Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-04, 16:34
  #25
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
om jag minns rätt så gjorde jag ingenting med disken innan, när jag var färdig med kloningen så formaterade jag det utrymmet som blev över i diskhanteraren

jag tror du skall ta bort din partion när du klonar du kan justera det sen i diskhanteraren
https://www.acronis.com/en-eu/tutorials/

Med vänlig hälsning
t
jag fick kloningen att funka igår. men det blev knas med partitionerna så jag ska göra om det idag.
jag valde att progget inte skulle skapa min slav-partition utan det hade jag tänkt fixa i efterhand i diskhanteraren.
det skapades ändå en slavpartition men det blev tom,

det skapades dessutom 3st extra partitioner varav 2 var oallokerade. disken blev en MBR-disk så jag ska kolla hur det blir om jag gör om kloningen och kör med GPT. tog bort partitionerna nu. utom den som hette recovery eller nått sånt, den gick inte att ta bort
__________________
Senast redigerad av NightWalker1 2017-10-04 kl. 16:55.
Citera
2017-10-04, 23:47
  #26
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Info - https://www.macrium.com/reflectfree

Så ska det gå - ja.
jag fick det att funka men jag kan inte välja att köra GPT i kloningen utan det blir automatiskt MBR vilket resulterar i 2 extra partitioner i diskhanteraren. jag kan använda den ena på 2tb men den andra på 700gb kan jag inte göra någonting med.
funkar det inte att köra windows på en liten partition på en 3tb disk och köra resten som slav eller?
Citera
2017-10-05, 08:26
  #27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag fick det att funka men jag kan inte välja att köra GPT i kloningen utan det blir automatiskt MBR vilket resulterar i 2 extra partitioner i diskhanteraren. jag kan använda den ena på 2tb men den andra på 700gb kan jag inte göra någonting med.
funkar det inte att köra windows på en liten partition på en 3tb disk och köra resten som slav eller?


Jag är egentligen inte så insatt i ämnet du har problem med men jag hittar olika lösningar på nätet när jag söker så det borde du med, såå, lycka till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback