Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-05, 17:25
  #121
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feministiskman
Det är bättre för tjejer att kunna sära på benen brett så man kommer emellan låren. Det är så naturen skapat oss.
Jo, men det är inte för att du ska komma mellan låren på kvinnor, utan för att bäbisar ska kunna komma ut.

"Både det kvinnliga och det manliga bäckenet har som uppgift att överföra tyngden från axialskelettet till de nedre extremiteterna. Kvinnans bäcken är även anpassat till uppgiften att föda barn och är därför bredare och plattare. Det manliga bäckenet är högre och smalare, vilket anses mer optimerat för att överföra tyngden från axialskelettet till de nedre extremiteterna." (Wikipedia)

Kvinnors bäcken är med andra ord optimerade för att föda barn medans män är optimerade för benstyrka vilket gör att män har starkare ben, springer snabbare, sparkar hårdare, osv.
Citera
2015-06-05, 17:37
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Jo, men det är inte för att du ska komma mellan låren på kvinnor, utan för att bäbisar ska kunna komma ut.

"Både det kvinnliga och det manliga bäckenet har som uppgift att överföra tyngden från axialskelettet till de nedre extremiteterna. Kvinnans bäcken är även anpassat till uppgiften att föda barn och är därför bredare och plattare. Det manliga bäckenet är högre och smalare, vilket anses mer optimerat för att överföra tyngden från axialskelettet till de nedre extremiteterna." (Wikipedia)

Kvinnors bäcken är med andra ord optimerade för att föda barn medans män är optimerade för benstyrka vilket gör att män har starkare ben, springer snabbare, sparkar hårdare, osv.

Jag vet inte vad bebisar har låren till men jag har dom iaf till det. Det är det jag anser att dom är skapade för det är därför tjejer är så viga.

Så att man kan sära på benen på dom
Citera
2015-06-05, 17:46
  #123
Avstängd
wazzobazzos avatar
Träningssak. Själv kan jag både kasta och gå i spagat (man).

Kolla kvinnliga spjutkastare. De fixar ju kasta trots allt när tekniken sitter. Att det sedan inte blir lika långt ter sig väl självklart men då behöver det inte vara ett tak för tekniken.
Citera
2015-06-05, 17:56
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Träningssak. Själv kan jag både kasta och gå i spagat (man).

Kolla kvinnliga spjutkastare. De fixar ju kasta trots allt när tekniken sitter. Att det sedan inte blir lika långt ter sig väl självklart men då behöver det inte vara ett tak för tekniken.

Kan du inte lägga upp en bild på dig själv när du går ner i spagat och kastar ett spjut samtidigt? Då hade du varit bättre än både kvinnor och män samtidigt och skapat ett tredje kön.

He-Man.
Citera
2015-06-05, 18:10
  #125
Medlem
VikingaKonungs avatar
Det beror till största del på att kvinnor generellt sätt har sämre grovmotorik än män. Om jag kastar en boll med min icke-dominanta hand så ser det PRECIS ut som det folk kallar för ''tjejkast''.
Citera
2015-06-05, 18:17
  #126
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministiskman
Nej.

Jag skulle ensam kunna ta mig igenom försvaret och knuffa in dammålvakten i målet och göra mål.

Ett såkallat dubbelmål.

Sen får man tänka på att damlandslaget i fotboll förlorar emot 15åriga pojkar

Om detta damlag med en snittålder på 27 år tränat handboll på elitnivå sedan de var 12-13 år och går upp mot ett herrlag plockat helt random från befolkningen utan tidigare träning med kast med boll så kommer damerna vinna utan tvekan. Practice makes perfect som man säger. Därmed inte sagt att tjejer är födda med att kasta boll lika bra som killar.

Citat:
Ursprungligen postat av Feministiskman

He-Man.

Hen-Men - Masters of the Universe
__________________
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-06-05 kl. 18:28.
Citera
2015-06-05, 18:20
  #127
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministiskman
Kan du inte lägga upp en bild på dig själv när du går ner i spagat och kastar ett spjut samtidigt? Då hade du varit bättre än både kvinnor och män samtidigt och skapat ett tredje kön.

He-Man.

Hm...avstår men bra tänkt(?)

Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Hen-Men - Masters of the Universe

Stolt "hen" då...

Jäkligt olika saker dock. Spagaten är inte teknik den måste du bara underhålla genom att stretcha kontinuerligt. Kasta kan du göra för livet.
__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2015-06-05 kl. 18:49.
Citera
2015-06-05, 18:38
  #128
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ja det är ju sättet dom kastar på som jag ifrågasätter. Även den klenaste killen vet hur man kastar boll.
tjejer är inte som oss andra killar.
Citera
2015-06-05, 19:14
  #129
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Svenska damlandslaget i handboll skulle krossa ett medelmåttigt killag så det handlar också om träning.

Säker på det?

Minns hur det gick när svenska damhockey-landslaget mötte AIK:s P15 och fick storstryk trots att de spelade med "tjejregler" och tacklingar var förbjudna. Damlandslagets spelare var öppna med att det var jävligt bra träning men att killarna var så mycket snabbare och starkare att de inte hade en chans.

Då pratar vi de bästa tjejerna i landet som spelar VM - mot ett gäng grabbar där inte ens sållningen till vilka kommer att fortsätta professionellt har börjat.

Tänk om tacklingar och "killspel" varit tillåtet.....

Det är stor skillnad min vän. Media vill få oss att tro att det inte är det, men det är det.
Citera
2015-06-05, 19:36
  #130
Medlem
Zaedrewss avatar
Män kan också träna upp sig att bli bra som sådant kvinnor av naturen är bra på att städa och hålla efter barnen. Det är lite så det är bara.
Citera
2015-06-05, 19:42
  #131
Medlem
Zaedrewss avatar
Det handlar grundläggande om vad naturen gett oss. Att kvinnor är bättre på att städa och hålla ordning beror ju på att de ska till barnen och att dessa inte ska utsättas för någon farlig bortglömd pryl. Det är i deras biologi likt det är i mäns att vara jägare och kunna skjuta rakt med pil. Detta är inget som inte kan ändras med träning åt vilket håll som helst men man måste ju kunna ta och beakta att det faktiskt i grunden handlar om saker naturen gett oss vilket vi varken som män eller kvinnor kan göra mycket åt utan då att träna extra mycket beroende på vad vi tillhör. För idag är vi ju lika oavsett. Det kommer dröja rejält innan naturen kommer ikapp.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2015-06-05 kl. 19:47.
Citera
2015-06-05, 19:53
  #132
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Säker på det?

Minns hur det gick när svenska damhockey-landslaget mötte AIK:s P15 och fick storstryk trots att de spelade med "tjejregler" och tacklingar var förbjudna. Damlandslagets spelare var öppna med att det var jävligt bra träning men att killarna var så mycket snabbare och starkare att de inte hade en chans.

Då pratar vi de bästa tjejerna i landet som spelar VM - mot ett gäng grabbar där inte ens sållningen till vilka kommer att fortsätta professionellt har börjat.

Tänk om tacklingar och "killspel" varit tillåtet.....

Det är stor skillnad min vän. Media vill få oss att tro att det inte är det, men det är det.

Unga svenska hockeyspelare är grymt bra och dessa 15 åringar skulle göra samma nummer av Somaliska 25-åriga män. Sverige är en Stormakt inom hockey. Min jämförelse byggde på ett svenskt damlag i handboll som tränat sedan de var 12 år gamla som numera har en snittålder om 27 år inom laget mot ett slumpmässigt utvalt lag av män som har en snittålder av 39 år men som aldrig tränat handboll eller någon annan sport. Där vinner damerna utan tvekan. Därför kan vi konstatera precis som jag sade att träning spelar roll. Men vi kan också konstatera att tjejer fortfarande är ganska dåliga på att kasta boll, eller jaga en puck för den delen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback