Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-25, 21:35
  #265
Avstängd
bumpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Eftersom virus är värdcellsspecifika och bara kan angripa en viss typ av celler (vissa zooeukaryoter, vissa prokaryoter, växteukaryoter, etc) så har du fel. Cancer kan nämligen drabba mycket mer skilda organismer än vad zoonosvirus gör.

Det finns vissa cancerformer som sprids via virus eller induceras av virusinfektioner, men långt ifrån alla cancerformer. Dessutom är cancer långt äldre än vår moderna biokemiska vetenskap, så att cancer skulle uppkomma av människoskapade virus är befängt.

Vidare, det finns många andra vektorer för cancer än via blodet. Cancern kan uppkomma i ett organ och först vid metastas kan cancerogena celler spridas via blodet. Antingen som blodceller eller som helt andra somatiska celler.

Du har helt enkelt noll koll, noll utbildning och noll kunskaper om detta. Igen: nej, cancer är inte en enda sjukdom. Precis på samma sätt som "infektion" inte är en enda sjukdom. Flera olika sjukdomar kallas för cancer, på precis samma sätt som det finns flera olika typer av infektioner. Det finns inget universell botemedel mot infektioner och det finns inget universellt botemedel mot cancer. Däremot finns det flera infektioner och cancerformer som kan botas. Detta skulle det inte göra om ens en bråkdel av dina löjliga konspirationsteorier vore sanna.

Tyvärr förstår du inte hur verkligheten fungerar och du är inte förmögen att ta till dig basala grundkunskaper.

Edit: En sak till ska du ha klart för dig din lilla nolla. Jag börjar tröttna på att någon jävla psykpatient med suboptimala kognitiva funktioner försöker säga åt oss andra att vi inte är pålästa när det är så jävla tydligt att du inte vet någonting alls om cancer, om sjukdomar, om kroppen eller hur botemedel och vaccin fungerar.

Det är du, inte jag, som är dåligt påläst. Kan du ens förklara med egna ord vad cancer är för något? Kan du redogöra i allmänna drag över vilken sorts bot du tänker dig? (Kirurgi, stålbehandling, cytostatika, vaccin, bakterier/fager/genterapi, etc?)

"Medicin" och "bot" är också allmänna saker som kan betyda lite vad som helst. Men inte ens detta tycks du kunna redogöra för.

Hörru du, passa din käft. Jag vet mycket om cancer, och jag vet att det finns botmedel mot det, e
botmedel till alla typer av cancer finns. Läkemedelsbolagen vill tjäna pengar på rehablitering o cellgifter o andra saker för att släpper man ut botmedlet direkt så tjänar man inte samma pengar.
Citera
2015-10-25, 22:53
  #266
Medlem
SvenAhlbins avatar
Jag förstår inte varför tråden är så lång och varför den ligger under konspirationer

Det är allmänt känt att det finns flera alternative metoder som "botar" cancer

Cesium Chloride

http://www.cancertutor.com/alkaline/

Gcmaf

https://gcmaf.se/

Liksom, vad är problemet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback