Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-03, 20:33
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseivalla
Om hans avsikt inte var att döda, varför då gå ut en sådan festkväll som det var, med en kniv på fickan och söka bråk? Hoppas denne Fredrik får ett rejält långt fängelsestraff, livstid! För det har Antes familj och de inblandade fått! I dag är det begravning, kommer att bli tufft, men jag kommer att tänka på dnne Fredrik, och det kommer inte att vara några gulliga tankar om honom.
Så avsikten med en kniv på stan en kväll är alltid att döda? Innebär det att alla polisen griper med kniv åker dit för förberedelse för mord?
Citera
2015-07-03, 20:36
  #410
Medlem
Nisseivallas avatar
Med tanke på fredriks förflutna är det inte alls otroligt.
Citera
2015-07-03, 20:45
  #411
Medlem
Rusifers avatar
fredrik leons på facebook
Citera
2015-07-03, 20:53
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseivalla
Med tanke på fredriks förflutna är det inte alls otroligt.
Absolut inte, men med tanke på Antes förflutna hade det inte varit otroligt att han också hade burit kniv, han kanske gjorde det också? Sluta spekulera och tro så jävla mycket.

Jag tycker det var en bra vinkling i alla fall, att de hade kunnat vara tvärtom också.
Citera
2015-07-03, 22:25
  #413
Medlem
Nisseivallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voxins
Absolut inte, men med tanke på Antes förflutna hade det inte varit otroligt att han också hade burit kniv, han kanske gjorde det också? Sluta spekulera och tro så jävla mycket.

Jag tycker det var en bra vinkling i alla fall, att de hade kunnat vara tvärtom också.

Skulles aldrig tro att Ante skulle bära kniv, och aldrig använda den som mordvapen
Citera
2015-07-04, 00:14
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseivalla
Skulles aldrig tro att Ante skulle bära kniv, och aldrig använda den som mordvapen
Polisen som sköt honom och rätten som dömde honom hade en annan åsikt om det iaf. Dock inte kniv den gången utan en kofot.
Kanske inte i avsikt att döda men till att skada i alla fall.
Citera
2015-07-04, 00:31
  #415
Medlem
Nisseivallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voxins
Polisen som sköt honom och rätten som dömde honom hade en annan åsikt om det iaf. Dock inte kniv den gången utan en kofot.
Kanske inte i avsikt att döda men till att skada i alla fall.

Vad jag hört om denna historia var att han och en kompis skulle bryta sin till en fest där dom blivit utkastade, de skulle hämta sina grejor som var kvar i lägenheten, sen kom polisen och ante hytte med kofoten och skrek, typ, försvinn, sen var det typ, en aspirant, som kände sig hotad och sköt han i benet, det är vad jag hört och inget mordhot mot polis.
Citera
2015-07-04, 09:22
  #416
Medlem
LightningMcQueens avatar
Folk sörjer honom på fb. Ett nytt sorts sociala medier fenomen. Stör mig lite på det faktiskt. Vet inte varför, men varför ska man skylta så förbannat med bilder, öl (var inte karln missbrukare?) festbilder etc.

Tycker att det är respektlöst någonstans.
Citera
2015-07-04, 22:15
  #417
Medlem
Nisseivallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightningMcQueen
Folk sörjer honom på fb. Ett nytt sorts sociala medier fenomen. Stör mig lite på det faktiskt. Vet inte varför, men varför ska man skylta så förbannat med bilder, öl (var inte karln missbrukare?) festbilder etc.

Tycker att det är respektlöst någonstans.

Han var långtifrån missbrukare, festglad möjligtvis, finns lika många bilder från hans andra intressen, fiske m.m. Men de kompisar är inte på denna och FBs sidor.
Citera
2015-07-07, 18:41
  #418
Medlem
Är det någon som vet hur det hela utspelade sig? Vi alla vet ju det om kepsen och flaska ihuvudet eller hur det nu var. Men är det någon som vet vad som egentligen hände uppe på södra gröngatan där Fredrik högg ihjäl Ante?
Eller om någon fått reda på vilka Fredrik var med vid tillfället?
Citera
2015-07-08, 01:19
  #419
Medlem
yvdois avatar
En grej ja kom att tänka på att inge namn droppats på dom som var me Fredrik är att de kan kanske vara gamla vänner från Stockholm? För de känns som om namnen hade kommit fram om folk visste vilka de var.
Citera
2015-07-09, 11:00
  #420
Medlem
legalize33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvdoi
En grej ja kom att tänka på att inge namn droppats på dom som var me Fredrik är att de kan kanske vara gamla vänner från Stockholm? För de känns som om namnen hade kommit fram om folk visste vilka de var.


Tror jag knappast för Fredrik fick ju dra från sthlm för att han hade folk efter sig så tror att
de är nån eller några här från stan som var med. Men skulle som sagt vara väldigt intressant att veta vem/vilka de var!?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback