Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 20:37
  #26701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Lisa har själv åkt runt och slängt sin telefon osv?

Ok. Jag trodde du syftade på de fynd man gjorde på platser som man redan hade sökt av.
2015-06-16, 20:37
  #26702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Nån teknisk bevisföring som binder misstänkta är nog normalt att åklagaren har med sig till en häktningsförhandling, tvärtom står han och säger att det inte finns till Aftonbladet.

Ja han säger att det i nuläget inte finns någon teknisk bevisning men att man i nuläget har massor av saker på analys och har ännu inte fått svar på dessa. En obduktion av kroppen skall också göras och på den kan eventuellt massvis med teknisk bevisning mot männen finnas.
2015-06-16, 20:39
  #26703
Medlem
DIdes avatar
I Elin Krantz fall tog det väl nästan tre veckor innan information släpptes gällande tillvägagångsätt och vidden av misshandel och våldtäkt.
Jag antar att det kommer att ta lika lång tid nu.

Hoppas bara att Polisen har rätt nu och att det inte finns en GM ute i sverige med smak på småflickor.
2015-06-16, 20:39
  #26704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristens-ord
Det kan vara de två männen och kvinnan som har gjort sig skyldiga till mordet, men det kan lika väl vara någon annan som gjort sig skyldig. Innan det finns en dom som vunnit laga kraft så ska de häktade ses som oskyldiga och inget annat.

Har de gjort sig skyldiga till brott - och det viktigaste av allt, går det att bevisa att det är ställt bortom allt rimligt tvivel att det ä dom som gjort sig skyldiga då skall de dömas!! Annars ska åtalet ogillas!

Så du menar att antingen är det de misstänkta eller också är det någon annan? Jösses, du är något på spåren. Det har ingen kunnat räkna ut. Ring spaningsledaren.
2015-06-16, 20:39
  #26705
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Jaha, vad har litauiska polisen sagt?

Det enda jag har sett är en Litauisk tidning som hävdade att en var känd av Litauisk polis sedan tidigare, men inte för vad. Det bekräftar ju knappast nån TV, kan ju vara vad fan som helst.
O den där jävla Litauiska tidningen verkade ju läst på Flashback o tagit info här ifrån.

Ja, och om du läser i tråden så kan du ungefär 16 ggr se vad som framkommit skulle vara det enda den ena brodern varit anklagad för sedan tidigare..Och i vilket sammanhang..
2015-06-16, 20:40
  #26706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
De flesta mördar bara en gång, de flesta är också ostraffade sedan tidigare.
dvs bara för att man inte mördat tidigare betyder det inte att de inte kan vara GM nu.

Teknisk bevisning kommer fälla GM.
Att man inte är dömd för ett brott tidigare så betyder ju inte det att man inte sysslat med det tidigare kan ju ha kommit undan. Kan tänka mig att det är något lättare att komma undan en våldtäckt i Litauen t ex .
2015-06-16, 20:41
  #26707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror ni att det skulle kunna betyda att polisen i värkligheten har en tredie person i kikaren som dom misstänker kunde vara mördaren och att de två brøder "bara" har hjälpt till med att skaffa undan liket ?


Det KAN vara så att man misstänker någon fler och därmed ligger locket för tillfället hårt hårt åtskruvat angående information. Det troliga är nog dock att man väljer den benämningen pga att man inte riktigt kan fastställa vem av dom som är mördaren innan all bevisning är samlad och man kan skaffa sig en lite klarare bild av det hela.
2015-06-16, 20:41
  #26708
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Ja, och om du läser i tråden så kan du ungefär 16 ggr se vad som framkommit skulle vara det enda den ena brodern varit anklagad för sedan tidigare..Och i vilket sammanhang..

Jag har sett det, men bara hänvisningar till brödernas mamma och massa "trådsanningar" ge mig en riktig källa tack.
2015-06-16, 20:41
  #26709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Här är min tolkning av vad som ledde till gripandet och likfyndet:

Det var en polis som löste detta fall på mindre tid än det tar en människa att gå 500 m, sa ju poliskåren i ett uttalande (parafras).

Det sas ju att det var två tips från MP som fick en polis att lägga ihop ett plus ett. Måste ju varit detta: Några i MP hittar ett fynd där de precis sett de tre anhållna uppehålla sig, detta måste ju vara det som upprört dessa ur MP. De berättar för en polis, och redan där har säkert polisen tillräckligt för att anhållna alla tre för någonting. Men den här polisen kopplar samman detta med ett annat tips från MP och det leder till att Lisa hittas, det är förmodligen tipset att dessa två män setts vid en verkstad. Poliserna plockar in de tre MGM och fokuserar sökandet till verkstadsområdet. Liket hittas.

Man kan ha sparat mycket tid på att en polisman kopplade samman dessa två tips. Finns ju hundratals tips tydligen.

Till dig som kom på detta: bra jobbat, var stolt

Du skrev samma sak igår.
Jag har för mig att jag läste någonstans att det hemska de hittade inte hade med utredningen att göra.. eller minns jag fel blev osäker nu?
2015-06-16, 20:41
  #26710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Ponera att de tre MGM är skyldiga. Mycket talar för det (dem har försökt fösa bort Missing People där senaste fyndet hittades, inget rationellt beteende direkt). Vad är då motiven till att göra något så här hemskt?! Båda männen är gifta och har barn. Varför i helvete skulle man slänga bort detta? Sexuellt motiv? Båda har ju fruar!!! Ekonomiskt? Varför skulle man mörda någon man rånat på småpengar???

Får inte ihop det. Sen att det är två bröder inblandade låter ju sjukare. Hur stor är sannolikheten att båda är psykopater/psykiskt sjuka?

Min teori är att det är en av bröderna som har fått psykbryt under berusat eller påtänt tillstånd och sedan utfört mordet. Brodern och den ena frun har hjälpt till i att gömma undan liket och försöka sopa bort spår som kan bindas till dem.

Låter osannolikt att två BRÖDER i samförstånd skulle utföra detta när båda är gifta och har barn.
Jag fick en lite udda teori på hjärnan.

Det kan vara så att bonden är mördaren men dem vill få det att se ut som att litauerna är skyldiga.
Sitter man i häktet/fängelse för att sedan visa sig vara oskyldig då får man en del ersättning.

Detta är en riktig longshot.

Kan varit så att litauerna anlitat/hotat någon annan att mörda Lisa för att sedan komma fram med sanningen.
Leker bara med tanken
2015-06-16, 20:41
  #26711
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Det är helt ologiskt, GM väljer att sprida ut Lisas saker på olika ställen. Men kroppen låter man ligga 100 meter från huset! Det är helt helt helt ologiskt. Polisen är fel ute

Jag förstår hur du tänker. Men om vi försöker att tänka oss in i hur det var den här tidpunkten. Hela området kammades igenom, det var frivilliga/poliser/polisbilar i varenda knut. Journalister, TV. Det knackades dörr, om och om igen. Ingen kunde ana uppståndelsen som blev. Poliserna hade redan dag ett eller två, osäker- pratat med bröderna och tagit DNA och gjort dem jävligt nervösa. Det enda de i panik kunde göra var att sprida hennes saker för att distrahera. De har säkerligen flyttat kroppen. Men hur skulle de kunna flytta den säkert ut ur området när det kryllade av observanter av alla de slag?
2015-06-16, 20:41
  #26712
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad vet man om Arnes medarbetare. Det har ju uppenbarligen funnits någon med honom förutom bröderna när handsken hittas. Vem är han?

Det kan vara lämpligt att kolla upp hans medarbetare också. Någon som har koll på området är garanterat skyldig.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback