• 1
  • 2
2015-06-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankarbarn
Till TS, du bör byta revisor om hen tycker det är smart att köra privatbil och ta ut 85' i lön.

Den diskussionen kan vi ta vid ett annat tillfälle. Det är inte det tråden handlar om alls, jag har bara märkt att det är en fördel om man berättar vilken nivå man ligger på när det gäller inkomst så man får rätt hjälp.

Men snälla gott folk hål er till ämnet annars behöver ni inte kommentera alls. Tack
Citera
2015-06-05, 20:16
Medlem
Drevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvinsko
Tack så mycket för ditt svar. Jag kan tänka mig en s klass längre fram tiden. Men du har rätt komforten på de bilarna är 5*.

Jag gillar Suv det är väl mest därför jag vill ha en tycker de är snygga och bekväma plus att jag gillar att sitta högt. Mycket pga min rygg.

Man ska akta sig för helt nya modeller om xc90 är kommer säkert vara en bra bil om 2-3 år men där tycker jag faktiskt xc60 är jävligt snygg på utsidan. Blir nog något tyskt

Som du säger, det är bara att testköra alla bilar som verkar intressanta och välja med hjärtar. Ska man välja tysk bil handlar det ofta om en smak sak, vilket skiljer sig från person till person.

Tänk på att inte lite på allt andra säger på internet, många har inte ens suttit i bilarna de pratar gott om. Lite inte på mig heller för den delen

Nya XC90 ska tydligen konkurrera med tyskarna, men jag blev minst sagt besviken. Upplevde en plastig känsla på volymreglaget och andra knappar, bl.a. på ratten. Någon sådan skitsak kan avgöra mig bilköp faktiskt.. Kvalitétskänsla ska finnas om man pungar ut 500k+ för en bil
Senast redigerad av Drev 2015-06-05 kl. 20:19.
Citera
2015-06-05, 20:18
Medlem
Som jag ser det kan du välja mellan någonting bra, t.ex. Lexus eller nåt snyggt roligt och lite ovanligt, t.ex. Range Rover.

Men varför skulle någon välja Audi, BMW eller Volvo förutom för att smälta in i villaområdet.
Citera
2015-06-05, 21:11
Medlem
Citat:
Som jag ser det kan du välja mellan någonting bra, t.ex. Lexus eller nåt snyggt roligt och lite ovanligt, t.ex. Range Rover.

Men varför skulle någon välja Audi, BMW eller Volvo förutom för att smälta in i villaområdet.

Jag tycker range rover sport är brutal men jag har även hört att det är en problem bil. Sen vet jag inte om kvalitén på 11-12 är de senaste 15-13 måste man lägger runt 700 uppåt. Om kvalitén på range är bättre så är det en het kandidat.
Citera
2015-06-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvinsko
Jag tycker range rover sport är brutal men jag har även hört att det är en problem bil. Sen vet jag inte om kvalitén på 11-12 är de senaste 15-13 måste man lägger runt 700 uppåt. Om kvalitén på range är bättre så är det en het kandidat.

Som tidigare LR ägare kan jag säga att bilarna är underbara men det är alltid någonting som är trasigt. Jag har nu bytt sida och har de senaste två åren inte haft ett enda fel på mina bilar, men roligt som en Range Rover är det inte.

I en Lexus blir man inte glad men heller besviken.
I RR blir man glad men lika ofta besviken.
Citera
2015-06-05, 21:33
Medlem
Citat:
Som tidigare LR ägare kan jag säga att bilarna är underbara men det är alltid någonting som är trasigt. Jag har nu bytt sida och har de senaste två åren inte haft ett enda fel på mina bilar, men roligt som en Range Rover är det inte.

I en Lexus blir man inte glad men heller besviken.
I RR blir man glad men lika ofta besviken.

Jag har hört samma sak vilken års modell ägde du? Och vilken LR?

Jag kommer nog att prova porsche och lexus först och främst blir jag inte nöjd får jag leta vidare helt enkelt.
Citera
2015-06-05, 22:32
Medlem
Kilimans avatar
köp fanemej inte den Fiats "nya"... Skulle satsat på BMW eller Audi kanske nämnt tidigare i tråden men vänta med XC90 då den bara är en "bebis" med lite fel som kommer justeras!
Citera
2015-06-06, 02:28
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Köp. http://www.blocket.se/horby/Porsche_....htm?ca=22&w=3

Porsche Cayenne Turbo
500hk. Lyx i överflöd. Fläskig och allmänt brutal.
Citera
2015-06-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Köp. http://www.blocket.se/horby/Porsche_....htm?ca=22&w=3

Porsche Cayenne Turbo
500hk. Lyx i överflöd. Fläskig och allmänt brutal.

+1 på den.

Höga ägarkostnader med hemsk värdeminskning framöver. Den har halverats i värde på 3år och om ytterligare 3år lär motsvarande gå för runt 300k gissar jag.
Men tar vi alla andra aspekter är den svårslagen.
Senast redigerad av berntard 2015-06-06 kl. 19:26.
Citera
2015-06-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berntard
+1 på den.

Höga ägarkostnader med hemsk värdeminskning framöver. Den har halverats i värde på 3år och om ytterligare 3år lär motsvarande gå för runt 300k gissar jag.
Men tar vi alla andra aspekter är den svårslagen.
TS ville dock ha en diesel.
Citera
2015-06-07, 09:16
Medlem
Strandhuggs avatar
Du borde provköra Mercedes GLK eller GL. Har aldrig själv ägt någon, men de gånger jag sätter mig i en så vill jag inte kliva ur. Sen är de vackra som få.
Citera
2015-06-07, 17:08
Medlem
Drevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandhugg
Du borde provköra Mercedes GLK eller GL. Har aldrig själv ägt någon, men de gånger jag sätter mig i en så vill jag inte kliva ur. Sen är de vackra som få.

GLK blir nog lite för liten för TS. Baksätet på den är inte speciellt stort! Chassiet bygger på lilla C-klassen.
GL/ML är prima
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in