Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 18:23
  #75637
Medlem
katws avatar
Nu har det gått exakt fyra månader sedan Lisa skickade sitt sista SMS.

http://imgur.com/4txteGB
2015-10-07, 18:35
  #75638
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu har det gått exakt fyra månader sedan Lisa skickade sitt sista SMS.

http://imgur.com/4txteGB

Ja fy fasen , fin bild .
2015-10-07, 18:37
  #75639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tack!
Hm. Undrar hur många av de 8:s gäng som ser likadana ut - äldre (60+?) vita män? Som gjort för tunnelseende.

Farbrorn med den skottsäkra västen vi såg på en bild igår (?) är ju inte LJ, han är bara väldigt lik. Vet inte om det har nån betydelse. Vit man 60+ är han i alla fall...
2015-10-07, 18:45
  #75640
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu har det gått exakt fyra månader sedan Lisa skickade sitt sista SMS.

http://imgur.com/4txteGB
Tack för den fina bilden på Lisa.

Man blir så rysligt beklämd när man tänker på att denna positiva tjej som står där och ler glatt,
17 år gammal, full med livslust och framtidsplaner, blir fråntagen det dyrbaraste en
mänsklig varelse äger, själva existensen, och det på grund av någon annans
skoningslösa ONDSKA, och livet knappt hade hunnit börja på allvar för henne.

Det är lika sorgligt varje gång man möter ansiktet på någon som inte fick behålla sitt liv
för att andra tog beslut om något annat, att avsluta det helt enkelt.

Det finns egentligen inte straff hårda nog för dessa individer som väljer att släcka andras liv.
2015-10-07, 18:47
  #75641
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tack!
Hm. Undrar hur många av de 8:s gäng som ser likadana ut - äldre (60+?) vita män? Som gjort för tunnelseende.
Ännu värre blir det om det är en grupp som har jobbat ihop länge och lätt påverkar varandra. http://x.cdn-expressen.se/images/a7/...d/16x9/760.jpg
2015-10-07, 19:24
  #75642
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Farbrorn med den skottsäkra västen vi såg på en bild igår (?) är ju inte LJ, han är bara väldigt lik. Vet inte om det har nån betydelse. Vit man 60+ är han i alla fall...
Förmodligen härrör den bilden från säkerhetspådraget när bröderna häktades.
2015-10-07, 19:27
  #75643
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ännu värre blir det om det är en grupp som har jobbat ihop länge och lätt påverkar varandra. http://x.cdn-expressen.se/images/a7/...d/16x9/760.jpg
Och vad tror du om tunnelseendet på NFC..?
2015-10-07, 19:37
  #75644
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Indicier?????
Nu är du helt ute och cyklar.
Teknisk bevisning och DNA-spår finns, och det vet du mycket väl om.

MGMs DNA man hittat på Lisa's tillhörigheter är et bevis i sig, ja, MEN det är inte något bevis för att MGM mördat Lisa Holm, så i den frågan/kontext är det MGMs DNA man hittat på Lisa's tillhörigheter enbart ett indicium, så förstår jag det i alla fall.
2015-10-07, 19:54
  #75645
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MGMs DNA man hittat på Lisa's tillhörigheter är et bevis i sig, ja, MEN det är inte något bevis för att MGM mördat Lisa Holm, så i den frågan/kontext är det MGMs DNA man hittat på Lisa's tillhörigheter enbart ett indicium, så förstår jag det i alla fall.

Så förstår jag det också.
Man kan spekulera i vad för annat DNA än från blod som dom hittat, men jag avstår.
Jag har däremot en undran, om allt främmande DNA som fanns på Lisa eller hennes tillhörigheter är säkrat?

I övrigt kan man väl bara vänta nu, på att advokaten ska höra av sig, antar jag. Att försvaret begär en utredning av något slag, annars står väl allt stilla nu i två veckor.
2015-10-07, 20:10
  #75646
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Så förstår jag det också.
Man kan spekulera i vad för annat DNA än från blod som dom hittat, men jag avstår.
Jag har däremot en undran, om allt främmande DNA som fanns på Lisa eller hennes tillhörigheter är säkrat?

I övrigt kan man väl bara vänta nu, på att advokaten ska höra av sig, antar jag. Att försvaret begär en utredning av något slag, annars står väl allt stilla nu i två veckor.

Mitt fetande.

Ja, jag undrar precis samma sak, och man får verkligen hoppas att polisen gjort den jobben ordentligt.
Men oavsett om dom gjort det så misstänker jag tyvärr att ÅK/polisen låtit dom resultaten hamna i "slasken".

Och min fråga är då;

Får MGMs advokat tillgång till "slasken" samtidigt med att hon får tillgång till FU ?

(hoppas i övrigt att GWP i hemlighet ringt upp advokaten och erbjudit henne hjälp med att läsa FU)
2015-10-07, 20:11
  #75647
Medlem
Strypning man försökt dölja med självmord / hängning? Man får väll in en eventuell snara i det scenariot, samt att MGM dna finns på "snaran"...

Fråga då, vem tar på sig att fixa upp FUP på lämpligt ställe?
2015-10-07, 20:13
  #75648
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Ja, jag undrar precis samma sak, och man får verkligen hoppas att polisen gjort den jobben ordentligt.
Men oavsett om dom gjort det så misstänker jag tyvärr att ÅK/polisen låtit dom resultaten hamna i "slasken".

Och min fråga är då;

Får MGMs advokat tillgång till "slasken" samtidigt med att hon får tillgång till FU ?

(hoppas i övrigt att GWP i hemlighet ringt upp advokaten och erbjudit henne hjälp med att läsa FU)
Ja, det får hon.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback