Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 01:52
  #17569
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det påminner mej om den fyrkantiga smutsgubben som kom fram mot mej när jag satt och väntade på bussen för ett par år sen.
Han hade muggen i handen och skrek till mej. Inte det gamla vanliga Hej Hej, Pliiiiz utan "STICK"!
Han hade lärt sej nåt han trodde var en hälsningsfras.
Jag kom helt av mej, jag kunde ju gärna inte skrika STICK! tillbaka.
Smutsgubben utanför bolaget brukar fräsa "papa diablo" till mig, nästan så han förtjänar en kroona... men nästan skjuter ingen hare
Citera
2017-06-23, 08:25
  #17570
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Vad tror ni, kommer zigenarna att respektera oss idag och låta oss slippa se dom då det är midsommar som jag tycker är den riktiga nationaldagen eller fortsätter dom att trakassera oss som vilken vanlig dag som helst?

Jag tror på det senare och tar med mig lite sill att lägg på marken vid deras sittplats.
Citera
2017-06-23, 12:47
  #17571
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad tror ni, kommer zigenarna att respektera oss idag och låta oss slippa se dom då det är midsommar som jag tycker är den riktiga nationaldagen eller fortsätter dom att trakassera oss som vilken vanlig dag som helst?

Jag tror på det senare och tar med mig lite sill att lägg på marken vid deras sittplats.
För ett par år sen i Slottskogen gick syjenartiggarna runt och tiggde bland publiken när Göteborgsoperan spelade. De smutsiga kräken respekterar ingenting.
Citera
2017-06-23, 16:50
  #17572
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Det måste ändå vara en av världshistoriens stora gåtor att någon i detta land som inte blir skedmatad eller blöjad fortfarande efter alla dessa år och efter allt som sagts om dom här insamlingarna ändå är beredda att ge. Svenskarna måste verkligen försöka skärpa till sig och sluta att vara så jävla toknaiva.

Här är en skedmatad blöjad dumjävel som förmodligen missat allt här i livet:

Åkerbyvägen, Täby. Man som uppgav att han samlade in pengar stal kvinnas kontanter ur hennes plånbok.

Polis beordrades till platsen efter uppgifter om att en rullstolsburen kvinna blivit bestulen.

En man hade under förespegling att han samlade in pengar till handikappade fått kvinnan att skriva på en lista och när han därefter ville ha pengar tog kvinnan upp sin plånbok. Mannen hade då ryckt till sig kontanter, några tusen kronor och sprungit från platsen.

Spaningar efter förövaren gav en några resultat.

Anmälan om grov stöld upprättad.


https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...n-ovrigt-Taby/
Citera
2017-06-23, 19:15
  #17573
Medlem
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ho...menneskehandel

I Danmark döms 3 syskon till långa fängelsestraff och livstids utvisning då de bedöms ha hållit på med människohandel och använt andra rumäners identiteter för att begå brott.
Citera
2017-06-23, 21:26
  #17574
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
KD: ”Orimlig kostnad för parksanering”

"Tiggeriet som vi i hundra år kämpat för att få bort från stadens gator har tyvärr blivit en permanent del av stadsmiljön och vardagen", skriver Kristdemokraterna i Stockholms stad.

För enbart Norrmalm var kostnaden 1,2 miljoner kronor, Kungsholmen 3,2 miljoner kronor, Östermalm 2,3 miljoner kronor, alltså totalt 6,7 miljoner extra för dessa tre stadsdelar bara under ett år. För hela staden blir siffran mycket högre.
https://mitti.se/debatt/insandare/or...-parksanering/
Citera
2017-06-23, 21:49
  #17575
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
https://mitti.se/debatt/insandare/or...-parksanering/

"Tiggeri ska vi inte förbjuda - vi ska göra nåt annat" sa Löfven.
Det kanske är det här som är "nåt annat"?
Citera
2017-06-23, 21:53
  #17576
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad tror ni, kommer zigenarna att respektera oss idag och låta oss slippa se dom då det är midsommar som jag tycker är den riktiga nationaldagen eller fortsätter dom att trakassera oss som vilken vanlig dag som helst?

Jag tror på det senare och tar med mig lite sill att lägg på marken vid deras sittplats.

Har ett bättre förslag, när sillburken är tom så låt spadet ligga och gona sig ett par dagar i solen med locket påskruvat, häll sen ut spadet vid lämpligt tillfälle på någon sittplats som hämnd för det börjar gå lite väl långt nu med vissa tiggares fräckhet, häromdagen var det en idiot som satt och käkade grillad kyckling och kunde knappt kvida fram please krona för munnen var proppfull med kyckling, vidrigt beteende minst sagt. Det värsta av allt är att vid avbyte på sittplatserna så tar näste tiggare över den inplastade skylten som den andre haft i flera veckors tid och det här är satt i system lite överallt, snacka om bedrägeri
Citera
2017-06-23, 21:59
  #17577
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
"Tiggeri ska vi inte förbjuda - vi ska göra nåt annat" sa Löfven.
Det kanske är det här som är "nåt annat"?
Det är bara att glömma att regeringen kommer att ta tag i tiggeriet. Att börja ställa krav på dom "utsatta romerna" är det ingen som vågar i det här sjuka PK-landet.
Citera
2017-06-23, 22:05
  #17578
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Det är bara att glömma att regeringen kommer att ta tag i tiggeriet. Att börja ställa krav på dom "utsatta romerna" är det ingen som vågar i det här sjuka PK-landet.

Det kommer nog att krävas att vi alla "tar vårat ansvar" och går ut i parkerna och sanerar.
Citera
2017-06-24, 03:57
  #17579
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
"Tiggeri ska vi inte förbjuda - vi ska göra nåt annat" sa Löfven.
Det kanske är det här som är "nåt annat"?

Det vore rimligt om alla som vurmar för tiggeriet ställer upp på att sanera parkerna efteråt? Nähä? Varför inte?
Citera
2017-06-24, 09:06
  #17580
Avstängd
53280s avatar
GP har en snyftartikel om att det minans skapa ett hem i skogen. Sedan får vi höra mer och mer vilka kostnader som dessa illegala bosättning orsaka. Stockholm stad har extra utgifter på 3-4 miljoner årligen nu.

Det är dags att lära av Danmark , inför fängelse för tiggeri. Det först då vi kan få en tydliga och bra signalpolitik emot Romerna, när det förväntar sej stekta sparvar in i käften och honungen som flyter på våra gator så åker det in i buren på vatten och bröd. Vi måste rusta ner våra fängelse lite först, så att dom inte har den lyxnivå som idag.

Länk till Marxist medias snyftartikel : http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...-hem-1.4381692
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback