Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 15:16
  #19837
Medlem
Vad har hänt med alla tiggare som satt utanför matbutikerna? Jag misstänker att detta har att göra med det stundande riksdagsvalet. Jag kan ha fel, men det känns jäkligt lägligt att de försvann mitt i valrörelsen.
Citera
2018-08-27, 16:02
  #19838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad har hänt med alla tiggare som satt utanför matbutikerna? Jag misstänker att detta har att göra med det stundande riksdagsvalet. Jag kan ha fel, men det känns jäkligt lägligt att de försvann mitt i valrörelsen.

Men visst har det blivit mycket mindre tiggare ?

Hallå Sverige eller i Norden

I sthlm där jag är, är det lite tiggare, hur ser det ut i övriga landet ?
Citera
2018-08-27, 16:29
  #19839
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad har hänt med alla tiggare som satt utanför matbutikerna? Jag misstänker att detta har att göra med det stundande riksdagsvalet. Jag kan ha fel, men det känns jäkligt lägligt att de försvann mitt i valrörelsen.

Hur skulle det ha att göra med valet?
Har partierna som är emot ett förbud gått till zigenarkungen och sagt "Ni måste sluta med det här till efter valet, annars kommer svenska folket inte rösta för oss"

Jag finns i Stockholm och här är det fullt med tiggare.
Citera
2018-08-27, 16:40
  #19840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Hur skulle det ha att göra med valet?
Har partierna som är emot ett förbud gått till zigenarkungen och sagt "Ni måste sluta med det här till efter valet, annars kommer svenska folket inte rösta för oss"

Jag finns i Stockholm och här är det fullt med tiggare.

Vad tror du själv? Det har hänt förut att huvudstaden har rensats från tiggare.

Stockholm rensades på hemlösa inför statsbesök

Citat:
Under Barack Obamas Sverigebesök var de hemlösa som bortblåsta från Stockholms innerstad. Det finns misstankar om att poliser inför den amerikanske presidentens möte med Fredrik Reinfeldt tvingade bort de hemlösa från gatorna, som det verkar för att Stockholm skulle framträda i ”sundare” dager.

Det som hänt är en skam för Sverige – och påminner om den sociala rensning som pågick i diktaturens Kina inför Peking-OS. Det skriver Foujan Rouzbeh, grundare av Soppkök Stockholm.
Citera
2018-08-27, 16:57
  #19841
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Med löfte om arbete tros offren ha lurats till Sverige, men istället blev de tvingade att tigga, och misstänks ha sålts mellan olika ledare. Nu inleds en omfattande rättegång mot tre misstänkta människohandlare i Hälsingland."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...niskohandlarna

"Av rädsla för att bli ihjälslagna vågade de varken fly eller berätta för polisen. De två äldre männen, som ska ha utnyttjats att tigga oavlönat i Sverige, berättar om rädslan för de misstänkta människohandlarna.
– Vi är som slavar här, de köper och säljer oss vidare, säger en av männen i rätten.

/.../

– Jag har sett hur de misshandlar andra, och jag blev rädd, säger den äldre av männen i rätten.

Han redogör inför tingsrätten om hur de tre åtalade männen från Bulgarien dagligen turades om att skjutsa och hämta honom till de köpta tiggeri-platserna i Hälsingland och hur han även övervakades dagtid.

– De brukade komma och titta till oss, om jag fortfarande satt på min plats, säger mannen i rätten.

/.../

Inför rätten berättade målsägandena också med egna ord om hur olika personer styr vilka som ska sitta på vilken plats och tigga i Hälsingland. Männen vittnar om handel av butiksplatser, såsom E-center i Söderhamn, Willys i Bollnäs och även olika delar i Hudiksvalls centrum.

– De betalade mellan 10 000 och 12 000 kronor för platsen utanför butiken. De köper och säljer platser där man tigger, på samma sätt som man köper och säljer oss. Vi är som slavar här, de köper och säljer oss vidare, säger mannen i rätten.

En av de åtalade har enligt målsäganden köpt både bilar och hus i Bulgarien för de pengar som tjänats, i stället för att ge mannen lön för sitt arbete.

/.../

När åklagaren frågar varifrån maten kom tvekar målsäganden innan han svarar.

– Butiker slänger gammalt kött som gått ut, i containrar. Det vi åt kom därifrån, säger mannen i rätten."

https://www.helahalsingland.se/artik...li-ihjalslagen
Citera
2018-08-27, 17:38
  #19842
Medlem
Bengrots avatar
Idag såg jag en zigenarkvinna som stod på en nedfälld kundvagn framför en sån här insamlings box för kläder. Hon stod där och petade i inlämningsfacket med en stålpinne anordning och fiskade kläder. Två tröjor hade hon lyckats få tag på.

Jag skrek till henne att försvinna därifrån. Hon svarade, på klockren svensk, -varför? För att de där kläderna som ligger i containern inte tillhör dig, svarade jag. De är för välgörande ändamål.

Hon lommade iväg med en riktigt sur min när hon blängde på mig. Jag gick iväg och men jag antar att hon snart var tillbaka för mer fiske.

Den som hävdar att zigenare har en heder, ljuger som en borstbindare. Ett jävla tjuvpack är vad de är!
Citera
2018-08-27, 17:40
  #19843
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Den som hävdar att zigenare har en heder, ljuger som en borstbindare. Ett jävla tjuvpack är vad de är!
Finns det någon mer än vänstern och media som hävdar detta?
Citera
2018-08-27, 22:30
  #19844
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Idag såg jag en zigenarkvinna som stod på en nedfälld kundvagn framför en sån här insamlings box för kläder. Hon stod där och petade i inlämningsfacket med en stålpinne anordning och fiskade kläder. Två tröjor hade hon lyckats få tag på.

Jag skrek till henne att försvinna därifrån. Hon svarade, på klockren svensk, -varför? För att de där kläderna som ligger i containern inte tillhör dig, svarade jag. De är för välgörande ändamål.

Hon lommade iväg med en riktigt sur min när hon blängde på mig. Jag gick iväg och men jag antar att hon snart var tillbaka för mer fiske.

Den som hävdar att zigenare har en heder, ljuger som en borstbindare. Ett jävla tjuvpack är vad de är!

Att zigenare skulle ha någon slags heder? Inte ens landets mest extrema vänsterextremister kan väl påstå nåt sånt?

Zigenare har ingen som helst heder. Ingen moral. De är värre än det värsta.

Måtte tiggeriet bli förbjudet efter valet den 9 september.
Citera
2018-08-27, 22:37
  #19845
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men visst har det blivit mycket mindre tiggare ?

Njae det vetefan. Något färre, möjligtvis. Men mindre tror jag inte. Patronorna är lika stora och feta som alltid.
Citera
2018-08-28, 06:19
  #19846
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Njae det vetefan. Något färre, möjligtvis. Men mindre tror jag inte. Patronorna är lika stora och feta som alltid.
Menar du Matronorna?
Citera
2018-08-28, 14:13
  #19847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Njae det vetefan. Något färre, möjligtvis. Men mindre tror jag inte. Patronorna är lika stora och feta som alltid.
Kring Skanstull på Södermalm är det ingen skillnad! Samma pockande, snattande degenererat slödder som vanligt. Dessutom ett ganska stort inslag av supande zigenare som hänger kring Systembolaget på Götgatan likt flugor på en hög med koskit. Tycker snarare att antalet ökat något dom senaste veckorna! Nu är snart valet över och då tonas retoriken ner igen. Då är det återigen allas lika värde, vi gillar olika och värdegrund som gäller! Problemet är numera permanentat och helt olösligt!
Citera
2018-08-30, 22:22
  #19848
Medlem
spoilers avatar
"Leksaker, barnvagnar och misstänkt stöldgods vittnar om en social misär på Mjölkuddsberget i Luleå.

Fastighetsägaren, Stadsberget AB, Bengt-Åke Strand, säger sig inte känna till att det skulle handla om en otillåten bosättning. Polisen har redan tidigare i sommar, 30 juli, omhändertagit det de misstänker vara stöldgods därifrån.

– Vi har tagit hand om det av värde och som vi misstänker hade tillgripits. Det för sig främst om byggrejer, som röjsågar, borrmaskiner och skruvdragare, säger Stefan Ström, kommunpolis i Luleå.

Utöver det, säger Ström, är den bosättningen inte någon polisiär fråga.

– Jag har bara uppgifterna från tidningen att gå på men det verkar inte vara någon som bor i skyddsvärnen nu. Och om det vore det är det inte polisen som avhyser olagliga bosättningar, det är det kronofogden som sköter, säger Ström."

https://unv.is/nsd.se/nm4904141

""Det är inte värdigt att vi har människor som sover på det sättet." Det säger Anna-Sol Renberg, föreningen Natthärbärge i Luleå, om att hemlösa bott i misär.

/.../

Anledningen till att det är oklart hur det blir med härbärget till vintern är att det krävs ombyggnationer i lokalen. Enligt Carin Johansson, enhetschef Luleå kommun, är kostnaden beräknad till 800 000 kronor.

/.../

Har ni indikationer på att det finns barn i de här grupperna?

– Det har vi inte. Men däremot att hemlösa migranter samlar in leksaker och liknande för att ta med sig hem, säger Johansson.

I februari brann det i en papperskorg på härbärget och det är en av anledningarna till behovet av ombyggnation. Fredrik Hansson, (S), ordförande i socialnämnden, säger att kommunen har beslut på att ha ett härbärge för hemlösa under de kalla månaderna, mellan november och april."

https://unv.is/nsd.se/nm4904137
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback