Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-02, 14:07
  #1
Medlem
Marcantas avatar
Tja mina tidigare semesterplaner förstördes igår och jag står nu utan sällskap och plan för vad jag ska göra med mina två veckor. Jag tänker inte stanna i Sverige i alla fall. Är Indien en bra grej för två veckor? Vad har ni annars för förslag?
Jag är drogliberal och jag gillar att festa. Min budget skulle kunna sträcka sig max 20.000(med biljett inräknat).
Hit me up!
Citera
2015-06-02, 15:37
  #2
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Du MÅSTE skaffa visum i Sverige innan du åker. Det kan du tex göra på plats i Sthlm eller skicka ditt pass dit och få ett visum i passet. Annars kan du inte komma in i Indien. Kostar några hundra kr.
Skall du boka resa till Indien så flyg till Goa. Där är schysst. En del turister och de kan lite engelska osv vilket de inte kan på andra ställen ibland, för antar du inte kan deras tecken och språk Där finns även droger att få tag på smidigt genom att bara fråga nån hippie , allt går att köpa för pengar
Citera
2015-06-02, 16:34
  #3
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Du MÅSTE skaffa visum i Sverige innan du åker. Det kan du tex göra på plats i Sthlm eller skicka ditt pass dit och få ett visum i passet. Annars kan du inte komma in i Indien. Kostar några hundra kr.
Skall du boka resa till Indien så flyg till Goa. Där är schysst. En del turister och de kan lite engelska osv vilket de inte kan på andra ställen ibland, för antar du inte kan deras tecken och språk Där finns även droger att få tag på smidigt genom att bara fråga nån hippie , allt går att köpa för pengar

Nu behöver man som svensk inte längre skaffa visum innan avresan...
(FB) NYHET: "Visumfritt" till Indien för svenskar fr.o.m. 15 juni

Goa i mitten på Juli är minst 45-50°C så mitt tips till TS är att hålla sig borta från den delen av Indien under den delen av året.

Istället skulle jag rekommendera norra Indien (Manali, Dharamsala och däromkring.) eller någon trevlig "Hill Station" i söder...

Två veckor med i Indien med 20K som resebudget kan resultera i massor med lyx och en hel del sköna upplevelser, så lycka till.
Citera
2015-06-02, 18:18
  #4
Medlem
H1ONEs avatar
Jag kan förstå att man knarkar i Sverige för att man vill fly verkligheten som är rätt bister. I Indien är själva upplevelsen ett slags rus och det krävs inte knark för att maximera det. Du kan knarka loss i Goa eller så kan du välja att hyra en motorcykel relativt billigt och åka ut i Indien, trafiken utanför städerna är inte lika hemsk som i städerna och då kan du få mycket upplevelse för pengarna.
Citera
2015-06-05, 21:10
  #5
Medlem
Citat:
Jag kan förstå att man knarkar i Sverige för att man vill fly verkligheten som är rätt bister. I Indien är själva upplevelsen ett slags rus och det krävs inte knark för att maximera det.

Det var väl lite konstigt tänkt, folk över hela världen tycker om diverse rusmedel och har alltid gjort.

Eftersom det är sjukt varmt där nere nu skulle jag rekommendera Himachal Pradesh (Manali, Dharamsala, Parvati Valley etc) och att åka dit utan att röka lite cream är som att åka till en vingård i Frankrike fast avstå från vinet.

Under Juli är väl Rothang passet tillgängligt också så du kan åka båge upp till Kashmir!
Två veckor känns dock i kortaste laget för sådant.
Ha det fint där nere!
Citera
2015-06-06, 13:17
  #6
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nu behöver man som svensk inte längre skaffa visum innan avresan...
(FB) NYHET: "Visumfritt" till Indien för svenskar fr.o.m. 15 juni
Du har helt fel.
Från 15:e juni kan du ansöka om visum via internet. Visumet måste godkännas innan avresa.
Citera
2015-06-06, 15:04
  #7
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Du har helt fel.
Från 15:e juni kan du ansöka om visum via internet. Visumet måste godkännas innan avresa.

Nope, visumet måste godkännas innan ankomst. Indierna bryr sig nog inte särskilt mycket om när jag avreser (Vilket man inte tvunget måste göra från en av Indien förvald plats.) så länge visumet är godkänt när jag väl ankommer...
Citera
2015-06-06, 15:37
  #8
Medlem
Schizofrenens avatar
Det kommer att vara så jävla kräkvarmt över hela Indien då, ta dig till bergen i antingen norr eller söder. Goa kommer att vara dött, så slösa ingen tid på att åka dit nu. Ha så trevligt
Citera
2015-06-12, 03:57
  #9
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laffoley
Det var väl lite konstigt tänkt, folk över hela världen tycker om diverse rusmedel och har alltid gjort.

Eftersom det är sjukt varmt där nere nu skulle jag rekommendera Himachal Pradesh (Manali, Dharamsala, Parvati Valley etc) och att åka dit utan att röka lite cream är som att åka till en vingård i Frankrike fast avstå från vinet.

Under Juli är väl Rothang passet tillgängligt också så du kan åka båge upp till Kashmir!
Två veckor känns dock i kortaste laget för sådant.
Ha det fint där nere!

Manali och Dharamsala kan vara sjukt blöt under juli månad.

Ladakh är en fin ställe som är torr och behaglig under den månaden.
Citera
2015-06-13, 12:09
  #10
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nope, visumet måste godkännas innan ankomst. Indierna bryr sig nog inte särskilt mycket om när jag avreser (Vilket man inte tvunget måste göra från en av Indien förvald plats.) så länge visumet är godkänt när jag väl ankommer...
För indiens del räcker det men och ett stort men …
Inget flygbolag släpper ombord dig om inte visumet är verifierat och godkänt så i praktiken, i den riktiga världen måste visumet vara godkänt innan du reser.
Citera
2015-06-13, 12:11
  #11
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcanta
Tja mina tidigare semesterplaner förstördes igår och jag står nu utan sällskap och plan för vad jag ska göra med mina två veckor. Jag tänker inte stanna i Sverige i alla fall. Är Indien en bra grej för två veckor? Vad har ni annars för förslag?
Jag är drogliberal och jag gillar att festa. Min budget skulle kunna sträcka sig max 20.000(med biljett inräknat).
Hit me up!
Undvik monsunen! Tamil Nadu har ingen monsun under juli månad. Åk till sydvästra Indien för att slippa bli dyngblöt.

Jag kommer att vara i Indien från 4:e juli till 1:a september.
Citera
2015-06-16, 23:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laffoley

Under Juli är väl Rothang passet tillgängligt också så du kan åka båge upp till Kashmir!



Srinagar-Leh är öppet sen den 8:e maj. Manali-Leh öppnades i helgen .
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2576932

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback