.

För övrigt vem läser samtiden?
Citera
2016-08-15, 09:17
  #20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En tidningsskribent, Samtiden vill vara ett lite bredare magasin än bara ceritifierade SD åsikter.
Vill du ha partipolitiskt korrekta artiklar läs SD kuriren.
Haha, som om Brandbergs Trumphat och Clintonfjäskande inte skulle vara certifierade SD-åsikter.
Citera
2016-08-16, 15:02
  #21
Medlem
Se där, ännu ett tecken på har SD numera vinnlägger sig om en mer allmänborgerlig profil och målmedvetet försöker bli kvitt sitt högerradikalt extrema arv, som lätt skrämmer bort mittenmoderater och andra mittfältare.
Det är således inte ur partiets nationalradikala falang som man rekryterar till den viktiga chefredaktörposten för Samtiden. Ultranationalister, rasister och andra extremister håller alldeles bestämt på att manövreras ut från partiets viktigare funktioner.
Antagligen med stor bitterhet hos många veteraner och ideologifixerade medlemmar som följd.
Citera
2016-08-18, 14:26
  #22
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Haha, som om Brandbergs Trumphat och Clintonfjäskande inte skulle vara certifierade SD-åsikter.

Varför skulle de vara det?
Citera
2016-08-18, 17:28
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Det får man verkligen hoppas. Ryssland är ju för i hel**te arvfienden!
I övrigt som sagts, sd står för sin utlovade politik, och inte gör det mig något att några akterseglade och övergivna svp:are är förbittrade..
Jag trodde Danmark var Sveriges arvfiende om men ser det ur en historiskt perspektiv?
Citera
2016-08-18, 23:22
  #24
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Jag trodde Danmark var Sveriges arvfiende om men ser det ur en historiskt perspektiv?
Både ryssland och danmark verkar till och från benämnas arvfiender. Resultatet av en dynamisk utrikespolitik?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback