Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-17, 20:05
  #13
Medlem
hfyyrs avatar
Det var riktigt kul att se Norén köra vid den senaste tävlingen(Red Bud). Årets bästa resultat för honom, och han såg riktigt stark ut. Lyckades ju faktiskt hålla Bagget bakom sig i andra heatet.

Däremot kom nyheten som jag tror vi alla SX/MX fans hade väntat oss; Ryan Villopoto lägger av. Även om nyheten var väntat, så var det riktigt tråkigt att få beskedet. Han är verkligen en av den absolut bästa MX/SX förarna någonsin. Hans körstil var verkligen spektakulär, och bara den i sig gjorde sporten värd att titta på.
Citera
2015-08-05, 10:35
  #14
Medlem
hfyyrs avatar
Oj! det var värst vad tyst det har varit i den här tråden på ett tag.

Kul att Norén håller sig så stadigt som han gör nu, han har verkligen etablerat sig som en topp-10 förare. Vore kul om han kunde hamna på podiet i nåt race, eller åtminstone i något heat.

Barcia har verkligen börjat komma igång med körning, kul att Dungey för lite konkurrens nu när Roczen har tappat greppet. Vidare måste jag säga att det är kul att det har blivit lie jämnare i poängerna i Lites klassen, då jag håller på Marvin Musquin.
Citera
2015-08-30, 22:49
  #15
Medlem
E30s avatar
Nu är det slut! Någon som är förvånad över hur det slutade?

Trist att Musquin inte fick fightas för titeln i sista racet.
Citera
2015-09-01, 03:40
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Nu är det slut! Någon som är förvånad över hur det slutade?

Trist att Musquin inte fick fightas för titeln i sista racet.
Jag är inte förvånad över att dungey och martin vann. Dungey har varit ohotad hela säsongen.

Martin är hästlängder bättre än Musquin men har mer oflyt men tog titeln endå.
Citera
2017-07-23, 11:19
  #17
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Lite gammal tråd men vi har ju en stark svensk som kör som tidigare nämnd i tråden.

Fredrik Noren, 25 år gammal. Tänk om han kunde få en fabrikshoj och uppbackning. Han skulle gott och väl kunna bli en top-5-förare.
Många borta pga skador i år (2017) vad det verkar.
Lyssna strax efter 13.00 in i denna videon (om allt funkade med länken så startar videon strax innan)
https://youtu.be/sJM14nJS8PI?t=759

Tror han kom 13-14 i första heatet. I andra (länken) fick han en bra start. Sedan så är det skillnad på hoj och hoj.

Det svänger ju så fort i det där mästerskapet 450 Lucas Pro Oil. Men en skadefri Fredrik och ett bra kontrakt vore drömmen. 25 är ingen ålder heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback