Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 00:38
  #1
Medlem
Ja, vad tror ni? Är det dags att rädda sig nu, eller är det redan över? Varar det ut juni? Hur slutar det? Med kompromiss och avtal, eller grexit? Hur påverkar grexit börsen? Är det några aktier man särskilt måste akta sig för? Banker? Hur går börsen i dag måndag, tror ni?
Citera
2015-06-08, 03:05
  #2
Medlem
Kallesvenne13s avatar
-0,27% kommer den falla
Citera
2015-06-08, 04:03
  #3
Medlem
alienfins avatar
Du borde ha räddat dig redan tippar jag. En -25% iaf tror jag.
Citera
2015-06-08, 16:52
  #4
Medlem
Verkar vara väldigt skakigt. Sjunker nog tyvärr mer. Marknaden hatar ju osäkerhet som det heter. Greklandskrisen fortsätter... mina stackars sparslantar har simmat ut i cyberrymden. Verkar inte heller vara en bra ide att sälja fonderna nu när de sjunker..om man inte ska köpa något dyrt som en lägenhet inom kort. Tror tyvärr att det sjunker mer.
Citera
2015-06-08, 22:52
  #5
Medlem
Vad händer i Grekland?
Citera
2015-06-08, 23:13
  #6
Medlem
Skuldfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albe10
Verkar vara väldigt skakigt. Sjunker nog tyvärr mer. Marknaden hatar ju osäkerhet som det heter. Greklandskrisen fortsätter... mina stackars sparslantar har simmat ut i cyberrymden. Verkar inte heller vara en bra ide att sälja fonderna nu när de sjunker..om man inte ska köpa något dyrt som en lägenhet inom kort. Tror tyvärr att det sjunker mer.
Marknaden hatar inte osäkerhet, eller ja, till viss del. Men marknaden är övervärderad, en kraftig korrektion nedåt behövs. Rent tekniskt ned mot MA200 som det ser ut.
Citera
2015-06-08, 23:23
  #7
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
Ja, vad tror ni? Är det dags att rädda sig nu, eller är det redan över? Varar det ut juni? Hur slutar det? Med kompromiss och avtal, eller grexit? Hur påverkar grexit börsen? Är det några aktier man särskilt måste akta sig för? Banker? Hur går börsen i dag måndag, tror ni?

Vem vet? Jag kan tänka mig som du säger att banker faller endel, grexit handlar väl om skulder etc? Jag är inte insatt i grexit alls, kan ingenting om det.

Jag har skyddat mig mot en korrektion rent allmänt genom att jag sitter på cirka 30-40% olja, sedan Ratos. Har sålt de stora jättarna som t.ex Industrivärden.
Citera
2015-06-09, 00:08
  #8
Medlem
Trajdarns avatar
Gick från 30% likvid till 70% för två veckor sedan Timingen hade inte kunnat ha varit bättre! Dock tror jag detta endast är en tillfällig.
Citera
2015-06-09, 00:37
  #9
Medlem
En annan har precis stabiliserat sig med ett fast jobb och tänkte dra igång ett månadssparande i fonder (inte allt för långsiktigt dock, något år).

Frågan är ju om man ska vänta med att gå in och se hur allt ter sig iom läget just nu..?
Citera
2015-06-09, 02:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findues
En annan har precis stabiliserat sig med ett fast jobb och tänkte dra igång ett månadssparande i fonder (inte allt för långsiktigt dock, något år).

Frågan är ju om man ska vänta med att gå in och se hur allt ter sig iom läget just nu..?

1. Pengar du behöver ta ut inom något år ska aldrig sitta I aktiefonder. Skaffa sparkonto!
2. Börja månadspara i aktiefonder för bövelen! Ha autogiro på 300:-, 500:- eller en tusing eller vad du kan avvara långsiktigt. Kolla aldrig hur det utvecklats annat än när du deklarerar. Kolla igen om 20 år. Då har du chans att bli rik som vi andra.
Citera
2015-06-09, 04:57
  #11
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trajdarn
Gick från 30% likvid till 70% för två veckor sedan Timingen hade inte kunnat ha varit bättre! Dock tror jag detta endast är en tillfällig.

Samma här i veckan.. Bästa jag kunde ha gjort. Kört på 3 småbolag istället som gått bra.
Interfox kvar som har sjukt mkt mer att ge..Även Gaba. Har redan nästa års väntade avkastning hemrodd.
Citera
2015-06-09, 15:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuldfri
Marknaden hatar inte osäkerhet, eller ja, till viss del. Men marknaden är övervärderad, en kraftig korrektion nedåt behövs. Rent tekniskt ned mot MA200 som det ser ut.
Vad betyder det i procent att börsen bör gå ned mot MA200? under hur långtidsperiod?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback