Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 12:44
  #138709
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Inte tidigare förstått att hon blivit mördad på ett brutalt sätt. Finns det info om hur det gått till?
2018-04-26, 13:42
  #138710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Inte tidigare förstått att hon blivit mördad på ett brutalt sätt. Finns det info om hur det gått till?
Läs i tråden så får du information om det, se första sidan för FUP och domar.
Har du inte läst i media om detta när det hände då?
2018-04-26, 14:09
  #138711
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Läs i tråden så får du information om det, se första sidan för FUP och domar.
Har du inte läst i media om detta när det hände då?


Självklart har jag läst lite men inte att själva mordet skulle vara mer makabert än ett ”vanligt mord”.
2018-04-26, 14:14
  #138712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Självklart har jag läst lite men inte att själva mordet skulle vara mer makabert än ett ”vanligt mord”.
Okej, det var värre än ett vanligt mord kan man säga, mördaren var en sexualsadist.
2018-04-26, 14:16
  #138713
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, det var värre än ett vanligt mord kan man säga, mördaren var en sexualsadist.


Finns inget inlägg som förklarar inslag? Förstår det är en sjuk sak att vilka läsa men...
2018-04-26, 14:22
  #138714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Finns inget inlägg som förklarar inslag? Förstår det är en sjuk sak att vilka läsa men...
Läs fupen och stämningsansökan och domar finns på första sidan.
Han hängde upp brottsoffret, dödsorsak var strypning/ genom hängning och efter det så har han onanerat och kommit i en lampskärm, han bajsade även i ladan.
2018-05-01, 09:39
  #138715
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Varför skulle inte även AJ kunna intervjuas för en tillbakablickande artikel om mordet på Lisa Holm? Nerijus Bilevicius var anställd av AJ som även ägde alla byggnader och mark där detta utspelade sig.

Jag reagerade faktiskt lite på att Arne reducerats ner såpass i artikeln, då han när det begav sig, snarast var den person som media jagade, ställde upp i tv-inslag med längre utläggningar osv.
Även i rättegång var det uppståndelse kring hans vittnesmål.

Han kanske tackat stadigt nej till att deltaga.
2018-05-09, 17:25
  #138716
Medlem
Kanske är lite trög men var Lisa i ladan med NB då pappan var där och letade efter henne?
2018-05-09, 18:32
  #138717
Medlem
Weezeers avatar
Någon som har en fungerande länk till fup:en? Kan inte öppna länkarna i sammanfattningen på sida 1.
2018-05-09, 18:56
  #138718
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Finns inget inlägg som förklarar inslag? Förstår det är en sjuk sak att vilka läsa men...

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Läs fupen och stämningsansökan och domar finns på första sidan.
Han hängde upp brottsoffret, dödsorsak var strypning/ genom hängning och efter det så har han onanerat och kommit i en lampskärm, han bajsade även i ladan.
"Strypning som övergått i hängning" var den beskrivning som åklagaren till sist bestämde sig för. Det är också endast åklagaren som påstått att mordet var sexualsadistiskt (förutom vissa postare här i tråden som inte heller var med vid tillfället). Expertvittnet professor Niklas Långsökt bekräftade att sexualsadister i vissa fall inte behöver röra offren sexuellt, detta utifrån att NB inte rört henne sexuellt. Sedan är det också åklagaren som påstår att han runkade i en lampkupa i samband med mordet, men detta är inte heller på något sätt bevisat. Lampkupan hittades på en toalett som kan nås genom att man går ut i ladan från det påstådda mordrummet och in i en annan avdelning samt därefter forcerar två dörrar till.
Att han bajsade ute i ladan, om det nu skedde vid samma tillfälle, var ju också väldigt brutalt, må jag säga.
Ganska klart är för övrigt, att Lisa måste ha varit medvetslös eller redan död när han drog sin påstådda runk i lampkupan, utifrån hur åklagaren förklarat allt.
2018-05-09, 19:03
  #138719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
"Strypning som övergått i hängning" var den beskrivning som åklagaren till sist bestämde sig för. Det är också endast åklagaren som påstått att mordet var sexualsadistiskt (förutom vissa postare här i tråden som inte heller var med vid tillfället). Expertvittnet professor Niklas Långsökt bekräftade att sexualsadister i vissa fall inte behöver röra offren sexuellt, detta utifrån att NB inte rört henne sexuellt. Sedan är det också åklagaren som påstår att han runkade i en lampkupa i samband med mordet, men detta är inte heller på något sätt bevisat. Lampkupan hittades på en toalett som kan nås genom att man går ut i ladan från det påstådda mordrummet och in i en annan avdelning samt därefter forcerar två dörrar till.
Att han bajsade ute i ladan, om det nu skedde vid samma tillfälle, var ju också väldigt brutalt, må jag säga.
Ganska klart är för övrigt, att Lisa måste ha varit medvetslös eller redan död när han drog sin påstådda runk i lampkupan, utifrån hur åklagaren förklarat allt.
Sedan hade han onanerat och sprutat på en vägg i ladan och kollat på de unga tjejerna som jobbat på caféet vill jag minnas.
Ja hon var nog medvetslös, när han drog i sitt könsorgan och kom i lampskärmen.
En sexualsadist denna Nerijus precis som Peter Madsen.
2018-05-09, 19:16
  #138720
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Sedan hade han onanerat och sprutat på en vägg i ladan och kollat på de unga tjejerna som jobbat på caféet vill jag minnas.
...
Han hade runkat i ett rum som finns bredvid toaletten vilken är den absolut mest skyddade plats att göra detta på om han inte vill bli påkommen, där han samtidigt har koll åt alla håll ifall någon är på väg. Ja, att han skulle ha kikat på flickorna på kafeet då, är också bara en teori. Från fönstret ifråga har han utsikt över stället, dvs en fönsterlös byggnad ca 40 meter bort. Inte så upphetsande i mina ögon.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback