Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-03, 21:00
  #1
Medlem
Jag såg en medlem i den för mig okända klubben Blue Berets MC härom dagen. Han hade Sweden-märket på ryggen på precis samma sätt som HA brukar ha, så man blev ju lite fundersam. Varför låter de stora klubbarna Blue Berets ha Sweden-märket på ryggen?

Här är en länk till klubben, de verkar inte ha något kriminellt för sig direkt men frågeställningen passar förhoppningsvis i det här forumet.

http://www.sverigesveteranforbund.se/blue-berets-mc
Citera
2015-06-03, 22:09
  #2
Medlem
dwgs avatar
Har dom stora patent på sweden?
Citera
2015-06-03, 22:45
  #3
Medlem
bongo_gurans avatar
Nu är ju BBMC en veteranorganisation för fd. danska och svenska FN- och Natosoldater så de har förtjänat de där ryggmärkena och och de har nog inte heller några större ambitioner att slå sig in 1%-scenen...
Citera
2015-06-03, 22:47
  #4
Medlem
De kriminella har lagt rabarber på "Sweden" som ryggmärke. Om det vore nå tag i de här sk veteranerna så rensade de bort skurkarna från vårt land. Den som åker omkring med "sweden" på ryggen är antingen själv kriminell eller så har hen verkligen lagt sig på rygg för gangsters. Och borde inte inte få bära vapen igen.
Citera
2015-06-07, 00:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
De kriminella har lagt rabarber på "Sweden" som ryggmärke. Om det vore nå tag i de här sk veteranerna så rensade de bort skurkarna från vårt land. Den som åker omkring med "sweden" på ryggen är antingen själv kriminell eller så har hen verkligen lagt sig på rygg för gangsters. Och borde inte inte få bära vapen igen.

Om något så har väl Blue Berets jämställt sig med de kriminella MC-gängen? Alla vet hur viktigt det är vilket MC-gäng som bär ordet "Sweden" på ryggen, att det gäller strid om territorium, och alla förstår att Blue Berets medvetet bär "Sweden" på ryggen för att visa sin dominans. Vågar inte HA och Bandidos göra något åt Blue Berets?
Citera
2015-06-07, 00:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Har dom stora patent på sweden?

Inte i laga mening, men de kommer att tvinga dig att ta bort "Sweden" från ditt ryggmärke ifall du tillhör en annan MC-klubb. Därför är det spännande varför Blue Berets får behålla ordet på ryggen.
Citera
2015-06-07, 00:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongo_guran
Nu är ju BBMC en veteranorganisation för fd. danska och svenska FN- och Natosoldater så de har förtjänat de där ryggmärkena och och de har nog inte heller några större ambitioner att slå sig in 1%-scenen...

Förtjänat?? Tycker HA att Blue Berets gjort så mycket fint i Afghanistan att de har förtjänat "Sweden" på ryggen?
Citera
2015-06-07, 12:38
  #8
Medlem
DallasSkullss avatar
Snacka om att va helt bortpundad i sitt resonemang. Finns fler klubbar med Sweden på ryggen bland annat en klubb för Poliser, men enligt ditt resonemang så är väl även dom kriminella?
http://1.bp.blogspot.com/_WaekM-8qY1.../ICMCSWE_4.jpg

För övrigt så hade dessa veteraner Sweden på sina uniformer långt innan vi hade hojklubbar i landet, så har någon förtjänat det så är det väl dom.

Citera
2015-06-07, 12:38
  #9
Medlem
Spinner vidare på samma tema här;

Såg några åkare med västar som löd Fire Fighters Mc Sweden(eller liknande)nyligen.
Är det någon sorts brandmansmc-klubb eller vad? Är de fredade sas över att bära Sweden på västen?

Hur fungerar sådant här med tanke på hur mycket regler det verkar vara i den här världen och kring västar o märken?
Citera
2015-06-07, 16:12
  #10
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Spinner vidare på samma tema här;

Såg några åkare med västar som löd Fire Fighters Mc Sweden(eller liknande)nyligen.
Är det någon sorts brandmansmc-klubb eller vad? Är de fredade sas över att bära Sweden på västen?

Hur fungerar sådant här med tanke på hur mycket regler det verkar vara i den här världen och kring västar o märken?

Varför skulle dom jiddra med sådana klubbar ? Är ju som att hota en mc klubb av bara snutar, dom hade åkt så det visslar om det. Hade väl vart drömmen för poliskåren om en brandmans chef ringer sin vän Lars också hög chef på Stockholms polisen och säger att han har arbetskamrater som blivit hotade av xxx mc
Citera
2015-06-07, 19:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Varför skulle dom jiddra med sådana klubbar ? Är ju som att hota en mc klubb av bara snutar, dom hade åkt så det visslar om det. Hade väl vart drömmen för poliskåren om en brandmans chef ringer sin vän Lars också hög chef på Stockholms polisen och säger att han har arbetskamrater som blivit hotade av xxx mc


Jag vet inte hur det ligger till,därför frågar jag bättre vetande. Jag vet inte ens om Fire Fighters är någon brandmansklubb,jag bara gissade. Givetvis går de inte på någon sådan klubb,det förstår jag med.

Är det enbart sk 1%klubbar där Sweden är reserverat alltså? Men jag förmodar att jag skulle ju knappast kunna starta en mc-klubb för golvläggare och kalla sig för Golvläggers Mc Sweden..!?
Citera
2015-06-07, 21:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Jag vet inte hur det ligger till,därför frågar jag bättre vetande. Jag vet inte ens om Fire Fighters är någon brandmansklubb,jag bara gissade. Givetvis går de inte på någon sådan klubb,det förstår jag med.

Är det enbart sk 1%klubbar där Sweden är reserverat alltså? Men jag förmodar att jag skulle ju knappast kunna starta en mc-klubb för golvläggare och kalla sig för Golvläggers Mc Sweden..!?

Precis, för då skulle det bli problem med HA och hangaround-klubbarna kring HA, som är väldigt intresserade att agera territoriellt. Det spelar ingen roll om Golvläggers är kriminella eller inte
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback