Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-07, 22:29
  #1
Avstängd
Gäddans avatar
Har börjat gå med kavaj. Kan jag ha med macbooken i en Boblbee-rygga, eller hur bär man datorer som nybliven medelålders man med stil och bärbar mac?
Citera
2015-06-07, 22:35
  #2
Medlem
tnuks avatar
Dessa och liknande datorväskor är väldigt snygga!

http://www.sandqvist.net/sv/datorvaskor.html
Citera
2015-06-07, 22:39
  #3
Medlem
MrChows avatar
Jag skulle rekommendera någon typ av s.k. messenger bag. Googla på saken så ser du vad jag menar.
Citera
2015-06-07, 22:43
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om man vill se ut som en Mormon så är detta rätt metod.
Citera
2015-06-07, 22:57
  #5
Avstängd
AdrianCosics avatar
Näthandel kanske?
Citera
2015-06-07, 22:58
  #6
Medlem
kinesarsles avatar
Har mycket svårt att tänka mig en ryggsäck som går ihop med en kavaj. Du får ha en portfölj eller axelväska.
Citera
2015-06-14, 19:21
  #7
Medlem
Fungerar kånken + kavaj?
Citera
2015-06-21, 01:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Har börjat gå med kavaj. Kan jag ha med macbooken i en Boblbee-rygga, eller hur bär man datorer som nybliven medelålders man med stil och bärbar mac?

Du kan generellt aldrig ha på dig en ryggsäck eftersom du blir svettig på ryggen och det är inte speciellt fräscht.

Så typ:
http://www.hm.com/se/product/29075?article=29075-A
Messengerväska i läder med axelrem.
Stilren, klassisk och blir aldrig omodern.

EDIT: Det mina polare gör är att dom helt enkelt bara går runt med macbooken i sitt fodral under armen. Ska man bära massa papper o annat trams så blir det dock lite lurigt utan väska.
Citera
2018-04-23, 19:39
  #9
Medlem
urverksapelsins avatar
Jag fick mina fiskar varma då jag hade ryggsäck och kostym på Lustans Lakejer Liseberg häromåret; det struntar jag i. Cyklar. Brukar vara stilmedveten, men jag nekar att det är något fel. Möjligen om ryggsäcken är sportig eller för naturbruk. Annars helt ok.
Finns värre saker. Den erbarmliga foppatofflan tex. Och även andra kombinationer som är suck.
Jag säger: om ryggsäcken går ihop med kavajen så är det helt ok. Kan något så vedervärdigt som hipstermodet existera (utan protester) så kan en ryggsäck lätt gå ihop med kavaj.

PS
ser oftare och oftare sunkmodet från 70-talet gå igen. Tjafs (=utsvängda byxor på göteborgska), kravatter, skägg och bös (långt hår (uttala "ö" på göteborska)), ofta tränga kavajer eller lika trånga jeansjackor med namn som Sweet, Slade med flera påsydda. Vad farao är det som händer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback