Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-04, 11:02
  #1
Medlem
Vaknade till något som fick mig att garva hysteriskt.
SVT Sörmlands nyhetsuppläsare "värmde upp" mellan två sändningar igår kväll då han trodde att kamerorna inte sände. Men fel hade han och allting gick ut på kanal 999 till Telias tittare i region Sörmland.

Han sjunger bl a opera, imiterar dialekter och gör den stora tabben att kalla utbildade flyktingar för "kebabtekniker". Själv vek jag mig av skratt åt hela klippet, speciellt sistnämnda, men tycker sådana skämt mer passar i en krets där man vet att ingen tar åt sig och lämpar sig inte för en arbetsplats, speciellt inte framför kameran, sändning eller ej.

Klipp finnes änsålänge bara filmat med mobil på tvskärm med störande skratt och dåligt ljud.

Förhoppningsvis kan någon som befinner sig i Södermanland och har Telia, fixa ett direkt avkodat klipp innan det är försent, detta är en modern klassiker, garanterat.

Vad tror Flashback kommer hända efter detta?

Artikel från SVT om händelsen: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-sprids-viralt

Citat:
– Jag uttryckte två mindre bra saker och jag vill verkligen be alla om ursäkt, säger han. Jag har inget emot Eskilstuna någonstans, och kebabtekniker var inte lämpligt. Men jag brukar byta ut ord ibland. Det är ett sätt för mig att komma igång inför sändning.

– Det här brukar vara min lilla bubbla, ett sätt för mig att komma igång. Nu har hela Sverige sett det.

Klippet självt, tyvärr hemsk kvalité som sagt: https://youtu.be/dK-rCZRRxAc
__________________
Senast redigerad av NudityMiles 2015-06-04 kl. 11:17.
Citera
2015-06-04, 11:06
  #2
Avstängd
YP4XQs avatar
O herregud vilken ångest han bör ha efter detta. Dock jävligt roligt man får väl se det så

Märkligt ingen på SVT hann reagera fort!
Citera
2015-06-04, 11:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
O herregud vilken ångest han bör ha efter detta. Dock jävligt roligt man får väl se det så

Märkligt ingen på SVT hann reagera fort!

Någorlunda, speciellt efter den absolut lysande termen "Kebabtekniker"

Ja det är skumt att ingen märkte att det sändes, enligt kommentarer på facebook där jag fann klippet från början så ska han ha hållt på såhär i ca 15 minuter. Klippet på facebook har redan setts 228.000 gånger sedan 23 snåret igår kväll!
Citera
2015-06-04, 11:15
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Extremt kul, speciellt "kebabtekniker", vilket nog gör att han kommer att få problem med den fortsatta karriären inom postmarxistiska SVT.
Citera
2015-06-04, 11:16
  #5
Medlem
Ackesnacks avatar
Han är ju riktigt grym på att imitera dialekter. Kanske skulle blivit komiker istället.

"– Det är väldigt olyckligt såklart. Fredrik uttryckte sig väldigt olyckligt i några frågor och det är inget som SVT står bakom."

Olyckligt!
__________________
Senast redigerad av Ackesnack 2015-06-04 kl. 11:18.
Citera
2015-06-04, 11:20
  #6
Medlem
Ni som har telia och tittar på kanal 999, SVT Regionalsändningar, i Sörmland eller på andra ställen, är det vanligt att den kanalen har direktsändning även när det ska vara paus mellan programmen?
Citera
2015-06-04, 11:24
  #7
Medlem
flazbazs avatar
Han borde bli stand-up kille. Han skulle ju kunna koppla tillbaka till denna händelse i sin show. Garanterad succé.
Citera
2015-06-04, 11:25
  #8
Medlem
Uncle Dukes avatar
Klart det är pinsamt och säkert lite ångestfyllt för både SVT och Fredrik, men knappast något han kommer få sparken eller andra allvarliga konsekvenser för. Tror nog att både "kebabtekniker", andra invandrare samt folk från Eskilstuna kan skratta gott åt detta.

Jag skulle vilja se fler TV-personligheter "ladda upp" så här, hoppas att SVT inser hitpotentialen och "råkar" lägga ut klipp på t ex han den seriöse snubben med den jättestora pannan i Nyhetsmorgon när han drar några plumpa skämt eller sjunger lite. Tyvärr kommer väl antagligen en del människor, som Fredrik Ahl själv, fortsättningsvis vara lite försiktiga inför kameran, även om de tror att den inte är igång.
Citera
2015-06-04, 11:26
  #9
Medlem
Hahahaha fyfan va roligt, så flummig snubbe! hur lyckas man klanta sig så hårt?
__________________
Senast redigerad av ageton 2015-06-04 kl. 11:29.
Citera
2015-06-04, 11:30
  #10
Medlem
Fredrik skulle passa perfekt i ett program liknande Parlamentet. Skulle vara guld att se hela spektaklet. Han ska ha hållit på i åtminstone en kvart. Det här klippet går att se hur många gånger som helst utan att det blir tråkigt. En modern klassiker. Fredrik Ahl har presenterat sig för den stora massan. Mina damer och herrar - en ny stjärna är född.

Finns det nåt negativt i detta skulle det kanske vara att det kan vara svårt att ta denna herre på allvar i kommande nyhetssändningar. Han kommer alltid bli förknippat med detta klipp.
__________________
Senast redigerad av CaseyRyback 2015-06-04 kl. 12:06.
Citera
2015-06-04, 11:31
  #11
Medlem
Mr.0ranges avatar
Haha, ja detta är sannerligen en modern klassiker! Får han sparken tro efter kommentaren om kebabtekniker?
Citera
2015-06-04, 11:31
  #12
Medlem
BlackMetals avatar
Smått underbart klipp. Kebabtekniker var det stor humor på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback