Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-03, 12:38
  #1
Medlem
lobstoks avatar
Har två matlab fönster och kan se båda i lxtask, vill stänga ner det ena

Vet vilket jag öppnade först ,men kan inte se running time nånstans

vill stänga en som fastnat i en loop eller nåt och den andra måste köra färdigt sen länge, så vill inte chansa
Citera
2015-06-03, 13:08
  #2
Medlem
biiris avatar
Finns det två olika Process Id för fönstren? (PID)
Citera
2015-06-03, 14:10
  #3
Medlem
101.s avatar
För att kolla hur länge en process körts:

Kod:
ps -p PID -o etime=

Ersätt PID med Pid

Svaret har formatet dd-hh:mm:ss
Citera
2015-06-04, 01:05
  #4
Medlem
X_surfers avatar
Vore inte xkill jävligt smidigt annars?

Själv har jag lagt xkill på en smidig tangentborsgenväg, helt underbart om nån app drygar sig
Citera
2015-06-05, 04:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Har två matlab fönster och kan se båda i lxtask, vill stänga ner det ena
...

Jag skulle inte chansa på att stänga ner något, det kan ju hända att bägge processerna beror av varandra, tex de delar samma resurser. Jag vet ej hur MatLab har designat sin kod, om det alltså finns dependencies emellan process-kloningen. Mathematica ( Wolfram ) har ju tex en del lustigheter när det gäller sådant. Stänger man ner den ena så kan den dra med sig den andra i fallet. Det gäller ju särskilt kill -9 kommandot som inte alltid kan garantera en korrekt uppstädning. Låt bägge snurra tills det fönster du r intresserad av är klart sen kan du fimpa bägge.
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2015-06-05 kl. 04:42.
Citera
2015-06-05, 23:29
  #6
Medlem
Det hela är säkert löst, men för framtida personer som stöter på liknande problem, så bör väl följande funka:
Kod:
kill -9 `pgrep -o top`
Byt ut top mot namnet på programmet du vill döda äldsta av.
(tråd kanske kan infogas till Stora tråden för små problem - Linux)
__________________
Senast redigerad av funderande 2015-06-05 kl. 23:31. Anledning: temporär dyslexi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback