2015-06-03, 09:31
Medlem
Tjena gubbar och gummor!

Har precis beställt ett paket från CDON i Askim som skulle leveras från Härryda till Hemköp på Linnégatan, men då det istället hade hamnat på Hemköp Annedal så skickades paketet omedelbart tillbaka till Härryda för omsortering. För er icke-göteborgare som undrar vafanken jag talar om så är promenaden för mig till det felaktiga utlämningstället fem minuter lång.

Om man då tänker sig att paketet nu är på väg till rätt Hemköp Linnégatan från Hemköp Annedal via Posten i Härryda så är det samma relativa distans som om jag skulle åka från Göteborg till Malmö och ta omvägen till Budapest 10 ggr om (beräknat, ingen överdrift).

Ojojoj så mycket arbete för att bespara mig en liten promenad.

Med denna lilla öppning så skulle jag vilja bjuda in er andra till att dela med er av absurda transporthistorier eller andra skrattretande historier om effektivitetsslöseri.
Citera
2015-06-03, 18:12
Medlem
Hej! Jag kan berätta om en paketleverans som höll på att ge mig "hjärnblödning"!
Hade köpt en produkt på plats, Hobbex, strömstad, ( dit jag har 10 mils resa,enkel,)väl hemma så upptäckte vi att det var något fel på den, tillbaks med varan, de lovade oss en ny som skulle skickas från lagret i Borås och direkt hem till oss.
Tror ni så skedde eller? Nej de skickade varan upp till Hobbex i Strömstad och sen hände ingenting förrän jag efterlyste den hos dem Jag började "spåra" paketet, först var den i Uddevalla, sen Härryda, Örebro för att till slut nå destinationsort och inte ens då kom den "hem till mig", fick åka flera mil till posten och hämta, detta tog sammanlagt flera veckor, GAH!
Så fruktansvärt osmidigt kan jag tycka!"
Citera
2015-06-03, 21:37
Medlem
Ed Geins avatar
På min förra arbetsplats hade det köpts in en sprillans ny maskin skräddarsydd för det den skulle göra. det dröjde inte länge förän en primär del gick sönder såpass att det inte kunde lagas på plats. det kom mekaniker från Tyskland och demonterade delen och packade den i en pall för flygfrakt raka vägen ner till fabriken i Tyskland. Samma dag gick gräsklipparen sönder hos gubben som bodde i huset brevid firman. han gjorde samma sak o packade in den i ett emballage och ställde ut den vid vägen för upphämtning. Då kom flygfrakt bilen som skulle hämta maskindelar och som fått uppgiften att pallen var utställd och den var bara o ta med. Så han tog första bästa kolli. Mekarna i Tyskland som väntade på en avancerad högteknologisk maskindel blev något paffa när det låg en ggräsklippare i emballaget som dom fått. Som till råga på allt fått åka express flygfrakt.
Citera
2015-06-03, 22:02
Ups!

Tänkte aldrig på vilket fraktbolag som x använde sig utav när jag beställde en vara från x på nätet.
Varan kom aldrig, varpå jag kontaktade x.
Fick då veta att just mitt område låg utom räckhåll(ehh?)för att x genom sitt fraktbolag skulle kunna leverera varor till just mitt område.
Fick(per telefon) jaga denna min beställda vara genom typ halva landet bara för att plötsligt en dag bli uppringd från något fraktbolag(?)åtskilliga mil norr om där jag befinner mig för att jag upplysas om att där finns min beställda vara.
Så denna varan av mig då beställd kunde omöjligt levereras till min adress, men det var inga svårigheter att denna av mig beställda vara kunde levereras åtskilliga mil norr om min adress och bokstavligt talat hade passerat utanför min dörr.
Det VAR faktiskt bättre förr.
Ja, varan fick passera min dörr och detta återigen för att komma hem till(utländska) x igen.
Mig kostade det tack och lov ingenting. Inte denna gången, i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in