Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 05:45
  #20125
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Staffanstorp har även de någon form av tiggerförbud. Bra där. Men där styr M och SD till belåtenhet för invånarna. Och till ilska för partistyrelsen i Stockholm.

Så är det. Dessutom få man in pengar i statskassan. Om en tiggarlicens kostar 5000:- per dag, då tjänar samhället på det. Men bästa är att deportering för tiggeri, då får ett tryggare och säkert samhället och det kriminella elementet få åka hem till fosterlandet. Win win för alla
Citera
2018-11-13, 06:33
  #20126
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Staffanstorp har även de någon form av tiggerförbud. Bra där. Men där styr M och SD till belåtenhet för invånarna. Och till ilska för partistyrelsen i Stockholm.
Vellinge har redan försökt införa ett förbud mot tiggeri, därav intet eftersom länsstyrelsen la sig emot.
Kan inte tänka mig att det kommer att gå på annat sätt för Staffanstorp.
Citera
2018-11-13, 06:53
  #20127
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vellinge har redan försökt införa ett förbud mot tiggeri, därav intet eftersom länsstyrelsen la sig emot.
Kan inte tänka mig att det kommer att gå på annat sätt för Staffanstorp.

Jag tror ärligt talat att Staffanstorp kommer att skita i vad länsstyrelsen säger. Befolkningen är för att Z ska bort.
Citera
2018-11-13, 08:33
  #20128
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Jag tror ärligt talat att Staffanstorp kommer att skita i vad länsstyrelsen säger. Befolkningen är för att Z ska bort.
Jag är mycket nyfiken på hur Staffanstorp skall knäcka denna nöt, Vellinge försökte förgäves använda den kommunala ordningsstadgan.
Citera
2018-11-13, 09:03
  #20129
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag är mycket nyfiken på hur Staffanstorp skall knäcka denna nöt, Vellinge försökte förgäves använda den kommunala ordningsstadgan.

Som jag förstår det via zoner på kommunal mark (typ vid affärerna på det centralt belägna torget) där man måste söka tillstånd för olika typer av aktiviteter, som penninginsamling, etc.
Citera
2018-11-13, 10:43
  #20130
Medlem
DreamTwisters avatar
Igår var jag och handlade i Farsta C (inte för att det besitter någon särskild charm men det är smidigt med gratis parkering).
På väg ut till bilen tappar jag för en gångs skull hakan, den matrona som i många år haft sin tron utanför ingången (nere vid Coop) blev helt sonika bortkörd av två vakter så under mycket muttrande fick hon samla in sitt pick och pack och vältra sig därifrån.
Vet inte vem som var mest ”chockad”, hon eller jag
Citera
2018-11-15, 14:09
  #20131
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Jag tror ärligt talat att Staffanstorp kommer att skita i vad länsstyrelsen säger. Befolkningen är för att Z ska bort.

Det finns många enkla sätt att få bort tiggeriet. För det första är det bara att kommunen stoppar allt underhåll som möjliggör för zigenarna att uppehålla sig i kommunen så som sovplatser och utfodring. Detta i kombination med att man ber polisen aktivt köra bort dom när dom sitter och tigger kommer göra det tillräckligt besvärligt att dom flyttar sig till andra platser där det är enklare att uppehålla sig.

Anledningen till att tiggeriet är så utbrett i Sverige är att kommuner, kyrkor och andra organisationer försörjer dem och underlättar deras vistelse i Sverige. Utan det skulle många snabbt åka någon annanstans.
Citera
2018-11-15, 14:15
  #20132
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Igår var jag och handlade i Farsta C (inte för att det besitter någon särskild charm men det är smidigt med gratis parkering).
På väg ut till bilen tappar jag för en gångs skull hakan, den matrona som i många år haft sin tron utanför ingången (nere vid Coop) blev helt sonika bortkörd av två vakter så under mycket muttrande fick hon samla in sitt pick och pack och vältra sig därifrån.
Vet inte vem som var mest ”chockad”, hon eller jag
Säg den glädje som varar för evigt, she’s back. Ofc
Citera
2018-11-15, 15:29
  #20133
Medlem
Tydligen drar sig inte självhataren och zigenarnas bästa vän för att ge sig på nåt av det svenskaste vi har. Sven Hovmöller är på jobbjakt i kommentarsfältet:

Citat:
Många rumänska romer som kommit till Sverige för att få pengar till mat, hus och till barnens skolgång, är duktiga på att tälja. Fråga Föreningen HEM om hur vi kan förmedla kontakter mella dessa täljare och dalahästfabriken i Nusnäs!

https://www.land.se/landkoll/dalahas...st-pa-taljare/

Skulle ni kunna tänka er att köpa en dalahäst som kan misstänkas vara gjord av en zigenare?
Citera
2018-11-15, 15:44
  #20134
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Tydligen drar sig inte självhataren och zigenarnas bästa vän för att ge sig på nåt av det svenskaste vi har. Sven Hovmöller är på jobbjakt i kommentarsfältet:



https://www.land.se/landkoll/dalahas...st-pa-taljare/

Skulle ni kunna tänka er att köpa en dalahäst som kan misstänkas vara gjord av en zigenare?
Aldrig i livet. Dom har försörjning i hemlandet om dom vill. Lata djävlar som hellre sitter på rumpan och gnäller. Min runda idag i Hallonbergen, var tiggarfri. Mycket märkligt. Samma tiggare har ju suttit där i många år. Reser 1 hem på besök så finns det ju alltid en vikarie. Nu glädjer jag mej inte mycket. Vips, så är ordinarie antagligen där igen.
Citera
2018-11-19, 12:54
  #20135
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag reser mycket i Sverige i jobbet, besöker både större städer och många mindre orter och får därmed en ganska bra helhetsbild av läget.

Hade en synnerligen negativ framtidsbild gällande zigenartiggeriet vilket man tydligt ser om man kollar mina tidigare inlägg i tråden. Men något har hänt det senaste året, det går inte att förneka faktum.

Ute på landet och i mindre samhällen observerar jag det motsatta: Platser som mer eller mindre varit permanenta i åratal är nu tomma och har varit det en längre tid, i alla fall i minst ett halvår. Kanske längre. Till och med i riktiga småhålor satt det förr en zigenartiggare utanför den lokala matbutiken. Garanterat. Det gör det inte längre. Inte alls i samma utsträckning i alla fall. Dock, helt rent är det inte. Men märkbart mindre.

Jag får erkänna att jag ropat hej lite för tidigt.

Många av de platser där det varit zigenartiggar-fritt länge är nu åter kontaminerade och besuttna. Det har hänt de senaste veckorna och jag observerar det på flera platser i Sverige.

Det verkar, märkligt nog, vara som en stor superkoordinerad våg. Plötsligt kan nästan ALLA zigenartiggare vara borta från sina stamställen i hela Sverige. Men så, booom, är nästan ALLA tillbaka nästan samtidigt. Jag svär att jag inte inbillar mig detta.

Vad är det som händer? Varifrån styrs detta? Vi pratar ju om koordinerade förflyttningar med tusentals inblandade.
Citera
2018-11-19, 13:00
  #20136
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag får erkänna att jag ropat hej lite för tidigt.

Många av de platser där det varit zigenartiggar-fritt länge är nu åter kontaminerade och besuttna. Det har hänt de senaste veckorna och jag observerar det på flera platser i Sverige.

Det verkar, märkligt nog, vara som en stor superkoordinerad våg. Plötsligt kan nästan ALLA zigenartiggare vara borta från sina stamställen i hela Sverige. Men så, booom, är nästan ALLA tillbaka nästan samtidigt. Jag svär att jag inte inbillar mig detta.

Vad är det som händer? Varifrån styrs detta? Vi pratar ju om koordinerade förflyttningar med tusentals inblandade.

Det var väl ett skiftbyte i tiggerifabriken som misslyckades, och nu har de fått ut sina slavar igen. Det är förmodligen inte särskilt svårt att utreda denna organiserade brottslighet; följ bara pengarna, från slavarna och uppåt. De blir upphämtade på kvällen i minibussar, så följ efter. Förr eller senare kommer någon och hämtar pengarna, så häng efter... Att detta får fortgå är ett politiskt ställningstagande, inte en praktiskt svårighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback