Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-04, 16:48
  #1
Medlem
Flashbabe!s avatar
"Mediastorm" på sociala medier och i media överhuvudtaget, men hittade ingen tråd här om enbart honom.

Med anledning av intervjun i "Breaking News " igår så undrar jag som inte lyssnat på/följt Mando Diao; "Brukar" han vara så där väck, är han känd för att bruka preparat? Vem är han och vad finns det för smaskigt skvaller om människan?
Citera
2015-06-04, 16:53
  #2
Medlem
quaresmas avatar
Varför spåna inte Filip vidare om vilka preparat det var han hade tillfört kroppen? Tyckte dom synd om honom eller varför slapp han ´´giljotinen´´? Någon hobbyläkare som kan säga vilka preparat han kan ha tillfört kroppen för att bli såhär väck?
Citera
2015-06-04, 17:05
  #3
Medlem
quaresmas avatar
Pratar han alltid med brytning eller var det nu under påverkan utav ´´tysk medecin´´?
Citera
2015-06-04, 17:17
  #4
Medlem
Flashbabe!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Varför spåna inte Filip vidare om vilka preparat det var han hade tillfört kroppen? Tyckte dom synd om honom eller varför slapp han ´´giljotinen´´? Någon hobbyläkare som kan säga vilka preparat han kan ha tillfört kroppen för att bli såhär väck?

Fredrik Wikingsson kommenterade i Aftonbladet idag att han var påverkad av "penicillin och febernedsättande" pga influensa...Är ingen läkare men satsar en slant på att han var påverkad av en rejäl dos benzodiazepiner.
Citera
2015-06-04, 17:26
  #5
Medlem
W-Zinks avatar
Lyssna på hans Värvet-intervju. Vettja! Han är en modern hjälte i och med medverkan i 'Breaking News'
Citera
2015-06-04, 18:04
  #6
Medlem
tlcswes avatar
Även om han var helt bäng i intervjun, skulle jag bli riktigt förvånad över om drogerna splittrade 'Mando Diao'. Droger har aldrig varit någon orsak till band-splittring.

Kanske något riktigt pundarband, som 'One Direction' eller 'Oasis'.
Men övrigt finns det nog inga ... ........

Tänk att Noren varit med i Mando Diao i ex antal år. Men det är först när han hoppar av som han gör sig ett namn.
Citera
2015-06-04, 20:34
  #7
Avstängd
Vilken fin värld vi hade haft om folk kunde vara så ärliga.

"Jag har ju lite preparat i kroppen"

Nog för att han ser livsfarlig ut men han är säkert snäll
Citera
2015-06-04, 20:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Även om han var helt bäng i intervjun, skulle jag bli riktigt förvånad över om drogerna splittrade 'Mando Diao'. Droger har aldrig varit någon orsak till band-splittring.

Kanske något riktigt pundarband, som 'One Direction' eller 'Oasis'.
Men övrigt finns det nog inga ... ........

Tänk att Noren varit med i Mando Diao i ex antal år. Men det är först när han hoppar av som han gör sig ett namn.

Så mycket goja i ett inlägg att jag måste kommentera. Droger har aldrig splittrat några band? Droger har väl splittrat så gott som de flesta bandkonstellationer sedan sjuttiotalet. Gustaf Norén inte varit ett namn? Nåja, han har nog varit den mest kända medlemmen i Mando Diao alltsedan starten 2003.

(Band som splittrats pga droger, direkt eller indirekt: Beach Boys, Beatles, Led Zeppelin, The Doors, Guns N Roses, The Who, Nirvana.. etc. Detta handlar dock om en bandmedlem som uteslutits eller valt att sluta självmant pga eller inte pga droger. Även i denna kategori finns otaliga exempel såsom: Brian Jones, Sid Vicious och flera andra.)
Citera
2015-06-04, 20:50
  #9
Avstängd
clappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Vilken fin värld vi hade haft om folk kunde vara så ärliga.

"Jag har ju lite preparat i kroppen"

Nog för att han ser livsfarlig ut men han är säkert snäll

Varför tog inte polisen honom när han öppet går ut med att han har (troligtvis olagliga) preparat i kroppen?
Citera
2015-06-04, 20:51
  #10
Medlem
Jag misstänker att uppträdandet i Breaking News och splittringen från Mando Diao har någonting att göra med Kristian Gidlunds död. Mando Diao som band spårade ur strax efter Gidlunds bortgång.
Citera
2015-06-04, 20:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Varför tog inte polisen honom när han öppet går ut med att han har (troligtvis olagliga) preparat i kroppen?

Så tråkigt och korrekt Sverige har blivit. När någon bryter normen och är lite intressant för en gång skull kommer du och ropar efter poliskontroll..
Citera
2015-06-04, 21:10
  #12
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sophie1234
Jag misstänker att uppträdandet i Breaking News och splittringen från Mando Diao har någonting att göra med Kristian Gidlunds död. Mando Diao som band spårade ur strax efter Gidlunds bortgång.
Utveckla gärna.

Hur pass nära var Gustaf Norén och Kristian Gidlund?

Gidlund hade ju bandet Sugarplum Fairy med bl.a. två bröder till Gustaf, men vilka spår Gidlunds död har satt för en eventuell urflippning för Mando Diao har jag inte ens reflekterat över.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback