Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-05, 03:20
  #1
Medlem
Kollade på ett kort videoklipp alldeles nyss och det var plötsligt högt ljud, trots att jag alltid har låga volym inställningar på både hörlurarna och på skrivbordet, Kan det skada hörlurarna? i så fall hur hög volym pratar vi om? vill helst inte förstöra mina hörlurar
Citera
2015-06-05, 03:43
  #2
Avstängd
Ha inte ljudet på max eller i närheten, kanske 87% som max volym.
Har några dyra lurar älskar de. Lyssnade på ca 95% av max volym nu är de förstörda, kan lyssna men så fort jag höjjer till 80-90 % så hör jag ppssssshhss.
Citera
2015-06-05, 07:32
  #3
Medlem
fluffhajs avatar
Ja det kan förstöras. Det som händer är att när du har hög volym i fortsättningen så kommer ljudet att låta skrovligt.

Var det bara för en kort sekund så bör du inte oroa dig. Du kan ju dock ha otur.
Citera
2015-06-05, 10:52
  #4
Medlem
Faran är nog värst för Dina öron!
Citera
2015-06-05, 13:20
  #5
Medlem
DogShitEaters avatar
Hörlurar, högtalare, headset ja allt blir sämre av för hög volym.
Citera
2015-06-17, 12:45
  #6
Medlem
om hörlurarna förstörs av att lyssna på för hög musik, täcker garantin sånt
Citera
2015-06-17, 14:29
  #7
Medlem
låter inte som ljudet har försämrats, men hur vet man om det har förstörts eller inte?
Citera
2015-06-17, 14:37
  #8
Medlem
roberrrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonerMisfit
låter inte som ljudet har försämrats, men hur vet man om det har förstörts eller inte?
om det rasslar, låter sämmre eller inte låter alls är dom tydligaste tecknen
Citera
2015-08-18, 17:26
  #9
Medlem
Är nog skit prat att högtalare eller hörlurar skulle förstöras av högt ljud. Har dagligen högt ljud på både hörlurar och högtalare och så har jag hållit på i 15 år och ingenting har ännu hitills förstörts.
Citera
2015-08-24, 13:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loymardz
Är nog skit prat att högtalare eller hörlurar skulle förstöras av högt ljud. Har dagligen högt ljud på både hörlurar och högtalare och så har jag hållit på i 15 år och ingenting har ännu hitills förstörts.

Inga problem med hörseln???
Citera
2015-08-24, 17:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Inga problem med hörseln???

Bara fortsätta höja volymen 😉

OnT: om du behöver ta reda på det är det nog inget fel på dem. Det brukar stå på förpackningen max dB du får lyssna. Hörlurar ska tåla väldigt högt. Så länge du lyssnar på musik som har en normal kvalité (inget krasse ljud osv) så ska du inte ha några problem.
__________________
Senast redigerad av OsiBasi 2015-08-24 kl. 17:04.
Citera
2016-12-09, 19:26
  #12
Medlem
Klart som fasen att grejerna rasar ihop om det spelas för högt..., inte alls svårt att spela sönder hörlurar. Det blir samma fel på hörlurar som på högtalare. Antingen så blir talspolarna överhettade så att spolisolering brinner upp etc eller så liras elementen sönder mekaniskt vid för stora konutslag. Eller någon kombination av dessa med osymmetri i elementen p.g.a. överhettning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback