Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-13, 16:51
  #1
Medlem
Alltså

Tog imovane igår för att sova. Kl 01:00 tog jag 2 st, d v s 10mg.
efter en timma kände jag fortfarande ingenting, inget kryp i benen eller liknande, så jag tog en tablett till. Hade nu fått i mig 15mg. Jag stängde av dator och gick och la mig i sänge och zappade ngn timma. Nu är klockan 03. Jag stänger av tv. Somnar nog runt halv4-4. Vaknar igen vid 7. Har svårt att somna om, vaknar sen igen varje timma fram till kl 13. Då jag går upp.

Jag hade också käkat stilnoct, men mina var slut. Så jag fick ta imovane, men jag arh lyckats somna på 10mg stilnoct och sen sovit tilsväckarklockan ringer. Men nej, självklart inte med imovane, har hänt så några gånger nu. Inte kul alls :\

Varför bild det så? >.< Det jävligaste är att jag vet inte hur ofta jag akn ta stilnoct för att ibland får jag allergiska reaktioner med det, annöd och snuff. Ibland thoungh, inte med imonade, förrutom att jag abra sover ännusämre. Har detta hänt dig?
Citera
2005-10-13, 17:05
  #2
Medlem
TomiXs avatar
Man ska inte sitta vid datorn osv när man tagit imovane, du ska släcka ljuset, lägga dig i sängen och försöka sova så somnar du....
Citera
2005-10-13, 17:13
  #3
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caspian
Alltså

Tog imovane igår för att sova. Kl 01:00 tog jag 2 st, d v s 10mg.
efter en timma kände jag fortfarande ingenting, inget kryp i benen eller liknande, så jag tog en tablett till. Hade nu fått i mig 15mg. Jag stängde av dator och gick och la mig i sänge och zappade ngn timma. Nu är klockan 03. Jag stänger av tv. Somnar nog runt halv4-4. Vaknar igen vid 7. Har svårt att somna om, vaknar sen igen varje timma fram till kl 13. Då jag går upp.

Jag hade också käkat stilnoct, men mina var slut. Så jag fick ta imovane, men jag arh lyckats somna på 10mg stilnoct och sen sovit tilsväckarklockan ringer. Men nej, självklart inte med imovane, har hänt så några gånger nu. Inte kul alls :\

Varför bild det så? >.< Det jävligaste är att jag vet inte hur ofta jag akn ta stilnoct för att ibland får jag allergiska reaktioner med det, annöd och snuff. Ibland thoungh, inte med imonade, förrutom att jag abra sover ännusämre. Har detta hänt dig?

Trodde du att du skulle somna framför datorn eller?

Många som tar sömn/insomningstabletter klagar på att dom inte somnar. Så läser man. Jag satt och väntade på effekten framför datorn eller kollade på tv och inget hände. Gå å lägg dig när du tagit dom!!

Jag håller med Tomix
Citera
2005-10-13, 18:21
  #4
Banned
Gimpens avatar
Som sagt i tidigare inlägg så ska man ta insomningstabletter
i samband med att du går och lägger dig och försöka sova annars
så fungerar dom inte på tänkt sätt. Så ta du dina pills och lägg dig
och försök sov så kommer det fungera mycket bättre.
Jag har själv ätit "allt" som går att få för sömn problem och
finns inget som inte går att vara vaken på om man äter föreskriven dos.
Citera
2005-10-13, 18:59
  #5
Medlem
meeeeeeeeh, okej. thank youuuuu
Citera
2005-10-13, 23:32
  #6
Medlem
communazis avatar
Imovane är insomning, punkt slut. Som så många tidigare sagt så tar du dom, borstar tänderna, tar av dig och lägger dig i sängen. Släck och blunda så skall du se på effekt. Vill du sova bra skulle jag rekommendera Xanor, sover som en klubbad oxe och vaknar utvilad och pigg.
Citera
2005-10-14, 00:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av communazi
Imovane är insomning, punkt slut. Som så många tidigare sagt så tar du dom, borstar tänderna, tar av dig och lägger dig i sängen. Släck och blunda så skall du se på effekt. Vill du sova bra skulle jag rekommendera Xanor, sover som en klubbad oxe och vaknar utvilad och pigg.

Haha, yeah, fast det är äckligt beroendeframkallande.
Citera
2005-10-14, 00:26
  #8
Medlem
communazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caspian
Haha, yeah, fast det är äckligt beroendeframkallande.

Vill man bli fin får man lida pin.

Kanske inte bästa citaten men du fattar, ju kraftigare skiten är desto värre är bieffekterna.
Citera
2005-10-14, 21:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av communazi
Vill man bli fin får man lida pin.

Kanske inte bästa citaten men du fattar, ju kraftigare skiten är desto värre är bieffekterna.

Yeah, true. Men man vill ju sova gott iofs ^^
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback